  • Data: 2014-07-28 20:53:53
    Temat: Re: historiapojazdu.gov.pl - ciekawe, kiedy to sie rozkreci ;)
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-07-28 10:37, Ergie wrote:
    > W takim razie Informatykę na Politechnice Śląskiej kończy jakieś 55
    > "odpadów" i 5 studentów :-)

    To niezła statystyka. Ogólnie jesli kończy choć jeden student to jest
    już nieźle. Znam przykąłady gdzie od lat nikt nie ukończył poza samymi
    odpadami. I to nawet nie wina odpadów. Sorry, taki mamy system,
    kształcenia. Sam byłem jego składową przez 10 lat więc wiem jak dzialają
    pewne mechanizmy.

    > Skąd założenie że to jest "śmieszna" baza.

    Jest pusta. Wiele informacji nie istnieje. Dopiero są wprowadzane. Skoro
    danych nie ma, to nie ma jak ocenić skutecznośc algorytmów data mining.
    A więc zgaduję że ich nie ma, albo sa w formie "u mnie działa" i dopiero
    "się zobaczy panie kierowniku".

    > Masz dostęp do specyfikacji?

    Mam dostep do jednej strony interfejsu. Interfejs ten mógł powstać 20
    lat temu. Czemu nie powstał? Czemu od 20 lat nie wpisuje się danych
    choćby do kompa z Tesco z bazą na MySQL? Śmieszne? No pewno że śmieszne
    do momentu kiedy się zrozumie że ... wystarczające. Bo lepsze jest coś
    niż nic. Mój samochód nie ma w "osi czasu" bardzo istotnej informacji,
    która na wielu kupujących robi pozytywne albo negatywne wrażenie (taxi).
    Nie ma choćby przebiegu z ostatniego badania. Innymi słowy dwie kluczowe
    informacje nie istnieją. Fajnie.

    Cała ta dyskusja o kompach z Tesco i tabletach z Biedronki ma uzmyslowić
    że nie zrobiono niczego rewolucyjnego. Gorzej, to co mamy mamy o 20 lat
    za późno. Ja nie wątpie że obecny system wykrywa przekręty. Ale wiele
    tych funkcji mozna było mieć 20 lat temu na znacznie uboższej
    technologii. Co się stało że tak się nie stało? Nie musisz mi tłumaczyć
    jak się rozwiązuje duże problemy bazodanowe. Ja to wiem. Chodzi o
    uzmysowienie, że rzucono ochłap w postaci prymitywnego systemu który
    powinien powstać 20 lat temu na byle czym. Czy tam w tle są
    super-magiczne algorytmy data mining które sugerują tak długi czas
    implementacji? Może, ale sądząc po tym że sprawa jest nakręcana
    politycznie - szczerzę wątpię.