    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: galimatias z OC
    From: pueblo <n...@n...pl>
    Date: 17 Dec 2016 20:18:42 GMT

    Witaj Budzik, 17 gru 2016 w
    news:XnsA6E1BDA38983Abudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1 napisałeś/aś:

    > Użytkownik pueblo n...@n...pl ...

    > Nic nie robić, poza pilnowaniem terminu zakonczenia polisy i wtedy
    > wykupić nowa albo w tym samym TU albo tam gdzie taniej a wtedy ta na
    > wszelki wypadek wypowiedziec.

    TU w tym momencie to chyba nie ma prawa wiedzieć, bo nikt go nie
    poinformował, więc skąd? Czyli, jeśli taki stan pozostanie aż do dnia
    wygaśnięcia ubezpieczenia, w którym poprzedni właściciel wypowie umowę,
    to TU się w ogóle nie skapnie, że powinno było np. rekalkulować to
    ubezpieczenie, co pewnie oznaczałoby sporą dopłatę ze strony nowej
    właścicielki. Przy założeniu, że np. nie będzie w tym czasie żadnej
    kolizji.
    Wcześniej o to pytałem, ale mój tekst zlał się z cytowanym - jeśli teraz
    się powiadomi TU, to po rekalkulacji każą dopłacić również za te 4
    miesiące, które minęły od sprzedaży, prawda?

    > OC jest na auto, kupujac samochód kupujesz również polise.

    Ale kiedy wszytko odbywa się prawidłowo, czyli zawiadamia się TU w ciągu
    tych 14 dni o sprzedaży, to nowy właściciel dostaje od TU papier z polisą
    na swoje dane (znaczy dane z dowodu rejst.), tak?

    > Mozesz dostac przeliczenie ale nie koniecznie.
    > I pewnie nowa stawka na nowego kierowca bedzie zabójcza.

    Jeszcze jedno z innej beczki. Czy kierowca, np. powyżej 30, który ma
    prawko od 6-8 lat i nigdy nie miał wykupionego OC (więc bez historii),
    będzie miał przy kupnie pierwszego OC mimo to lepsze stawki niż młodszy o
    10 lat świeżo upieczony kierowca? Chodzi o to, czy liczy się tylko
    historia i wiek, czy również długość posiadania prawka? W końcu mógł w
    tym czasie jeździć choćby firmowymi autami.