  • Data: 2014-07-29 09:29:09
    Temat: Re: historiapojazdu.gov.pl - ciekawe, kiedy to sie rozkreci ;)
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2014-07-28, o godz. 20:33:50
    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Też pracuje w Katowicach. Widzę od kilku lat degradację - jakość
    > studenta spada na pysk (nowa forma edukacji, więcej tumanizmu itp),
    > wysokie wymagania, niska wiedza.

    Ja mam paroletnie doświadczenia z prywatnymi szkołami wyższymi w
    Warszawie prowadzącymi kierunki informatyczne. Kadra "naukowa" głównie z
    uczelni nie znająca nowszych technik i nie mająca praktyki bo np.
    przepracowali całe życie jako wykładowcy jakiegoś przedmiotu (fizyka,
    matematyka etc.). Jako prowadzący ćwiczenia młodzi
    inżynierowie/magistrzy dla których często to pierwsza pracy. Studenci
    po części z miasta a po części z okolic w promieniu kilkudziesięciu
    kilometrów. Ludzie którzy przez studia - poza obowiązkowymi - nie
    mieli żadnej praktyki zawodowej. Do obsługi szkolnego systemu IT
    zatrudniają studentów którzy coś tam umieją ale zamiast wypłaty dają im
    darmowe czesne. Ambicją absolwenta jest po uzyskaniu dyplomu inżyniera
    praca w urzędzie gminy/powiatu jako informatyk zakładowy gdzie głównie
    będzie zajmował się wklepywaniem tekstów na stronę WWW i wymianą
    tonerów w drukarkach.

    Na tym tle zwykle wyróżnia się wśród studentów grupka starszych ludzi
    którzy pracują w zawodzie od lat i przyszli na uczelnię tylko dla
    dyplomu. Zwykle ćwiczenia - zwłaszcza przedmioty zawodowe - zaliczają na
    pierwszych zajęciach. ;-)

    Zdrówko