-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Michał Grodecki <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: hala katowice
Date: Mon, 26 Jan 2009 19:16:25 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 46
Message-ID: <glkum5$hb7$1@inews.gazeta.pl>
References: <d...@4...com>
<glf6ea$eel$1@inews.gazeta.pl> <glivhp$4i8$1@inews.gazeta.pl>
<glju3c$kas$1@inews.gazeta.pl>
<b...@g...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: chello089074137071.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1232993797 17767 89.74.137.71 (26 Jan 2009 18:16:37 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 26 Jan 2009 18:16:37 +0000 (UTC)
X-User: mgrode
In-Reply-To: <b...@g...googlegroups.com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl-PL; rv:1.8.1.19)
Gecko/20081204 SeaMonkey/1.1.14
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:22715
[ ukryj nagłówki ]Dnia 2009-01-26 11:47, Użytkownik Konrad Anikiel napisał:
> On 26 Jan, 09:00, Michał Grodecki <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to>
> wrote:
>> 8 razy też coś za dużo mi się wydaje. Konstrukcja zawaliła się przy
>> obciążeniu śniegiem około 2 razy przekraczającym przyjmowane normowe
>> obciążenie śniegiem. Więc przyjmując że obciążenie śniegiem stanowi
>> zdecydowaną większość obciążeń działających na konstrukcję (koledzy z
>> praktyką w projektowaniu hal pewnie będą potrafili z własnych
>> doświadczeń podać orientacyjnie jaki % całkowitego obciążenia stanowi
>> śnieg) to razem z zapasami o których pisałem wyżej mogło się uzbierać te
>> 8 razy. Oczywiście to mogło zajść tak jak piszesz przez przekazanie
>> obciążeń z nadmiernie odkształconego elementu na inne. Pewnie było jedno
>> i drugie.
>
> Jak juz wchodzimy w gdybanie, to mam wrażenie że Profesor puścił
> liniową analisę MES i wyszło mu że gdzieś naprężenie osiągnęło wartość
> 8 razy coś tam przekraczającą.
Nie tak. To nie metoda naprężeń dopuszczalnych. W metodzie stanów
granicznych "8 razy przekroczenie nośności" oznacza że jakaś siła
przekrojowa 8 razy przekracza nośność elementu. Co może oznaczać ze
naprężenia 8 razy przekraczają wytrzymałość materiału (tak będzie przy
czystym zginaniu bez zwichrzenia lub czystym rozciąganiu) ale
niekoniecznie (np. przy ściskaniu jest inaczej - 8 krotne przekroczenie
nośności pręta nastąpi dużo wcześniej niż naprężenia osiągną 8 razy
wytrzymałość obliczeniową z uwagi na wyboczenie).
> Odnoszę wrażenie że jakakolwiek to
> liczba była, dużo przekraczała granicę plastyczności i po prostu
> oznaczała tyle, że jego analiza nie jest warta funta kłaków.
A niekoniecznie. W budownictwie raczej zakłada się że w konstrukcji
stalowej naprężenia nie powinny w żadnym punkcie przekroczyć
obliczeniowej wytrzymałości materiału (z uwzględnieniem że to nie zawsze
wystarcza, patrz opisany wyżej problem ściskania). Co prawda norma
stalowa (03200) pozwala w pewnych warunkach projektować na tzw.
"plastyczną rezerwę nośności" ale z tego raczej rzadko się korzysta.
> Czy można
> poprosić (Marcin?) o jakiś namiar na raport z tej analizy?
Też bym chętnie przeczytał...
--
Michał Grodecki
Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.09 20:59 Konrad Anikiel
- 26.01.09 21:41 Michał Grodecki
- 26.01.09 22:11 Konrad Anikiel
- 26.01.09 22:37 Michał Grodecki
- 26.01.09 22:53 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=