  • 1. Data: 2011-11-06 08:26:01
    Temat: ford focus mk2
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Witam,

    nosze sie z zamiarem kupna focusa mk2
    2008/09
    myslalem o 1.8 tdci 115km
    ale wczoraj jechałem 1.6 tdci 90km i tez dawał radę :)

    ale mam pytanie
    czy benzyne 116 KM (85 kW) da radę zagazowac?
    jesli tak, to ile by kosztowała dobra instalacja?

    --
    pozdros
    icek

  • 2. Data: 2011-11-06 14:27:14
    Temat: Re: ford focus mk2
    Od: daxus <d...@p...onet.pl>

    On 2011-11-06 08:26, icek2 wrote:
> [...]
    >
    > ale mam pytanie
    > czy benzyne 116 KM (85 kW) da radę zagazowac?
    > jesli tak, to ile by kosztowała dobra instalacja?

    hej hej

    Jestem użytkownikiem focusa (1.8 TDCI 115KM) z 2006 roku od 2ch lat
    (kupilem 3-latka z pewnym przebiegiem z salonu forda 80 tys. km)-
    wczesniej serwisowany w serwisie Forda.

    Powiem tak :
    - samochód bardzo pojemny i duży jak na swoją klasę
    - nie bierz tdci - ja sie ciagle boje ze padna mi albo wtryski (1000zl
    za sztuke, Turbina - ok 8 tys z montazem, dwumasa - ok 2000zl - nie warto
    - benzyna - podobno zagazowac sie wlasciwie nie da, nie jest to polecane
    w tym silniku

    Mi w Focusie TDCI przy przebiegu 90 tys. padl alternator (650zl !) i
    cięgno (1100zl !!!). Podziekuje za takie koszty - naprawialem poza
    serwisem autoryzowanym. (dwa razy laweta)

    Ja bym na twoim miejscu brał Skode Octavie zagazowana fabrycznie - nudny
    wybór ale pragmatyczny. Tanie naprawy i tani gaz.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-11-06 14:40:21
    Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-06 08:26, icek2 pisze:
    > Witam,
    >
    > nosze sie z zamiarem kupna focusa mk2
    > 2008/09
    > myslalem o 1.8 tdci 115km
    > ale wczoraj jechałem 1.6 tdci 90km i tez dawał radę :)

    Zobaczysz zasadniczą różnice na trasie. Kiedy będziesz chciał wyprzedzić
    tira to w 90KM tdci kończą się możliwości bardzo szybko.
    Po za tym silnik 1.6 tdci jest generalnie bardziej upierdliwy w
    użytkowaniu/serwisowaniu niż 1.8 tdci który po wszelkich chorobach wieku
    dziecięcego to najbardziej niezawodny silnik w fordzie.

    Ja w focusie I gen 1.8 tdci od nowości zrobiłem pod 300tys km i zero
    problemów a oleju nie chciał brać. Teraz jeździ dalej u znajomego.

    > ale mam pytanie
    > czy benzyne 116 KM (85 kW) da radę zagazowac?
    > jesli tak, to ile by kosztowała dobra instalacja?

    Jeśli mnie pamięć nie myli to silnik z bezpośrednim wtryskiem a wiec się
    nie da założyć LPG. Zwykły 1.6 100KM to prędzej da się LPG ale tam jest
    plastikowy kolektor i generalnie średnio to się nadaje na LPG chyba że z
    sekwencyjnym wtryskiem gazu.

    Rafał

  • 4. Data: 2011-11-06 14:40:30
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-06 08:26, icek2 pisze:
    > Witam,
    > ale mam pytanie
    > czy benzyne 116 KM (85 kW) da radę zagazowac?
    > jesli tak, to ile by kosztowała dobra instalacja?

    Tych silników się nie gazuje. A demonem oszczędności toto nie jest,
    10-10.5l/100km po mieście (DC) bierze i to przy normalnej a nie jakiejś
    bardzo agresywnej jeździe. Na trasie da się zejść do 7l, ale powyżej
    130km/h już jest wir w baku. Przy ciągłej prędkości autostradowej (czyli
    w granicach 140-150km/h licznikowo) spalanie wychodzi około 8.3-8.5l/100
    km dla odcinka około 1000km (nie, nie w PL:).

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

  • 5. Data: 2011-11-06 14:50:22
    Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-06 14:27, daxus pisze:

> [...]

    > - nie bierz tdci - ja sie ciagle boje ze padna mi albo wtryski (1000zl
    > za sztuke, Turbina - ok 8 tys z montazem, dwumasa - ok 2000zl - nie warto

    Widać naczytałeś się za dużo bzdurnych opinii. Zamiast bać się po prostu
    jeździj. Tych samochodów są tysiące a awarie mają nieliczne.

    Ceny które podałeś kompletnie sie nie zgadzają:
    - wtrysk jeden - 700-800zł nowy!
    - turbina nowa 2000-2500zł
    - dwumasa 1000zł LUK

    > Mi w Focusie TDCI przy przebiegu 90 tys. padl alternator (650zl !)
    Dziwne że za alternator zapłaciłeś tylko 650zł ? A konkretnie co się
    popsuło?

    >i cięgno (1100zl !!!).
    Cięgno czego?

    > Podziekuje za takie koszty - naprawialem poza
    > serwisem autoryzowanym. (dwa razy laweta)

    To są duże koszty? Przy samochodzie który ma 5 lat i około 100 tys km
    naprawy za 1700zł to nie jest jeszcze żadna katastrofa ale cóż miałeś
    pecha widać.

    > Ja bym na twoim miejscu brał Skode Octavie zagazowana fabrycznie - nudny
    > wybór ale pragmatyczny. Tanie naprawy i tani gaz.

    Faktycznie octavia 1.6 z LPG ... to nudny wybór.
    Tylko że w 1.6 pada skrzynie biegów - problem od lat w VW Golfach IV, V
    i octaviach. Możesz sprawdzić na forach. Koszt nowej coś koło 8 tyś zł
    ale używane da się za kilkaset złotych "załawić"

    Bo jak byś pomyślał o 1.4 TSI albo 1.8 TSI , 1.6 TDI czy 2.0 TDI to
    koszty napraw tam są x3 razy większe niż w focusie 1.8 tdci. W tych
    silnikach mnóstwo rzeczy się pierniczy.

    Rafał

  • 6. Data: 2011-11-06 19:06:14
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    czyli co

    1.8 tdci 115km?

    silnik sprawdzony i bezproblemowy?

    co do 90km
    to wiecie, teraz partnerem 1.6hdi 90km daje rade

    czy to przedłużanie gwarancji w fordzie - 90zł co przegląd jest ok?
    na liście jest dwumasa :)
    no i assistance :)

    turbina nie jest objeta - twierdzą ze to element eksploatacyjny :D

    ale przeguby etc - juz tak
    nie mówiąc o elektronice

    --
    pozdros
    icek

  • 7. Data: 2011-11-06 23:07:06
    Od: daxus <d...@g...com>

    On 6 Lis, 14:50, The_EaGle <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Bo jak byś pomyślał o 1.4 TSI albo 1.8 TSI , 1.6 TDI czy 2.0 TDI to
    > koszty napraw tam są x3 razy większe niż w focusie 1.8 tdci. W tych

    No fakt, zrobiłem 15 tys. kilometrow i dwa razy laweta - naprawy za ok
    2 tys. zl.
    Pytanie czy moj pech czy taki bezawaryjny samochod.
    Po takich doswiadczeniach - nigdy wiecej Forda - producent wyrabia
    sobie markę takimi bublami, niewazne czy mialem pecha czy nie.

  • 8. Data: 2011-11-07 00:07:36
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 6 Lis, 14:40, The_EaGle <t...@p...onet.pl> wrote:
    >Zwykły 1.6 100KM to prędzej da się LPG ale tam jest
    > plastikowy kolektor i generalnie średnio to się nadaje na LPG chyba że z
    > sekwencyjnym wtryskiem gazu.

    A to jeszcze ktoś zakłada I czy II generację?

  • 9. Data: 2011-11-07 09:04:18
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-11-06 23:07, daxus pisze:

> [...]
    > Po takich doswiadczeniach - nigdy wiecej Forda - producent wyrabia
    > sobie markę takimi bublami, niewazne czy mialem pecha czy nie.

    Kupiłeś nowy samochód czy używany? Z tego co widzę używany. Nie bronię
    forda ale jesteś kolejnym przykładem tego że kompletnie nie masz pojęcia
    jak ktoś eksploatował samochód a ty ponosisz teraz tego koszty.
    Trafiłeś na taki model i już. Producent mało ma tutaj do rzeczy.
    Alternator nie jest produkowany przez forda a ZTCP DENSO a takie same
    modele alternatorów znajdziesz w połowie samochodów w UE.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 10. Data: 2011-11-07 09:23:06
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-11-06 19:06, icek2 pisze:
    > czyli co
    >
    > 1.8 tdci 115km?
    >
    > silnik sprawdzony i bezproblemowy?

    Zadzwoń sobie do www.abscar.pl - serwisuje tam swoje samochody. Wykonują
    naprawy mnóstwa samochodów i zapytaj który wg nich jest bardziej
    bezproblemowy 1.8 czy 1.6 tdci. Potem przejedź sie oceń i sam wybierz.

    Jeżeli wybierzesz 1.8 tdci pamiętaj aby do 100tys km wymienić pasek
    rozrządu - producent zaleca 150tys ale zdarzają sie przypadki
    (pierwszych modeli) że sie potrafił zerwać - koszt to jakieś 600-700zł.

    > co do 90km
    > to wiecie, teraz partnerem 1.6hdi 90km daje rade

    1.6 HDI i 1.6 tdci to dokładnie te same silniki.

    1.6 tdci 90KM może mieć jeszcze FAP - trzeba to sprawdzić. Wszystko
    zależy od roku produkcji i silnika. 1.8 tdci nie ma na pewno FAP'a, 1.6
    mogą mieć - zależy od modelu/wersji/roku i pochodzenia auta.

    > czy to przedłużanie gwarancji w fordzie - 90zł co przegląd jest ok?
    > na liście jest dwumasa :)
    > no i assistance :)

    Przeczytaj dokładnie co ta gwarancja obejmuje i jakie są twoje prawa w
    razie problemów. Możesz także kupić ubezpieczenie na wypadek awarii -
    tam za około kilkaset złotych możesz liczyć na wypłatę w razie gdyby
    padła turbina czy sprzęgło z kołem dwumasowym.

    > turbina nie jest objeta - twierdzą ze to element eksploatacyjny :D

    Zapewne dlatego że turbinę można rozwalić we własnym zakresie bardzo
    łatwo - dużo zależy od eksploatacji - przy prawidłowej żywotność turbiny
    jest taka sama jak silnika.

    > ale przeguby etc - juz tak
    > nie mówiąc o elektronice

    Pozdrawiam