  • Data: 2009-06-24 08:41:33
    Temat: Re: fotografowanie z liveview
    Od: XX YY <j...@u...at> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Jun., 10:25, "kurdybanek" <k...@a...pl> wrote:
    > > a jak sprawdzales ?
    >
    > za pomocą LV i ostrzenia ręcznego (40d)

    jakim obiektywem ?

    tutaj kiedys zrobilem porownanie skutecznosci metod ostrzenia:

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/PomiarObiekt
    ywow#5307829002798187714

    gdyby nie jedna wpadka ostrzenie na det kontr daloby bezapelacyjnie
    nejlepszy wynik.

    taka tendencja wystepuje z kazdym obiektywem jaki mam.

    Ale zdazaja sie w pojedynczych pomiarach wyniki wrecz
    nieprawdopodobnie dobre przy d.f..
    np na otwartej przyslonie tak sie ustawi soczewka przez przypadek w
    zasadzie iz obiektyw osiaga rozdzielczosc taka jaka na ogol udaje sie
    osiagnac dopiero po przymknieciu . Ale powtorzenie tego wyniku jest
    niemozliwe. Decyduja prawdopodobnie tysieczne milimetra w pozycji
    soczewki , a prawdopodobnie precyzja mechanizmow wykonawczych nie jest
    tak duza by zapewmnic az taka powtarzalnosc.

    w sumie wierze , ze na det fazy moze byc dobrze , ale jestem pewien ze
    na det kontrastu jest lepiej w aspekcie jakosci ostrzenia.