  • Data: 2015-03-12 14:24:13
    Temat: Re: fotolab odm?wi? zrobienia odbitek
    Od: d...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 12 marca 2015 00:34:48 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    bardzo trudne- 99% tego co widzę nie nadaje się nawet na zdjęcie do KKM- np pliki 18
    kb z zerowym kontrastem czy zdjęcia do prawa jazdy z fryzurą zajmującą trzy czwarte
    twarzy w tym ucho, prawe profile lub zdjęcia w CMYK... (...)

    fotograficzne. Tylko RGB i pochodne. Co prawda programy je obsługujące mogą

> [...]
    > Monitory wyświetlają zwykle RGB, i od czasów Corela 2 lub 3, fotki do
    > oglądania na monitorze obrabiałem w przestrzeni RGB, aby nie było
    > niepotrzebnej konwersji i przekłamań.
    > Podobnie, od zarania dziejów, drukarki (i naświetlarki, i offsety, itd)
    > korzystają z barwników CMY czy CMYK. Stąd też OIDP przygotowywało się
    > materiały do naświetlania/druku w CMYK-u, aby wydruk był podobny do
    > wglądówki - aby nie było przekłamań podczas konwersji RGB->CMYK.
    > Coś się ostatnio zmieniło?
    >
    > Aż muszę jutro wykonać jakiś test. Ale czy w ogóle zauważę różnicę na

    Nic się nie zmieniło- printery zawsze pracowały w RGB, CMYK był zawsze stosowany w
    wydruku pigmentowym. Też mi się nie chce opisywać wszystkiego od Adama i Ewy, ale to
    wynikało z pracy w fotografii na negatywie o odwróconej skali barw, i tak zostało.
    Natomiast drukarki np atramentówki "wolą" CMYK.
    To są po prostu inne metody druku.
    Drukarka, ploter, drukarnia offsetowa- CMYK
    Powiększalnik, minilab, nawet termosublimacja- RGB
    Pozdrawiam Marcin