  • 1. Data: 2009-02-17 21:57:07
    Temat: hybryda
    Od: "Carmen" <c...@p...onet.pl>

    Witam,
    Od jakiegoś czasu noszę się z zakupem aparatu. Podobają mi się lustrzanki
    ale wiem że chcę hybrydę. Jestem amatorem, ale chciałabym się coraz więcej
    uczyć i robić "dobre" zdjęcia które bez wstydu będę mogła pokazać innym. Mam
    nadzieję, że taki aparat mi to trochę ułatwi. Odpowiada mi w hybrydach
    możliwość nagrywania filmików oraz duży zoom którym niektórzy z Was
    pogardzają jako narzędziem marketingowców ;) Nie muszę z tych możliwości
    często korzystać ale chcę je mieć ;) Jednym z kryteriów doboru jest cena
    oscylująca w okolicach 1000 zł
    Po wielomiesięcznym czytaniu grupy, przetrząsaniu for, buszowaniu po
    sklepach itp. mój wybór padł na Panasonica FZ28. Czy słusznie?
    Oglądałam Canona S5 IS, SX10 IS, Sony DSC-H50, Fuji... (rewelacyjnie się
    Fuji trzyma ale i tak mi coś w nich nie pasuje), chyba nicona p80 i nie wiem
    co jeszcze... ale jakoś cały czas ten FZ28 mi najbardziej leży chociaż
    obudowa mogłaby być lepsza ;)
    Raczej nie będę robiła wielkoformatowych odbitek, ale nie chiałbym tez aby
    na monitorze nie było widać fatalnego ziarna. Chciałabym ostre zdjęcia z
    dobrymi kolorami... Na ile to możliwe w trudniejszych warunkach
    oświetleniowych również, ale wiem że tu juz dużo zalezy od tego kto robi
    zdjęcie, ustawień no i statyw... ;)
    Może niesłusznie tzrymam się tego Panasonica i możecie polecić mi coś
    lepszego? :)

    Przeglądając sample trafiłam na coś takiego:
    http://www.flickr.com/photos/28191725@N03/2800469717
    /
    Na ile to zdjęcie jest dziełem fotografa i aparatu, ale na ile photoshopa?
    Czy hybrydą można tak rozmazać tło?

    Pozdrawiam
    Carmen

  • 2. Data: 2009-02-17 22:04:58
    Temat: Re: hybryda
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    Zmien kodowanie bo produkujesz niezrozumiale krzaki w tresci.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-02-17 22:19:05
    Od: "Carmen" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gamariel" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zmien kodowanie bo produkujesz niezrozumiale krzaki w tresci.

    Poprawiłam

[...]
    Raczej nie będę robiła wielkoformatowych odbitek, ale nie chciałabym tez aby
    na monitorze nie było widać fatalnego ziarna. Chciałabym ostre zdjęcia z
    dobrymi kolorami... Na ile to możliwe w trudniejszych warunkach
    oświetleniowych również, ale wiem że tu juz dużo zależy od tego kto robi
    zdjęcie, ustawień no i statyw... ;)
    Może niesłusznie trzymam się tego Panasonica i możecie polecić mi coś
[...]

    Teraz już możesz przeczytać i ew. ustosunkować się do treści?

    Pozdrawiam
    Carmen

  • 4. Data: 2009-02-17 22:47:50
    Od: "JUra" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    /
    > Na ile to zdjęcie jest dziełem fotografa i aparatu, ale na ile photoshopa?

    Czołem
    od 3 lat mam FZ30. Przy dobrym świetle fotki "żyleta"
    Jesli jednak zalezy ci na zdjeciach w trudnych warunkach oswietleniowych,
    zrezygnuj z produktów firmy Panasonic..
    Chwalę mego panasa za kilka rzeczy, ale bluźnie gdy robi sie ciemnawo,
    a jemu w uzyskamiu ostrego obrazu nie pomaga nawet wspomaganie autofokusa.
    Efekt? Rozmyte zaszumione fotki.
    Byle tylko zarobic na EOS 5D..i jakie zacne szkiełko

    Przy trybie makro można tak rozmyc tło jak na tej fotografii( mozna to takze
    uzyskac podczas robienia fotek na maksymalnym zoomie i przesłonie 2,8 i
    włączonym trybie makro) Nie ma tam fotoszopa, jesli chodzi o rozmazywanie
    tła.

    --
    Jura

  • 5. Data: 2009-02-17 22:54:48
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

> [...]
    > Raczej nie będę robiła wielkoformatowych odbitek, ale nie chciałabym tez
    > aby na monitorze nie było widać fatalnego ziarna.

    hmm.. no to tutaj masz zgryz. 10mpix przy wielkości matrycy 1/2.33 to
    będzie szumiało jak cholera. Tym bardziej, że generalnie Panasoniki
    miały zawsze opinię bardziej "szumiących" od konkurencji.

    > Chciałabym ostre zdjęcia z dobrymi kolorami...

    o ostrości przy zoomie x18 raczej zapomnij (mówię o zdjęciach robionych
    przy maksymalnym zoomie). W moim Canonie S2IS przy max zoomie x12
    ostrość jest w granicy akceptowalności.

    > Na ile to możliwe w trudniejszych warunkach
    > oświetleniowych również, ale wiem że tu juz dużo zależy od tego kto
    > robi zdjęcie, ustawień no i statyw... ;)

    raczej zależy głównie od matrycy (wielkosć, czyli akceptowalna wysokość
    ISO) - w wypadku tego Panasonika nie wiem czy ISO 200 będzie akceptowalne.

    > Może niesłusznie trzymam się tego Panasonica i możecie polecić mi coś
    > lepszego? :)

    hehe, ja zazwyczaj poleciłbym to co sam mam czyli genialnego Canona
    S2IS, tyle że już go nie kupisz w sklepie ani S3IS. Raczej bym się
    skłaniał do S5IS - chociaż tam tez poszli trochę w megapixele.
    Do Canonów jest alternatywny software (CHDK), który dodaje
    funkcjonalności niespotykanych w żadnych innych kompaktach/hybrydach.

> [...]
    > Na ile to zdjęcie jest dziełem fotografa i aparatu, ale na ile
    > photoshopa? Czy hybrydą można tak rozmazać tło?

    spokojnie fotograf+aparat.
    W trybie makro hybrydą można tak rozmazać tło. Można też co większe
    robale (np. motylki) cyknać w trybie normalnych na maksymalnym zoomie i
    tez się tło rozmyje. Można też co mniejsze robale cyknąc hybrydą z
    nasadką Raynox DCR-250 i będzie piknie rozmyte tło.

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 6. Data: 2009-02-18 05:50:00
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    EMPI wrote:
    > Tym bardziej, że generalnie Panasoniki
    > miały zawsze opinię bardziej "szumiących" od konkurencji.

    Ale za to "ladnie" szumia. :) Oczywiscie miedzy kompaktami a lustrzankami
    jest w dziedzinie szumow przepasc, a co za tym idzie w gorszych warunkach
    trudniej o dobre jakosciowo zdjecie.

    > o ostrości przy zoomie x18 raczej zapomnij (mówię o zdjęciach robionych
    > przy maksymalnym zoomie). W moim Canonie S2IS przy max zoomie x12
    > ostrość jest w granicy akceptowalności.

    Te duze Panasy maja ladnie rysujace szkla (i jasne). Inna sprawa, ze przy
    tak dlugich ogniskowych zrobienie nieporuszonego zdjecia w warunkach nieco
    odbiegajacych od idealnych (slonce itp.) moze byc trudne.

    k,

  • 7. Data: 2009-02-18 06:21:15
    Od: j...@a...at

    > pogardzajš jako narzędziem marketingowców ;) Nie muszę z tych możliwo ci
    > często korzystać ale chcę je mieć ;) Jednym z kryteriów doboru jest cena
    > oscylujšca w okolicach 1000 zł
    > Po wielomiesięcznym czytaniu grupy, przetrzšsaniu for, buszowaniu po
    > sklepach itp. mój wybór padł na Panasonica FZ28. Czy słusznie?

    moim zdaniem nieslusznie - a posluguje sie dwoma panasonikami od paru
    lat.
    firma produkujaca genialne aparaciki w klasie aparatow pomostowych i
    w tej cenie moze znajdziesz jeszcze gdzies fz50.
    jak kazdy aparat ma wady i zalety - ja widze zdecydowanie wiecej zalet
    niz wad.

    co do szumow - nie ma sie czego bac .
    te aparaty na wysokich czulosciach szumia wiecej niz inne z wieksza
    matryca ale z drugiej strony maja tak jasny obiektyw i skuteczny
    stabilizator, ze w innych aparatach musialabys uzywac wysokich
    czulosci a tutaj nizszych i dzieki temu w pryktyce czesto szumy beda
    porownywalne. w b zlych warunkach oswietleniowych trzeba otworzyc
    lampe blyskowa.

    co do rozmycia tla jak na podanym przykladzie - oczywiscie , ze mozna
    tak jak na tym zdjeciu.
    tutaj wychodzi zaleta krotkiej ogniskowej mianowicie na tyle duzy
    przedzial ostrosci ze caly robaczek wyszedl ostro - nieoceniona zaleta
    w fotografii macro - gdzie ostrosc to przedzial milimetrow.
    Zaleta modelu fz50 w stosunku do fz28 - nastawa odleglosci i
    ogniskowej za pomoca pierscienie na obiektywie - nieocenione w
    stosunku do nastaw elektrycznych.

    XXX

  • 8. Data: 2009-02-18 06:38:25
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Nie wiem jak inne marki ale w panasonicu (FZ8) podoba mi sie to ze dopiera
    sensownie iso. Po prostu nie daje w słabych warunkach oświetlenieowych w
    trybie np P max ISO jak lubia to robić inne kompakty. Ogranicza się do max
    ISO 400 co przy oglądaniu bez powiększen 100 % jest nawet do przyjęcia choć
    bez szumu jest tylko na ISO 100.

  • 9. Data: 2009-02-18 06:44:19
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <j...@a...at> napisał:

    >[...]
    >tutaj wychodzi zaleta krotkiej ogniskowej mianowicie na tyle duzy
    >przedzial ostrosci ze caly robaczek wyszedl ostro - nieoceniona zaleta
    >[...]

    To zaleta małego rozmiaru matrycy a nie ogniskowej. Robiąc to samo zdjecie
    makro tym samym aparatem przy stałej liczbie przysłony i tej samej wielkości
    motywu w kadrze dla dowolnej wielkości ogniskowej uzyskamy identyczną głębię
    ostrości.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 10. Data: 2009-02-18 07:16:35
    Od: j...@a...at

    On 18 Feb., 07:44, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

> [...]
    > motywu w kadrze dla dowolnej wielkości ogniskowej uzyskamy identyczną głębię

    a co z odlegloscia ? -jak ona wplywa na te glebie ?
    pomyslales o tym ?
    zeby zachowac te sama wielkosc motywu w kadrze zmieniajac ogniskowa
    musisz odpowiednio zmieniac odleglosc .
    - ona odpowiednio wplywa na zakres ostrosci. Skracajac ogniskowa
    powiekszasz glebie i w podanym przykladzie odpowiednio skracasz
    odleglosc - pomiejszasz glebie.

    czy bedzie taka sama to teraz nie ma znaczenia ale zmiana tej glebi
    zachodzi w wyniku zmiany ogniskowej i odleglosci JEDNOCZESNIE ,
    wzor :
    http://pl.wikipedia.org/wiki/G%C5%82%C4%99bia_ostro%
    C5%9Bci
    funkcja 4 zmiennych.

    Jak juz pisalem nic ponad to co jest napisane w tym wzorze nie wiem.