-
11. Data: 2009-03-25 19:46:16
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>
Użytkownik "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:gqe1dn$r40$1@inews.gazeta.pl...
> Witam
> Tam jest taki dosc specyficzny dekompresator ktory dziala chyba na
> zasadzie
> cisnienia oleju - jak zlapie cisnienie wciaga taki malutki tloczek i
> dekompresator odpuszcza. Nie skladales tego jakos na silikon czy cos - jak
> tak moze zapchales jakis kanalik. Chyba ze zle kojarze i w xr400 jest to
> inaczej rozwiazane ?
> Pzdr
> PanAdol
o to jest jakiś trop wiec kolejna rozbiórka:(
silikonu zero, tam są uszczelki blaszane
pozdrawiam
rafał
450exc
-
12. Data: 2009-03-25 20:02:49
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Od: Arni <a...@n...spam>
Rafał Tomaszewski pisze:
> Napiszę jeszcze raz. Jak ustawie odpowiedni luzy zaworowe na trzech zaworach
> ( 2xssanie i 1x wydech ) i mega luz na jednym wydechu od strony
> dekompresatora ( pomimo takiego dużego luzu 4mm zawór pracuje w mniejszym
> zakresie ) TO SILNIK PALI Z PIERWSZEGO i gdyby nie hałas od dzwigienki to
> działa super. Jak ustawie luzy na wszystkich tak jak trzeba to jest dupa
> blada, nie pali i zalewa świece.
czy to znaczy ze masz cos zjebane z dekomprsatorem? ze dobrze ustawiony
zawór to ciagłe otwarcie dekompresatora? Bo jak mniemam dekompresator
pracuje wlasnie z tym zaworem?
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX
-
13. Data: 2009-03-25 20:30:15
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>
Użytkownik "Arni" <a...@n...spam> napisał w wiadomości
news:gqe2l7$35g$1@inews.gazeta.pl...
> Rafał Tomaszewski pisze:
> czy to znaczy ze masz cos zjebane z dekomprsatorem? ze dobrze ustawiony
> zawór to ciagłe otwarcie dekompresatora? Bo jak mniemam dekompresator
> pracuje wlasnie z tym zaworem?
BINGO:) chodzi właśnie o ten zawór na którym pracuje dekompresator, ale ten
reczny nie ma z tym nic wspólnego.
Na moje oko to wygląda to tak że jak ustawie luzy tak jak trzeba to w
momencie jak tło idzie do góry czyli w GMP to jest cpyknięcie na właśnie tym
zaworze (od strony dekomp. ) a jak ustawie mega luz to już tego nie ma i
wyda się że to owe cpyknięcie to praca autodekompresatora które działa
wadliwie i nie pozwala odpalić maszyny. Jutro rozbieram poraz wtóry i
oblukam to miejsce.
Pozdrawiam
Rafał
450exc
-
14. Data: 2009-03-25 21:16:29
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>
>
> o to jest jakiś trop wiec kolejna rozbiórka:(
> silikonu zero, tam są uszczelki blaszane
>
Jak dobrze kojarze pod walkiem rozzrzadu (tam gdzie jest te sprzegielko
jednokierunkowe dekompresatora osadzone na walku) pod tym sprzegielkiem jest
w glowicy otwor i tam taki "dzyndzel"/tloczek ze sprezynka (ze 3-4mm
srednicy) jak cisnienia nie ma sprezynka wypycha "dzyndzel" i sprzegielko
nie obraca sie i podtrzymuje zawor. Jak zlapie cisnienie wciaga "dzyndzel -
sprzegielko obraca sie i dekompresator odpuszcza - wydaje mi sie ze tak to
mniej widcej dziala ;)
Pzdr
PanAdol
-
15. Data: 2009-03-25 21:30:21
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>
Jeszcze jedno pytanie :
Probowales pchnac te moto - tzn czy odpali przy wiekszy obrotach czy tylko
starterem walczyles ?
Sie zastanawiam czy przy docieraniu za duzym tych zaworow nie moglo sie cos
zmienic (zawor sie podniosl i dekompresor dekompresuje za bardzo ?? - tak
glosno mysle ;) - trzeba rozebrac i zobaczyc.
Ps do pomiaru kompresji w tych silnikach zalecaja wlasnie zwiekszenie luzu
zawotu przy dekompresorze
ps.2 zmierzenie kompresji by sie przydalo - czy jesli ustawisz prawidlowo
zawory i przekrecisz walem czuc wogole jakas kompresje ?
Pzdr
PanAdol
-
16. Data: 2009-03-26 09:58:22
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>
Użytkownik "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:gqe7qf$2f9$1@inews.gazeta.pl...
> Jeszcze jedno pytanie :
> Probowales pchnac te moto - tzn czy odpali przy wiekszy obrotach czy tylko
> starterem walczyles ?
no a jakże, podpinka pod cherroka 4.0L i ognia, ja zmarzłem a silnik nawet
nie zakasłał
> Sie zastanawiam czy przy docieraniu za duzym tych zaworow nie moglo sie
> cos
> zmienic (zawor sie podniosl i dekompresor dekompresuje za bardzo ?? - tak
> glosno mysle ;) - trzeba rozebrac i zobaczyc.
dekompresator ręczny przy kierownicy nie ma z tym nic wspólnego bo jest
spory luz jeszcze na wałeczku od niego, nie jestem pewnien autodek. jeśli
takowy jest i dlatego zaraz ide to prześledzić
> Ps do pomiaru kompresji w tych silnikach zalecaja wlasnie zwiekszenie luzu
> zawotu przy dekompresorze
> ps.2 zmierzenie kompresji by sie przydalo - czy jesli ustawisz prawidlowo
> zawory i przekrecisz walem czuc wogole jakas kompresje ?
jest słabsza jak przy ustawieniu dużego luzu dlatego sądze że coś jest nie
tak z tym auto i non stop odpręża mi silnik przy prawidłowym ustawieniu
luzów.
Generalnie troche mnie naprowadziłeś z tym kanalikiem,sprężynką i czymś tam
jeszcze bo jak zciagałem głowice to nic takiego nie widziałem tam i może jak
dałem do roboty głowice to gdzieś wypadło i teraz jest problem.
Pozdrawiam
Rafał
450exc
-
17. Data: 2009-03-26 11:45:41
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>
Użytkownik "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:gqe70f$re8$1@inews.gazeta.pl...
> Jak dobrze kojarze pod walkiem rozzrzadu (tam gdzie jest te sprzegielko
> jednokierunkowe dekompresatora osadzone na walku) pod tym sprzegielkiem
> jest
> w glowicy otwor i tam taki "dzyndzel"/tloczek ze sprezynka (ze 3-4mm
> srednicy) jak cisnienia nie ma sprezynka wypycha "dzyndzel" i sprzegielko
> nie obraca sie i podtrzymuje zawor. Jak zlapie cisnienie wciaga
> "dzyndzel -
> sprzegielko obraca sie i dekompresator odpuszcza - wydaje mi sie ze tak to
> mniej widcej dziala ;)
no to kojarzysz dobrze bo pod wałkiem jest owy otworek o takiej średnicy w
granicach 3mm tylko że z niego nic nie wystaje ( mogło zaginąć podczas
transportu głowicy ), a jeśli biorąc pod uwagę że to działa tak jak
opisujesz to brak owego "zaworka" lub :dzyndzelka" jak go zwał tak zwał to
autodekompresator powinien być nie aktywny non stop a wychodzi że jest cały
czas na działaniu. Grunt że problem jest zlokalizowany:)
pozdrawiam
rafał
450exc
-
18. Data: 2012-01-10 22:22:49
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Od: bolej1 <bolej1@_NOSPAM_wp.pl>
Witam widze ze temat byl juz dawno ale mam tez XR400 i ostatnio musialem
zwalic glowice bo mialem przedmuch i zauwazylem ze tez brakuje mi tego
auto dekompresora koleczek + sprezynka. Mozasz napisac jak sobie z tym
poradziles? dokupiles? dorobiles?
Rafał Tomaszewski napisal
> Użytkownik "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
> news:gqe7qf$2f9$1@inews.gazeta.pl...
>> Jeszcze jedno pytanie :
>> Probowales pchnac te moto - tzn czy odpali przy wiekszy obrotach czy tylko
>> starterem walczyles ?
> no a jakże, podpinka pod cherroka 4.0L i ognia, ja zmarzłem a silnik nawet
> nie zakasłał
>> Sie zastanawiam czy przy docieraniu za duzym tych zaworow nie moglo sie
>> cos
>> zmienic (zawor sie podniosl i dekompresor dekompresuje za bardzo ?? - tak
>> glosno mysle ;) - trzeba rozebrac i zobaczyc.
> dekompresator ręczny przy kierownicy nie ma z tym nic wspólnego bo jest
> spory luz jeszcze na wałeczku od niego, nie jestem pewnien autodek. jeśli
> takowy jest i dlatego zaraz ide to prześledzić
>> Ps do pomiaru kompresji w tych silnikach zalecaja wlasnie zwiekszenie luzu
>> zawotu przy dekompresorze
>> ps.2 zmierzenie kompresji by sie przydalo - czy jesli ustawisz prawidlowo
>> zawory i przekrecisz walem czuc wogole jakas kompresje ?
> jest słabsza jak przy ustawieniu dużego luzu dlatego sądze że coś jest nie
> tak z tym auto i non stop odpręża mi silnik przy prawidłowym ustawieniu
> luzów.
> Generalnie troche mnie naprowadziłeś z tym kanalikiem,sprężynką i czymś tam
> jeszcze bo jak zciagałem głowice to nic takiego nie widziałem tam i może jak
> dałem do roboty głowice to gdzieś wypadło i teraz jest problem.
> Pozdrawiam
> Rafał
> 450exc
--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/
-
19. Data: 2012-01-10 22:30:17
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Od: bolej1 <bolej1@_NOSPAM_wp.pl>
Witam mozesz napisac jak poradziles sobie z tym problemem?
Rafał Tomaszewski napisal
> Użytkownik "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
> news:gqe7qf$2f9$1@inews.gazeta.pl...
>> Jeszcze jedno pytanie :
>> Probowales pchnac te moto - tzn czy odpali przy wiekszy obrotach czy tylko
>> starterem walczyles ?
> no a jakże, podpinka pod cherroka 4.0L i ognia, ja zmarzłem a silnik nawet
> nie zakasłał
>> Sie zastanawiam czy przy docieraniu za duzym tych zaworow nie moglo sie
>> cos
>> zmienic (zawor sie podniosl i dekompresor dekompresuje za bardzo ?? - tak
>> glosno mysle ;) - trzeba rozebrac i zobaczyc.
> dekompresator ręczny przy kierownicy nie ma z tym nic wspólnego bo jest
> spory luz jeszcze na wałeczku od niego, nie jestem pewnien autodek. jeśli
> takowy jest i dlatego zaraz ide to prześledzić
>> Ps do pomiaru kompresji w tych silnikach zalecaja wlasnie zwiekszenie luzu
>> zawotu przy dekompresorze
>> ps.2 zmierzenie kompresji by sie przydalo - czy jesli ustawisz prawidlowo
>> zawory i przekrecisz walem czuc wogole jakas kompresje ?
> jest słabsza jak przy ustawieniu dużego luzu dlatego sądze że coś jest nie
> tak z tym auto i non stop odpręża mi silnik przy prawidłowym ustawieniu
> luzów.
> Generalnie troche mnie naprowadziłeś z tym kanalikiem,sprężynką i czymś tam
> jeszcze bo jak zciagałem głowice to nic takiego nie widziałem tam i może jak
> dałem do roboty głowice to gdzieś wypadło i teraz jest problem.
> Pozdrawiam
> Rafał
> 450exc
--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/