-
1. Data: 2011-11-06 08:26:01
Temat: ford focus mk2
Od: icek2 <i...@p...onet.pl>
Witam,
nosze sie z zamiarem kupna focusa mk2
2008/09
myslalem o 1.8 tdci 115km
ale wczoraj jechałem 1.6 tdci 90km i tez dawał radę :)
ale mam pytanie
czy benzyne 116 KM (85 kW) da radę zagazowac?
jesli tak, to ile by kosztowała dobra instalacja?
--
pozdros
icek
-
2. Data: 2011-11-06 14:27:14
Temat: Re: ford focus mk2
Od: daxus <d...@p...onet.pl>
On 2011-11-06 08:26, icek2 wrote:
> Witam,
>
> nosze sie z zamiarem kupna focusa mk2
> 2008/09
> myslalem o 1.8 tdci 115km
> ale wczoraj jechałem 1.6 tdci 90km i tez dawał radę :)
>
> ale mam pytanie
> czy benzyne 116 KM (85 kW) da radę zagazowac?
> jesli tak, to ile by kosztowała dobra instalacja?
>
hej hej
Jestem użytkownikiem focusa (1.8 TDCI 115KM) z 2006 roku od 2ch lat
(kupilem 3-latka z pewnym przebiegiem z salonu forda 80 tys. km)-
wczesniej serwisowany w serwisie Forda.
Powiem tak :
- samochód bardzo pojemny i duży jak na swoją klasę
- nie bierz tdci - ja sie ciagle boje ze padna mi albo wtryski (1000zl
za sztuke, Turbina - ok 8 tys z montazem, dwumasa - ok 2000zl - nie warto
- benzyna - podobno zagazowac sie wlasciwie nie da, nie jest to polecane
w tym silniku
Mi w Focusie TDCI przy przebiegu 90 tys. padl alternator (650zl !) i
cięgno (1100zl !!!). Podziekuje za takie koszty - naprawialem poza
serwisem autoryzowanym. (dwa razy laweta)
Ja bym na twoim miejscu brał Skode Octavie zagazowana fabrycznie - nudny
wybór ale pragmatyczny. Tanie naprawy i tani gaz.
Pozdrawiam
-
3. Data: 2011-11-06 14:40:21
Temat: Re: ford focus mk2
Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>
W dniu 2011-11-06 08:26, icek2 pisze:
> Witam,
>
> nosze sie z zamiarem kupna focusa mk2
> 2008/09
> myslalem o 1.8 tdci 115km
> ale wczoraj jechałem 1.6 tdci 90km i tez dawał radę :)
Zobaczysz zasadniczą różnice na trasie. Kiedy będziesz chciał wyprzedzić
tira to w 90KM tdci kończą się możliwości bardzo szybko.
Po za tym silnik 1.6 tdci jest generalnie bardziej upierdliwy w
użytkowaniu/serwisowaniu niż 1.8 tdci który po wszelkich chorobach wieku
dziecięcego to najbardziej niezawodny silnik w fordzie.
Ja w focusie I gen 1.8 tdci od nowości zrobiłem pod 300tys km i zero
problemów a oleju nie chciał brać. Teraz jeździ dalej u znajomego.
> ale mam pytanie
> czy benzyne 116 KM (85 kW) da radę zagazowac?
> jesli tak, to ile by kosztowała dobra instalacja?
Jeśli mnie pamięć nie myli to silnik z bezpośrednim wtryskiem a wiec się
nie da założyć LPG. Zwykły 1.6 100KM to prędzej da się LPG ale tam jest
plastikowy kolektor i generalnie średnio to się nadaje na LPG chyba że z
sekwencyjnym wtryskiem gazu.
--
Pozdrawiam
Rafał
-
4. Data: 2011-11-06 14:40:30
Temat: Re: ford focus mk2
Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-11-06 08:26, icek2 pisze:
> Witam,
> ale mam pytanie
> czy benzyne 116 KM (85 kW) da radę zagazowac?
> jesli tak, to ile by kosztowała dobra instalacja?
Tych silników się nie gazuje. A demonem oszczędności toto nie jest,
10-10.5l/100km po mieście (DC) bierze i to przy normalnej a nie jakiejś
bardzo agresywnej jeździe. Na trasie da się zejść do 7l, ale powyżej
130km/h już jest wir w baku. Przy ciągłej prędkości autostradowej (czyli
w granicach 140-150km/h licznikowo) spalanie wychodzi około 8.3-8.5l/100
km dla odcinka około 1000km (nie, nie w PL:).
--
MZ
OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:
Kod promocyjny: 2011-87579484
-
5. Data: 2011-11-06 14:50:22
Temat: Re: ford focus mk2
Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>
W dniu 2011-11-06 14:27, daxus pisze:
> Jestem użytkownikiem focusa (1.8 TDCI 115KM) z 2006 roku od 2ch lat
> (kupilem 3-latka z pewnym przebiegiem z salonu forda 80 tys. km)-
> wczesniej serwisowany w serwisie Forda.
>
> Powiem tak :
> - samochód bardzo pojemny i duży jak na swoją klasę
> - nie bierz tdci - ja sie ciagle boje ze padna mi albo wtryski (1000zl
> za sztuke, Turbina - ok 8 tys z montazem, dwumasa - ok 2000zl - nie warto
Widać naczytałeś się za dużo bzdurnych opinii. Zamiast bać się po prostu
jeździj. Tych samochodów są tysiące a awarie mają nieliczne.
Ceny które podałeś kompletnie sie nie zgadzają:
- wtrysk jeden - 700-800zł nowy!
- turbina nowa 2000-2500zł
- dwumasa 1000zł LUK
>...
> Mi w Focusie TDCI przy przebiegu 90 tys. padl alternator (650zl !)
Dziwne że za alternator zapłaciłeś tylko 650zł ? A konkretnie co się
popsuło?
>i cięgno (1100zl !!!).
Cięgno czego?
> Podziekuje za takie koszty - naprawialem poza
> serwisem autoryzowanym. (dwa razy laweta)
To są duże koszty? Przy samochodzie który ma 5 lat i około 100 tys km
naprawy za 1700zł to nie jest jeszcze żadna katastrofa ale cóż miałeś
pecha widać.
> Ja bym na twoim miejscu brał Skode Octavie zagazowana fabrycznie - nudny
> wybór ale pragmatyczny. Tanie naprawy i tani gaz.
Faktycznie octavia 1.6 z LPG ... to nudny wybór.
Tylko że w 1.6 pada skrzynie biegów - problem od lat w VW Golfach IV, V
i octaviach. Możesz sprawdzić na forach. Koszt nowej coś koło 8 tyś zł
ale używane da się za kilkaset złotych "załawić"
Bo jak byś pomyślał o 1.4 TSI albo 1.8 TSI , 1.6 TDI czy 2.0 TDI to
koszty napraw tam są x3 razy większe niż w focusie 1.8 tdci. W tych
silnikach mnóstwo rzeczy się pierniczy.
--
Pozdrawiam
Rafał
-
6. Data: 2011-11-06 19:06:14
Temat: Re: ford focus mk2
Od: icek2 <i...@p...onet.pl>
czyli co
1.8 tdci 115km?
silnik sprawdzony i bezproblemowy?
co do 90km
to wiecie, teraz partnerem 1.6hdi 90km daje rade
czy to przedłużanie gwarancji w fordzie - 90zł co przegląd jest ok?
na liście jest dwumasa :)
no i assistance :)
turbina nie jest objeta - twierdzą ze to element eksploatacyjny :D
ale przeguby etc - juz tak
nie mówiąc o elektronice
--
pozdros
icek
-
7. Data: 2011-11-06 23:07:06
Temat: Re: ford focus mk2
Od: daxus <d...@g...com>
On 6 Lis, 14:50, The_EaGle <t...@p...onet.pl> wrote:
> W dniu 2011-11-06 14:27, daxus pisze:
>
> > Jestem użytkownikiem focusa (1.8 TDCI 115KM) z 2006 roku od 2ch lat
> > (kupilem 3-latka z pewnym przebiegiem z salonu forda 80 tys. km)-
> > wczesniej serwisowany w serwisie Forda.
>
> > Powiem tak :
> > - samochód bardzo pojemny i duży jak na swoją klasę
> > - nie bierz tdci - ja sie ciagle boje ze padna mi albo wtryski (1000zl
> > za sztuke, Turbina - ok 8 tys z montazem, dwumasa - ok 2000zl - nie warto
>
> Widać naczytałeś się za dużo bzdurnych opinii. Zamiast bać się po prostu
> jeździj. Tych samochodów są tysiące a awarie mają nieliczne.
>
> Ceny które podałeś kompletnie sie nie zgadzają:
> - wtrysk jeden - 700-800zł nowy!
> - turbina nowa 2000-2500zł
> - dwumasa 1000zł LUK
>
> >...
>
> > Mi w Focusie TDCI przy przebiegu 90 tys. padl alternator (650zl !)
>
> Dziwne że za alternator zapłaciłeś tylko 650zł ? A konkretnie co się
> popsuło?
>
> >i cięgno (1100zl !!!).
>
> Cięgno czego?
>
> > Podziekuje za takie koszty - naprawialem poza
> > serwisem autoryzowanym. (dwa razy laweta)
>
> To są duże koszty? Przy samochodzie który ma 5 lat i około 100 tys km
> naprawy za 1700zł to nie jest jeszcze żadna katastrofa ale cóż miałeś
> pecha widać.
>
> > Ja bym na twoim miejscu brał Skode Octavie zagazowana fabrycznie - nudny
> > wybór ale pragmatyczny. Tanie naprawy i tani gaz.
>
> Faktycznie octavia 1.6 z LPG ... to nudny wybór.
> Tylko że w 1.6 pada skrzynie biegów - problem od lat w VW Golfach IV, V
> i octaviach. Możesz sprawdzić na forach. Koszt nowej coś koło 8 tyś zł
> ale używane da się za kilkaset złotych "załawić"
>
> Bo jak byś pomyślał o 1.4 TSI albo 1.8 TSI , 1.6 TDI czy 2.0 TDI to
> koszty napraw tam są x3 razy większe niż w focusie 1.8 tdci. W tych
> silnikach mnóstwo rzeczy się pierniczy.
>
> --
> Pozdrawiam
> Rafał
No fakt, zrobiłem 15 tys. kilometrow i dwa razy laweta - naprawy za ok
2 tys. zl.
Pytanie czy moj pech czy taki bezawaryjny samochod.
Po takich doswiadczeniach - nigdy wiecej Forda - producent wyrabia
sobie markę takimi bublami, niewazne czy mialem pecha czy nie.
-
8. Data: 2011-11-07 00:07:36
Temat: Re: ford focus mk2
Od: kkk <m...@g...com>
On 6 Lis, 14:40, The_EaGle <t...@p...onet.pl> wrote:
>Zwykły 1.6 100KM to prędzej da się LPG ale tam jest
> plastikowy kolektor i generalnie średnio to się nadaje na LPG chyba że z
> sekwencyjnym wtryskiem gazu.
A to jeszcze ktoś zakłada I czy II generację?
-
9. Data: 2011-11-07 09:04:18
Temat: Re: ford focus mk2
Od: The_EaGle <e...@j...com>
W dniu 2011-11-06 23:07, daxus pisze:
> No fakt, zrobiłem 15 tys. kilometrow i dwa razy laweta - naprawy za ok
> 2 tys. zl.
> Pytanie czy moj pech czy taki bezawaryjny samochod.
> Po takich doswiadczeniach - nigdy wiecej Forda - producent wyrabia
> sobie markę takimi bublami, niewazne czy mialem pecha czy nie.
Kupiłeś nowy samochód czy używany? Z tego co widzę używany. Nie bronię
forda ale jesteś kolejnym przykładem tego że kompletnie nie masz pojęcia
jak ktoś eksploatował samochód a ty ponosisz teraz tego koszty.
Trafiłeś na taki model i już. Producent mało ma tutaj do rzeczy.
Alternator nie jest produkowany przez forda a ZTCP DENSO a takie same
modele alternatorów znajdziesz w połowie samochodów w UE.
Pozdrawiam
Rafał
-
10. Data: 2011-11-07 09:23:06
Temat: Re: ford focus mk2
Od: The_EaGle <e...@j...com>
W dniu 2011-11-06 19:06, icek2 pisze:
> czyli co
>
> 1.8 tdci 115km?
>
> silnik sprawdzony i bezproblemowy?
Zadzwoń sobie do www.abscar.pl - serwisuje tam swoje samochody. Wykonują
naprawy mnóstwa samochodów i zapytaj który wg nich jest bardziej
bezproblemowy 1.8 czy 1.6 tdci. Potem przejedź sie oceń i sam wybierz.
Jeżeli wybierzesz 1.8 tdci pamiętaj aby do 100tys km wymienić pasek
rozrządu - producent zaleca 150tys ale zdarzają sie przypadki
(pierwszych modeli) że sie potrafił zerwać - koszt to jakieś 600-700zł.
> co do 90km
> to wiecie, teraz partnerem 1.6hdi 90km daje rade
1.6 HDI i 1.6 tdci to dokładnie te same silniki.
1.6 tdci 90KM może mieć jeszcze FAP - trzeba to sprawdzić. Wszystko
zależy od roku produkcji i silnika. 1.8 tdci nie ma na pewno FAP'a, 1.6
mogą mieć - zależy od modelu/wersji/roku i pochodzenia auta.
> czy to przedłużanie gwarancji w fordzie - 90zł co przegląd jest ok?
> na liście jest dwumasa :)
> no i assistance :)
Przeczytaj dokładnie co ta gwarancja obejmuje i jakie są twoje prawa w
razie problemów. Możesz także kupić ubezpieczenie na wypadek awarii -
tam za około kilkaset złotych możesz liczyć na wypłatę w razie gdyby
padła turbina czy sprzęgło z kołem dwumasowym.
>
> turbina nie jest objeta - twierdzą ze to element eksploatacyjny :D
Zapewne dlatego że turbinę można rozwalić we własnym zakresie bardzo
łatwo - dużo zależy od eksploatacji - przy prawidłowej żywotność turbiny
jest taka sama jak silnika.
> ale przeguby etc - juz tak
> nie mówiąc o elektronice
Pozdrawiam
Rafał