  • Data: 2015-03-12 13:44:19
    Temat: Re: fotolab odm?wi? zrobienia odbitek
    Od: Chocobo <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.03.2015 o 02:34, d...@v...pl pisze:

    > Patrząc na to co ludzie przynoszą jako zdjęcia do dokumentów to chyba
    > jest to bardzo trudne- 99% tego co widzę nie nadaje się nawet na
    > zdjęcie do KKM- np pliki 18 kb z zerowym kontrastem czy zdjęcia do
    > prawa jazdy z fryzurą zajmującą trzy czwarte twarzy w tym ucho, prawe
    > profile lub zdjęcia w CMYK...

    Ale czy to jest twoja sprawa, klient chce zdjęcie ty mu je drukujesz.
    Nawet nie powinieneś na nie patrzeć. Jak przyniesie zdjęcie gołej żony,
    to też mu nie wydrukujesz, bo uznasz, że jest gruba i brzydka?

    > Zdjęcie do dokumentów - paszport,
    > dowód, prawko- da się wykonać w warunkach domowych- trzeba mieć tylko
    > wiedzę oraz sprzęt. Sprzęt licząc lekko to jakieś 2,5 Kzł.

    Sprzęt dużo osób ma, jak nie ma to może pożyczyć. Jak nie może, to
    używaną starszą lustrzankę, typu D80 można kupić za grosze

    > Miałem dziś klienta który od fotografa dostał gotową formatkę. Chciał
    > zdjęcia dyplomowe. Teoretycznie mógłbym mu je puścić jako zwykłą
    > odbitkę.. ale ponieważ jestem uczciwy, to po zwykłym podglądzie pod
    > systemem, uświadomiłem go że 4,5 na 6,5 to on z tego nie dostanie-
    > maks co można było wyskrobać to 37x52... i tak dalej. I tej wiedzy w
    > necie nie znajdziesz- to trzeba znać specyfikację konkretnej maszyny
    > stojącej w punkcie- przy czym ten sam typ maszyny w zależności jak ją
    > skonfigurowano, może dawać całkiem inne odbitki. I nie mam tu na
    > myśli niuansów kolorystyki.

    Ale co to ma za znaczenie? Jak nie przejdzie, to klient wróci i zrobi za
    30 zł. A może on nie chce do paszportu, tylko żonie do portfela?

> [...]
    > koszt że o matulu bo ZUS pensja i tak dalej) plus środki trwałe. Plus
    > licencjonowane oprogramowanie. Plus materiały- akurat koszt gówniany.
    > Czyli żeby zarobić na chlebuś bez szyneczki to trzeba najpierw sporo
    > wydać. Koszt samej odbitki z laba- 23 grosze. Koszt zakupu laba-
    > minimum 30 tyś ( takiego co podziała kilka lat, nie czegoś co się do
    > skanibalizowania nadaje).. Koszt lokalu takiego sobie- powyżej
    > tysiąca miesięcznie. Za eksploatację- media, oświetlenie, jakaś
    > reklama zewnętrzna, utylizacja... To co, te punkty foto to jest jakiś

    Ale co mnie to obchodzi. Przynoszę gotowe, zdjęcie do wydruku, dokładnie
    tak samo jakbym fotografował kota. Nie potrzebuje tu wiedzy i mądrości
    'fotografa' z labu. Nie prosiłem go o udostępnienie wiedzy wartej 30zł
    sztuka, tylko o wydrukowanie tego co przyniosłem.

    > Oczywiście w wypadku domowej aranżacji koszty są niższe-
    > drukarka termo z wkładem, tło, trzy lampy z modyfikatorami- no niech
    > będzie , zakładając że aparat i tak jest, dwa tysiaki styknie.

    Paczpan, a mi wystarczył aparat z lampą i jasna ściana. Paszport się
    dało, dowód też właśnie dziś odebrałem. Z tym samym zdjęciem zrobionym
    dwa lata temu. Aparatem w domu. Z ręki.

    > tych zdjęć za tą kasę mieć będziesz ? Wolisz unosić się ambitem ?
    > Twoja sprawa i twoje koszty- ale nie wymagaj żeby ktoś robił za
    > darmochę.

    Cenę za wydruk sobie ustalił. Wymagam by ta cena była niezależna od tego
    co jest na zdjęciu. To dużo?

    > Pozdrawiam Marcin PS W czasie jaki zajmuje zrobienie jednej
    > typowej główki, typowy laborant wypuszcza około 80 zwykłych odbitek w
    > formacie 10x15. Dobry- ponad 200.

    JW. Nie prosze o przygotowanie zdjęcia. Plik jest gotowy, jego wydruk
    zajmuje dokładnie tyle samo co wydruk każdego innego.

    maricn