  • 1. Data: 2015-03-04 19:26:53
    Temat: fotolab odmówił zrobienia odbitek
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    wysłałem pliki przez internet przychodze odebrac odbitki a tu pan
    grzecznie pokazuje mi zastrzezenie napisane na sciennym cenniku, ze nie
    wywołują zdjęć "które mają znamiona zdjęć dokumentowych". No cóż, jego
    firma, on tam rządzi, choc na stronie niczego takiego nie było. Tyle, ze
    on z absolutną pewnościa w głosie przekonywał mnie, ze zaden fotolab mi
    tego nie wywoła. No chyba, ze w cenie usługi zdjęc do dokumentów. Prawda to?
    --
    @foe_pl

  • 2. Data: 2015-03-04 19:37:03
    Temat: Re: fotolab odmówił zrobienia odbitek
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-03-04 o 19:26, the_foe pisze:
> [...]
    > on z absolutną pewnościa w głosie przekonywał mnie, ze zaden fotolab mi
    > tego nie wywoła. No chyba, ze w cenie usługi zdjęc do dokumentów. Prawda
    Tak, też się z tym spotkałem. Żona poprosiła, żebym jej zrobił fotki do
    dowodu, bo powiedziała, że u mnie może wybrzydzać do woli :) Niestety,
    też mi odmówili wydruku w 2 zakładach.

    pozdro

  • 3. Data: 2015-03-04 20:44:13
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-04 o 19:37, twistedme pisze:
    > Tak, też się z tym spotkałem. Żona poprosiła, żebym jej zrobił fotki do
    > dowodu, bo powiedziała, że u mnie może wybrzydzać do woli :) Niestety,
    > też mi odmówili wydruku w 2 zakładach.
    >
    > pozdro

    tylko taki zysk, ze dowiedziałem się ze w listopadzie zmieniono,
    specjalnie pod nowe dowody zasady zdjęc biometrycznych. Nowe zasady
    zostały sporządzone przez... Krajowy Cech Fotografów! WTF? Nawet tu
    lobbing? Najlepsze jest to, ze nowe zasad trudno znalezc bo na
    oficjalnych stronach mswia sa jeszcze stare (
    https://www.msw.gov.pl/ftp/pdf/plakat_nowe_zdjecia_d
    o_paszportu.pdf lub
    http://tinyurl.com/nwrfebs). Nota bene te nieaktualne zasady sa wciaz
    aktualne w krolestwie biometrii czyli USA. CO zrobił "cech"? Zawezil
    miejsce na oczy o połowę (z 10 mm do 5 mm). Pan z fotoloabu z niekrywana
    radoscia wytlumaczył mi, ze dzieki temu wiekszosc zdjec z internetowych
    szablonów juz nie bedzie spelniac nowych norm.

    --
    @foe_pl

  • 4. Data: 2015-03-04 20:54:36
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 04/03/2015 18:37, twistedme wrote:
    > Tak, też się z tym spotkałem. Żona poprosiła, żebym jej zrobił fotki do
    > dowodu, bo powiedziała, że u mnie może wybrzydzać do woli :) Niestety, też
    > mi odmówili wydruku w 2 zakładach.

    W Anglii nie mozesz nawet w zwyklym punkcie ksero wydrukowac / skopiowac /
    skanowac w kolorze paszportu, pieniedzy, dyplomow, certyfikatow i innych
    oficjalnych dokumentow.

  • 5. Data: 2015-03-04 21:28:44
    Od: d...@v...pl

    W dniu środa, 4 marca 2015 19:26:53 UTC+1 użytkownik the_foe napisał:
> [...]
    > tego nie wywoła. No chyba, ze w cenie usługi zdjęc do dokumentów. Prawda to?

    Jak wyślesz formatkę np 10x15 ze złożonymi na niej zdjęciami , to większość labów je
    wykona, nie wnikając, ale też nie interesując się czy spełnią wymogi zdjęć do
    dokumentów.Twój problem co sobie z tego wytniesz. Jeżeli wyślesz pojedyncze zdjęcie i
    zażyczysz sobie format paszportowy- to zapłacisz jak za zdjęcia paszportowe.
    Proste i oczywiste.
    Pozdrawiam Marcin

  • 6. Data: 2015-03-04 21:30:32
    Od: d...@v...pl

    W dniu środa, 4 marca 2015 20:44:13 UTC+1 użytkownik the_foe napisał:

> [...]
    > radoscia wytlumaczył mi, ze dzieki temu wiekszosc zdjec z internetowych
    > szablonów juz nie bedzie spelniac nowych norm.

    Większość i tak nie spełniała. Żadnych.
    Pozdrawiam Marcin

  • 7. Data: 2015-03-04 21:41:43
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-04 o 21:28, d...@v...pl pisze:
    > Jak wyślesz formatkę np 10x15 ze złożonymi na niej zdjęciami

    no własnie takie przesłałem i pokazaono mi drzwi.

    --
    @foe_pl

  • 8. Data: 2015-03-04 23:32:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik the_foe t...@w...pl ...

> [...]
    > Tyle, ze on z absolutną pewnościa w głosie przekonywał mnie, ze zaden
    > fotolab mi tego nie wywoła. No chyba, ze w cenie usługi zdjęc do

    Kup papier fotograficzny do wydruku i wydrukuj na jakiejs atramentówce.

    Swoja droga niezły wymysł...

  • 9. Data: 2015-03-04 23:55:19
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2015-03-04 o 23:32, Budzik pisze:

    > Kup papier fotograficzny do wydruku i wydrukuj na jakiejs atramentówce.
    >
    > Swoja droga niezły wymysł...

    Można też zrobić odbitkę na samoobsługowym fotolabie.

  • 10. Data: 2015-03-05 02:03:45
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2015-03-04 19:26, the_foe wrote:
> [...]
    > on z absolutną pewnościa w głosie przekonywał mnie, ze zaden fotolab mi
    > tego nie wywoła. No chyba, ze w cenie usługi zdjęc do dokumentów. Prawda

    Nieprawda. Kilkakrotnie zamawiałem takie odbitki w dwóch Mediamarktach w
    Warszawie.