eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › honda XR 400 Rebus z zaworami
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 19

  • 11. Data: 2009-03-25 19:46:16
    Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
    Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>


    Użytkownik "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    news:gqe1dn$r40$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    > Tam jest taki dosc specyficzny dekompresator ktory dziala chyba na
    > zasadzie
    > cisnienia oleju - jak zlapie cisnienie wciaga taki malutki tloczek i
    > dekompresator odpuszcza. Nie skladales tego jakos na silikon czy cos - jak
    > tak moze zapchales jakis kanalik. Chyba ze zle kojarze i w xr400 jest to
    > inaczej rozwiazane ?
    > Pzdr
    > PanAdol

    o to jest jakiś trop wiec kolejna rozbiórka:(
    silikonu zero, tam są uszczelki blaszane



    pozdrawiam
    rafał
    450exc



  • 12. Data: 2009-03-25 20:02:49
    Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
    Od: Arni <a...@n...spam>

    Rafał Tomaszewski pisze:

    > Napiszę jeszcze raz. Jak ustawie odpowiedni luzy zaworowe na trzech zaworach
    > ( 2xssanie i 1x wydech ) i mega luz na jednym wydechu od strony
    > dekompresatora ( pomimo takiego dużego luzu 4mm zawór pracuje w mniejszym
    > zakresie ) TO SILNIK PALI Z PIERWSZEGO i gdyby nie hałas od dzwigienki to
    > działa super. Jak ustawie luzy na wszystkich tak jak trzeba to jest dupa
    > blada, nie pali i zalewa świece.

    czy to znaczy ze masz cos zjebane z dekomprsatorem? ze dobrze ustawiony
    zawór to ciagłe otwarcie dekompresatora? Bo jak mniemam dekompresator
    pracuje wlasnie z tym zaworem?

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
    '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
    '91 Honda Prelude 2,0 EX


  • 13. Data: 2009-03-25 20:30:15
    Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
    Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>


    Użytkownik "Arni" <a...@n...spam> napisał w wiadomości
    news:gqe2l7$35g$1@inews.gazeta.pl...
    > Rafał Tomaszewski pisze:

    > czy to znaczy ze masz cos zjebane z dekomprsatorem? ze dobrze ustawiony
    > zawór to ciagłe otwarcie dekompresatora? Bo jak mniemam dekompresator
    > pracuje wlasnie z tym zaworem?

    BINGO:) chodzi właśnie o ten zawór na którym pracuje dekompresator, ale ten
    reczny nie ma z tym nic wspólnego.

    Na moje oko to wygląda to tak że jak ustawie luzy tak jak trzeba to w
    momencie jak tło idzie do góry czyli w GMP to jest cpyknięcie na właśnie tym
    zaworze (od strony dekomp. ) a jak ustawie mega luz to już tego nie ma i
    wyda się że to owe cpyknięcie to praca autodekompresatora które działa
    wadliwie i nie pozwala odpalić maszyny. Jutro rozbieram poraz wtóry i
    oblukam to miejsce.

    Pozdrawiam
    Rafał
    450exc



  • 14. Data: 2009-03-25 21:16:29
    Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
    Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>


    >
    > o to jest jakiś trop wiec kolejna rozbiórka:(
    > silikonu zero, tam są uszczelki blaszane
    >
    Jak dobrze kojarze pod walkiem rozzrzadu (tam gdzie jest te sprzegielko
    jednokierunkowe dekompresatora osadzone na walku) pod tym sprzegielkiem jest
    w glowicy otwor i tam taki "dzyndzel"/tloczek ze sprezynka (ze 3-4mm
    srednicy) jak cisnienia nie ma sprezynka wypycha "dzyndzel" i sprzegielko
    nie obraca sie i podtrzymuje zawor. Jak zlapie cisnienie wciaga "dzyndzel -
    sprzegielko obraca sie i dekompresator odpuszcza - wydaje mi sie ze tak to
    mniej widcej dziala ;)
    Pzdr
    PanAdol



  • 15. Data: 2009-03-25 21:30:21
    Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
    Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>

    Jeszcze jedno pytanie :
    Probowales pchnac te moto - tzn czy odpali przy wiekszy obrotach czy tylko
    starterem walczyles ?
    Sie zastanawiam czy przy docieraniu za duzym tych zaworow nie moglo sie cos
    zmienic (zawor sie podniosl i dekompresor dekompresuje za bardzo ?? - tak
    glosno mysle ;) - trzeba rozebrac i zobaczyc.
    Ps do pomiaru kompresji w tych silnikach zalecaja wlasnie zwiekszenie luzu
    zawotu przy dekompresorze
    ps.2 zmierzenie kompresji by sie przydalo - czy jesli ustawisz prawidlowo
    zawory i przekrecisz walem czuc wogole jakas kompresje ?
    Pzdr
    PanAdol



  • 16. Data: 2009-03-26 09:58:22
    Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
    Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>


    Użytkownik "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    news:gqe7qf$2f9$1@inews.gazeta.pl...
    > Jeszcze jedno pytanie :
    > Probowales pchnac te moto - tzn czy odpali przy wiekszy obrotach czy tylko
    > starterem walczyles ?

    no a jakże, podpinka pod cherroka 4.0L i ognia, ja zmarzłem a silnik nawet
    nie zakasłał


    > Sie zastanawiam czy przy docieraniu za duzym tych zaworow nie moglo sie
    > cos
    > zmienic (zawor sie podniosl i dekompresor dekompresuje za bardzo ?? - tak
    > glosno mysle ;) - trzeba rozebrac i zobaczyc.

    dekompresator ręczny przy kierownicy nie ma z tym nic wspólnego bo jest
    spory luz jeszcze na wałeczku od niego, nie jestem pewnien autodek. jeśli
    takowy jest i dlatego zaraz ide to prześledzić

    > Ps do pomiaru kompresji w tych silnikach zalecaja wlasnie zwiekszenie luzu
    > zawotu przy dekompresorze
    > ps.2 zmierzenie kompresji by sie przydalo - czy jesli ustawisz prawidlowo
    > zawory i przekrecisz walem czuc wogole jakas kompresje ?

    jest słabsza jak przy ustawieniu dużego luzu dlatego sądze że coś jest nie
    tak z tym auto i non stop odpręża mi silnik przy prawidłowym ustawieniu
    luzów.

    Generalnie troche mnie naprowadziłeś z tym kanalikiem,sprężynką i czymś tam
    jeszcze bo jak zciagałem głowice to nic takiego nie widziałem tam i może jak
    dałem do roboty głowice to gdzieś wypadło i teraz jest problem.

    Pozdrawiam
    Rafał
    450exc



  • 17. Data: 2009-03-26 11:45:41
    Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
    Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>


    Użytkownik "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    news:gqe70f$re8$1@inews.gazeta.pl...
    > Jak dobrze kojarze pod walkiem rozzrzadu (tam gdzie jest te sprzegielko
    > jednokierunkowe dekompresatora osadzone na walku) pod tym sprzegielkiem
    > jest
    > w glowicy otwor i tam taki "dzyndzel"/tloczek ze sprezynka (ze 3-4mm
    > srednicy) jak cisnienia nie ma sprezynka wypycha "dzyndzel" i sprzegielko
    > nie obraca sie i podtrzymuje zawor. Jak zlapie cisnienie wciaga
    > "dzyndzel -
    > sprzegielko obraca sie i dekompresator odpuszcza - wydaje mi sie ze tak to
    > mniej widcej dziala ;)

    no to kojarzysz dobrze bo pod wałkiem jest owy otworek o takiej średnicy w
    granicach 3mm tylko że z niego nic nie wystaje ( mogło zaginąć podczas
    transportu głowicy ), a jeśli biorąc pod uwagę że to działa tak jak
    opisujesz to brak owego "zaworka" lub :dzyndzelka" jak go zwał tak zwał to
    autodekompresator powinien być nie aktywny non stop a wychodzi że jest cały
    czas na działaniu. Grunt że problem jest zlokalizowany:)

    pozdrawiam
    rafał
    450exc



  • 18. Data: 2012-01-10 22:22:49
    Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
    Od: bolej1 <bolej1@_NOSPAM_wp.pl>

    Witam widze ze temat byl juz dawno ale mam tez XR400 i ostatnio musialem
    zwalic glowice bo mialem przedmuch i zauwazylem ze tez brakuje mi tego
    auto dekompresora koleczek + sprezynka. Mozasz napisac jak sobie z tym
    poradziles? dokupiles? dorobiles?

    Rafał Tomaszewski napisal


    > Użytkownik "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    > news:gqe7qf$2f9$1@inews.gazeta.pl...
    >> Jeszcze jedno pytanie :
    >> Probowales pchnac te moto - tzn czy odpali przy wiekszy obrotach czy tylko
    >> starterem walczyles ?

    > no a jakże, podpinka pod cherroka 4.0L i ognia, ja zmarzłem a silnik nawet
    > nie zakasłał


    >> Sie zastanawiam czy przy docieraniu za duzym tych zaworow nie moglo sie
    >> cos
    >> zmienic (zawor sie podniosl i dekompresor dekompresuje za bardzo ?? - tak
    >> glosno mysle ;) - trzeba rozebrac i zobaczyc.

    > dekompresator ręczny przy kierownicy nie ma z tym nic wspólnego bo jest
    > spory luz jeszcze na wałeczku od niego, nie jestem pewnien autodek. jeśli
    > takowy jest i dlatego zaraz ide to prześledzić

    >> Ps do pomiaru kompresji w tych silnikach zalecaja wlasnie zwiekszenie luzu
    >> zawotu przy dekompresorze
    >> ps.2 zmierzenie kompresji by sie przydalo - czy jesli ustawisz prawidlowo
    >> zawory i przekrecisz walem czuc wogole jakas kompresje ?

    > jest słabsza jak przy ustawieniu dużego luzu dlatego sądze że coś jest nie
    > tak z tym auto i non stop odpręża mi silnik przy prawidłowym ustawieniu
    > luzów.

    > Generalnie troche mnie naprowadziłeś z tym kanalikiem,sprężynką i czymś tam
    > jeszcze bo jak zciagałem głowice to nic takiego nie widziałem tam i może jak
    > dałem do roboty głowice to gdzieś wypadło i teraz jest problem.

    > Pozdrawiam
    > Rafał
    > 450exc


    --
    Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/


  • 19. Data: 2012-01-10 22:30:17
    Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
    Od: bolej1 <bolej1@_NOSPAM_wp.pl>

    Witam mozesz napisac jak poradziles sobie z tym problemem?


    Rafał Tomaszewski napisal


    > Użytkownik "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    > news:gqe7qf$2f9$1@inews.gazeta.pl...
    >> Jeszcze jedno pytanie :
    >> Probowales pchnac te moto - tzn czy odpali przy wiekszy obrotach czy tylko
    >> starterem walczyles ?

    > no a jakże, podpinka pod cherroka 4.0L i ognia, ja zmarzłem a silnik nawet
    > nie zakasłał


    >> Sie zastanawiam czy przy docieraniu za duzym tych zaworow nie moglo sie
    >> cos
    >> zmienic (zawor sie podniosl i dekompresor dekompresuje za bardzo ?? - tak
    >> glosno mysle ;) - trzeba rozebrac i zobaczyc.

    > dekompresator ręczny przy kierownicy nie ma z tym nic wspólnego bo jest
    > spory luz jeszcze na wałeczku od niego, nie jestem pewnien autodek. jeśli
    > takowy jest i dlatego zaraz ide to prześledzić

    >> Ps do pomiaru kompresji w tych silnikach zalecaja wlasnie zwiekszenie luzu
    >> zawotu przy dekompresorze
    >> ps.2 zmierzenie kompresji by sie przydalo - czy jesli ustawisz prawidlowo
    >> zawory i przekrecisz walem czuc wogole jakas kompresje ?

    > jest słabsza jak przy ustawieniu dużego luzu dlatego sądze że coś jest nie
    > tak z tym auto i non stop odpręża mi silnik przy prawidłowym ustawieniu
    > luzów.

    > Generalnie troche mnie naprowadziłeś z tym kanalikiem,sprężynką i czymś tam
    > jeszcze bo jak zciagałem głowice to nic takiego nie widziałem tam i może jak
    > dałem do roboty głowice to gdzieś wypadło i teraz jest problem.

    > Pozdrawiam
    > Rafał
    > 450exc


    --
    Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: