  • 61. Data: 2013-02-06 23:47:16
    Temat: Re: (humor) najdroższy piekarnik
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Wed, 6 Feb 2013 23:07:15 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Przekonasz się jedynie, że NIE MAJĄ jednego (czytaj: brakuje jednego)
    > kierunku polaryzacji.

    Oboje macie rację. J.F. podaje interpretację korpuskularną, RoMan falową.
    W falowej kluczowym słowem jest SKŁADOWA, w korpuskularnej -
    PRAWDOPODOBIEŃSTWO. Pojedynczy foton po przejściu przez polaryzator będzie
    miał ściśle określoną polaryzację - zgodną z polaryzatorem.
    http://student.eldoras.com/UJ/zjawiska_kwantowe/mech
    anika_kwantowa/Nu01.pdf

    --
    GLaF

  • 62. Data: 2013-02-06 23:54:17
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

> [...]

    > W przypadku polaryzacji fotonu odchylonej o 45 st. prawdopodobieństwo
    > przejścia przez polaryzator wynosi 50% ale po przejściu foton zachowuje

    Nie, nie zachowuje.

    > Światło po przejściu przez polaryzator nie ma jednej płaszczyzny drgań
    > fali świetlnej tylko pewien kierunek dominujący. Natomiast inne kierunki
    > polaryzacji zostaną wyróżnione/ograniczone zgodnie ze statystyką.

    Mówiąc falowo - przepuszczana jest całkowicie tylko składowa fal równoległa
    do osi polaryzatora. Składowa prostopadła jest całkowicie wycinana.
    Wycinanie składowej (a nie konkretnych fal) jest dla większości
    nieintuicyjne, stąd często błędna interpretacja polaryzacji.

    > Zmierzam do krytycznego spojrzenia na to cudowne spolaryzowane światło.
    > Czy się może mylę?

    Polaryzacja światła jest cudowna ;) A czy leczy - nie wiem.

    --
    GLaF

  • 63. Data: 2013-02-06 23:58:36
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Wed, 06 Feb 2013 22:16:13 +0100, Michoo napisał(a):

    > Jaką połowę? Zakładając, że polaryzujemy w płaszczyźnie z dokładnością
    > do 5 stopni to odcinamy 355/360 światła.

    Polaryzator odcina tylko SKŁADOWĄ fali (prostopadłą do płaszczyzny
    polaryzacji), a nie całą falę, która nie jest idealnie równoległa do
    płaszczyzny polaryzacji.

    --
    GLaF

  • 64. Data: 2013-02-07 00:03:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello GLaF,

    [...]

    > Oboje macie rację.

    W kwestii formalnej: żaden z nas nie jest samicą. Nie jesteśmy również
    dziećmi ani instrumentami muzycznymi. "Obaj" lub "obydwaj".

    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=oboje

    Bez urazy ale mnie to strasznie denerwuje.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 65. Data: 2013-02-07 00:13:52
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Thu, 7 Feb 2013 00:03:40 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > W kwestii formalnej: żaden z nas nie jest samicą. Nie jesteśmy również
    > dziećmi ani instrumentami muzycznymi. "Obaj" lub "obydwaj".
    >
    > http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=oboje
    >
    > Bez urazy ale mnie to strasznie denerwuje.

    Kajam się. Staram się nie robić błędów, ale czasem byka strzelę.

    --
    GLaF

  • 66. Data: 2013-02-07 00:51:48
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Patrz: audiofile i ich święte kable ;)

    No tak, to jest zasadniczo to samo.
    Tyle, że audiofile wydają kasę na różne idiotyzmy znacznie głupsze niż
    te kable, bo ich na to stać.

    A "cudowne lampki halogenowe" kupują ludzie chorzy, przeważnie biedni, w
    nadziei, że ich to z czegoś uleczy. A to leczy - faktycznie - ale
    handlarzy z ich własnej nędzy.

  • 67. Data: 2013-02-07 00:54:37
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Przypomniało mi się jak budowano centrum Blue City w Warszawie.
    > Sąd stwierdził, że tak można i nic nikomu do tego.
    >
    > ***zastrzegam sobie copyright
    > w/k

    Będę pamiętał, jeśli kiedyś zrealizuję :)

  • 68. Data: 2013-02-07 10:46:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello J.F.,

    >Przekonasz się jedynie, że NIE MAJĄ jednego (czytaj: brakuje jednego)
    >kierunku polaryzacji.

    I Ty Brutusie przeciwko mnie ? :-)

    To co, dobry polaryzator wycina powiedzmy 1/180 swiatla, a reszte
    przepuszcza ?

    Nie musisz ich tez krzyzowac - ustaw rownolegle, zobacz ile wtedy
    wycina drugi polaryzator.

    No i ciagle nie wierzysz, to zawsze mozesz uzyc trzeciego
    polaryzatora - co juz rozwieje watpliwosci.

    J.

  • 69. Data: 2013-02-07 10:54:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości
    >A "cudowne lampki halogenowe" kupują ludzie chorzy, przeważnie
    >biedni, w nadziei, że ich to z czegoś uleczy. A to leczy -
    >faktycznie - ale handlarzy z ich własnej nędzy.

    Nawiasem mowiac to ostrzezcie dziadkow i rodzicow.
    Niedawna historia - zadzwonili, "zapraszamu na bezplatne badania".
    Przebadali, prosze do stolika. "Pani sie kwalikuje do programu
    leczenia".
    "udzial w programie kosztuje 140zl, czy pani reflektuje ?"
    6 papierkow do podpisu, i dopiero na szostym
    "harmonizator fotonowy, cena 6000zl, upust promocyjny 30%, do zaplaty
    4000, rata miesieczna 140".

    Ale babci nie przetlumaczysz "jak nie potrafisz przeczytac przed
    podpisaniem, to nawet nie chodz na takie spotkania".
    No ale to nie spotkanie, tylko badanie bylo.

    J.

  • 70. Data: 2013-02-07 11:04:59
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 06.02.2013 23:04, J.F. wrote:

    > nie, tylko polowe.

    Może ja już słabo pamiętam, ale:
    - polaryzacja liniowa jest w płaszczyźnie prostopadłej do kierunku ruchu
    [**]
    - możemy wyróżnić wektor początkowy - "górę" - wtedy polaryzację możemy
    powiązać z kątem względem tego wektora (0-180 stopni[*])
    - polaryzator szczelinowy działa przez pochłanianie światła w
    płaszczyźnie docelowej polaryzacji mniej niż całej reszty
    - więc im lepsza polaryzacja tym mniej oryginalnego światła przechodzi

    [**] a nie jedynie 2 płaszczyznach prostopadłych, co by uzasadniało
    "połowa zostaje"
    [*] 180 a nie jak wcześniej napisałem 360

    Michoo