  • 131. Data: 2011-07-20 17:40:15
    Temat: Re: i dlatego warto focić w RAW !
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/07/2011 18:35, Janko Muzykant wrote:

> [...]
    > całe to kino domowe na rzecz stereo z komputera, pozbyłem się kilometrów
    > kabli w których wiecznie siedziały ''koty'' z kurzu. I tak nie słucham
    > niczego współczesnego z powodu koszmarnej kompresji dynamiki.

    > Tu bym polemizował, ale kobieta musi być mądra. Jeśli taką jest, prawie
    > na pewno jest także ładna.
    >
    > ***
    >
    > Nie dogadamy się, mnie interesują zdjęcia, Ciebie aparaty. Mnie muzyka,
    > Ciebie nagłośnienie. Mnie kobieta, Ciebie dupa. Mnie w końcu rozmowa,
    > Ciebie próba zaistnienia. Szukajmy sobie równych, będzie nam weselej.

    Cóż za gorolotna myśl.. Przecież dobry aparat nie robi zdjęć, a każdy
    prawdziwy fotograf z duszą artysty powinien robić zdjęcia pinholem.

    Faktycznie nie dogadamy się, skoro jesteś ślepy na fakty, a komputerowe
    głośniczki przedkładasz nad winyl z wzmacniaczem lampowym.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 132. Data: 2011-07-20 17:42:08
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/07/2011 18:37, Janko Muzykant wrote:

    > Ciekawe, że w większości typowych przypadków psychologowie zaczynają od
    > uświadamiania różnicy między posiadaniem zdania, a narzucaniem go innym :)

    Co ciekawe, enigmatyczne cechy niemożliwe do opisania przepychają
    głównie osoby, którym brakuje merytorycznych argumentów w dyskusji.

    Ale niech już będzie, przyznam Ci absolutną rację. Wyciąganie przepaleń
    z RAWa jest zbędną czynnością, przestawianie kontrastu w aparacie przed
    każdym zdjęciem jest świetnym rozwiązaniem dla JPGowych pstrykaczy, a
    denko od musztardówki będzie lepsze niż Lka, bo ma fajną "plastyczność".

    Wygrałeś!

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 133. Data: 2011-07-20 17:44:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-20 19:40, kamil pisze:
    > Faktycznie nie dogadamy się, skoro jesteś ślepy na fakty, a komputerowe
    > głośniczki przedkładasz nad winyl z wzmacniaczem lampowym.

    Fajnie, że mnie odwiedziłeś i wiesz, jakie mam głośniczki :)

    Ale fakt, winyl ze wzmacniaczem lampowym wylądowałby u mnie na
    śmietniku. Ani to nie gra dobrze, ani to wygodne. Ale to ntg.

    --
    pozdrawia Adam
    /lustro jest dla mnie źródłem chwil szczęścia i wzruszeń/

  • 134. Data: 2011-07-20 17:46:43
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/07/2011 18:44, Janko Muzykant wrote:

    > Fajnie, że mnie odwiedziłeś i wiesz, jakie mam głośniczki :)
    >
    > Ale fakt, winyl ze wzmacniaczem lampowym wylądowałby u mnie na
    > śmietniku. Ani to nie gra dobrze, ani to wygodne. Ale to ntg.

    Przecież ma bardziej "plastyczny" dźwięk, poczytaj magazyn Audio!

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 135. Data: 2011-07-20 17:48:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-20 19:42, kamil pisze:

    > Co ciekawe, enigmatyczne cechy niemożliwe do opisania przepychają
    > głównie osoby, którym brakuje merytorycznych argumentów w dyskusji.

    Merytorycznych argumentów w tej konkretnej dyskusji przedstawiłem
    najwięcej ze wszystkich.

> [...]
    > każdym zdjęciem jest świetnym rozwiązaniem dla JPGowych pstrykaczy, a
    > denko od musztardówki będzie lepsze niż Lka, bo ma fajną "plastyczność".

    Chyba zakład, że gadam z człowiekiem, który widzi rzeczy, których nie ma.
    Ani nie napisałem, że wyciąganie przepaleń z rawa jest zbędną czynnością.
    Ani, że że przestawianie kontrastu jest świetnym rozwiązaniem,
    Ani że denko od musztardówki jest lepsze niż elka.
    Ani w ogóle czegokolwiek od denku od musztardówki.
    Ani czegokolwiek o fajnej plastyczności.

    Patrz, jedno zdanie, a pięć kłamstw. Bez żartów, jeśli w to wierzysz, a
    nie po prostu puszczają Ci nerwy, to się nadaje do leczenia.

    --
    pozdrawia Adam
    /nie jestem egoistą, jestem estetą/

  • 136. Data: 2011-07-20 17:49:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-20 19:46, kamil pisze:
    > Przecież ma bardziej "plastyczny" dźwięk, poczytaj magazyn Audio!

    Jak będę miał ochotę na odrobinę żartów, poczytam.

    --
    pozdrawia Adam
    /nie ma już chleba, ale są czipsy/

  • 137. Data: 2011-07-20 17:50:42
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/07/2011 18:49, Janko Muzykant wrote:

    > Jak będę miał ochotę na odrobinę żartów, poczytam.

    W przerwie między udowadnianiem, że biała plama w JPGu jest lepsza, niż
    szczegóły wyciągnięte z RAWa?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 138. Data: 2011-07-20 17:52:14
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message

    > Taki eksperyment zrobisz przy dokładnym naświetlaniu na styk przepału i
    > tylko ze sprzętem fuji bądź K5, 5100, 7000 i Soniaczem z tą samą matrycą.
    > W pozostałych przypadkach dół będzie mniej lub bardziej zaszumiony.

    Eksperyment eksperymentem. Aparat jest taki jaki masz.
    Ale są aparaty gdzie warto robić w RAW bo uzyskuje się daleko lepsze
    rezultaty niz focenie w JPG. Dla mnie to jest ta granica - gdzie warto focić
    w RAW. Np. Stary Nikon D40. Fotka w JPG a fotka w Raw plus dedykowany
    program NX Capture to jakbys miał 2 rózne aparaty. Jeden - tanie lustro a
    drugi drogie lustro. Efekty które można osiągnąć sa zdumiewające i łatwe do
    osiągnięcia bez znajomości PS. (może ze znajomością PS byłoby jeszcze
    lepiej?)
    Może w nowych produkcjach nie ma takich różnic ale w w/w przypadku warto
    RAW. I pewnie w przypadku kompaktów, które daja RAW.

  • 139. Data: 2011-07-20 17:53:10
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/07/2011 18:48, Janko Muzykant wrote:

    > Merytorycznych argumentów w tej konkretnej dyskusji przedstawiłem
    > najwięcej ze wszystkich.

    > Chyba zakład, że gadam z człowiekiem, który widzi rzeczy, których nie ma.

    Z pewnością widzę informacje wyciągnięte z RAWa, których robiony
    jednocześnie JPG nie zawiera.

    > Ani nie napisałem, że wyciąganie przepaleń z rawa jest zbędną czynnością.

    Zdecyduj się - JPG wystarczy, czy nie? Jeśli wystarczy, to RAW jest
    zbędny, a więc też i jego funkcjonalność.

    > Ani, że że przestawianie kontrastu jest świetnym rozwiązaniem,

    Zasugerowałeś to jako rozwiązanie problemu. Skoro je niest świetne, to
    po co forsujesz tak idiotyczne techniki?

    > Patrz, jedno zdanie, a pięć kłamstw. Bez żartów, jeśli w to wierzysz, a
    > nie po prostu puszczają Ci nerwy, to się nadaje do leczenia.

    Patrz, jeden wątek, a trzy razy zmieniasz front. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 140. Data: 2011-07-20 18:11:13
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    kamil pisze:

    > Przecież ma bardziej "plastyczny" dźwięk, poczytaj magazyn Audio!

    Lampy mają duszę. A co, jak ta dusza jest złośliwa?

    http://www.fonar.com.pl/audio/inne/6l6gc.htm

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek