    From: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: hdr i pseudohdr
    Date: Wed, 14 Oct 2009 09:04:01 +0200

    XX YY wrote:
    > celem hdr jest dopasowane dynamiki sceny do dynamiki wyjscia
    > dynamiki wyjscia czego ? - urzadzenia wyjsciowego / medium wyjsciowego
    > - monitor - drukarka/papier.

    Moim zdaniem jest to błędna definicja.
    Obraz HDR to obraz charakteryzujący sie dużym zakresem dynamiki.
    Uzależnianie definicji obrazu HDR od parametrów urządzenia wyjściowego,
    przypomina mi uzależnianie definicji wielkości samochodu od szerokości drogi
    po której się porusza.

    > czyli jest to takie przeksztalecnie obrazu , ktore pozwala na
    > zaciesnienie zakresu dynamicznego sfotogrowanej sceny w ten sposob
    > by mogla ona byc przedstawiona na urzadzeniach o mniejszym zakresie
    > dynamiki.
    >
    > niczego nie rekonstruujesz . zakres dynamiczny najzesciej monitora
    > jest mniejszy niz sceny rzeczywistej ,
    > chodzi o to zeby te rozpieta tonalnie scene udalo sie pokazac na
    > urzadzeniu o mniejszym zakresie dynamiki.

    W takim przypadku duża część zwykłych zdjęć podpadałaby pod definicje HDR-a.
    W wielu przypadku, monitor nie jest w stanie odwzorować pełni dynamiki
    obrazu, przechowywanego w pliku RAW.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -