eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programminggry z niepełną informacją i montecarloRe: gry z niepełną informacją i montecarlo
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!de-l.enfer-du-nord.net!feeder2.enfer-du-nor
    d.net!feeder1.enfer-du-nord.net!news.glorb.com!border3.nntp.dca.giganews.com!bo
    rder1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!postnews.google.com!glegroupsg200
    0goo.googlegroups.com!not-for-mail
    From: Roman W <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: gry z niepełną informacją i montecarlo
    Date: Wed, 9 May 2012 07:15:29 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 46
    Message-ID: <7165022.457.1336572929442.JavaMail.geo-discussion-forums@vbmi19>
    References: <joc2ie$hj0$1@inews.gazeta.pl>
    <85823.1664.1336550934907.JavaMail.geo-discussion-forums@vbq19>
    <jodf3t$875$1@inews.gazeta.pl> <jodjce$4bq$6@inews.gazeta.pl>
    <jodqki$6hn$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 193.189.80.39
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1336572929 25738 127.0.0.1 (9 May 2012 14:15:29 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Wed, 9 May 2012 14:15:29 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <jodqki$6hn$1@inews.gazeta.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=193.189.80.39;
    posting-account=EexxQQoAAAAkOfWz0VZRKLcHNpXJZLB9
    User-Agent: G2/1.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:197201
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wednesday, May 9, 2012 2:14:58 PM UTC+1, M.M. wrote:
    > Edek Pienkowski <e...@g...com> napisał(a):
    >
    > > Dnia Wed, 09 May 2012 09:58:21 +0000, M.M. napisal:
    > >
    > > > Roman W <b...@g...pl> napisał(a):
    > > >
    > > >> Podobne problemy czesto rozwiazuje sie w matematyce finansowej. Jezeli
    > > >> zalozysz, ze gra trwa maksymalnie N ruchow (to chyba jest prawda dla
    > > >> tysiaca?), to drzewko gry mozesz po prostu przejsc od konca. To powinno
    > > >> uwzglednic blefy.
    > > >> Poczytaj o metodach wyceny opcji amerykanskich na drzewach i metoda "least
    > > >> squares Monte Carlo".
    > > >
    > > > Może gra w tysiąca do wyrobienia sobie wstępnego poglądu jest nadal zbyt
    > > > rozbudowana. Może powinienem posłużyć się jakąś prostszą grą. Z kole
    > > i
    > > > nie wiem czy prostszej grze stosowanie blefów będzie miał jakikolwiek
    > > > sens...
    > > >
    > > > MoĹźe taka gra:
    > > [...]
    > > >
    > > > Jak powinien wyglądać algorytm który nigdy nie przegra w taką grę?
    > > > Interesuje mnie taki algorytm wraz z dowodem matematycznym Ĺźe jest
    > > > algorytmem optymalnym.
    > >
    > > Tit-for-tat przeradza się w tit-for-tat-if-cannot-abuse-opponent.
    > > W psychologii trudno o dowody formalne.
    >
    > Zróbmy coś, aby wyeliminować psychologię :)

    Zaloz funkcje uzytecznosci wygranej/przegranej dla kazdego gracza, a potem zakladaj,
    ze gracze maksymalizuja oczekiwana uzytecznosc.

    RW

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: