  • Data: 2011-11-07 23:10:47
    Temat: Re: ford focus mk2
    Od: zdan <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-11-07 14:10, daxus pisze:

    > To nie jest kwestia tego, że najeżdżam na ten samochód jak na
    > najgorszy złom.
    > Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo
    > kosztowna, drogie części zamienne do Forda, często brak zamienników.

    Potwierdzam. Silnik 1.8 TDCi jest bardzo drogi w naprawach.
    Części są dużo droższe niż do starszego silnika 1.8 TDDi
    albo nowszego (chyba?) 1.6 TDCi. Zamienników często nie ma,
    albo są tańsze o 10-20% od oryginału.

    Przykłady? Proszę bardzo:
    Miska olejowa, czyli kawałek wytłoczonej blachy (u mnie zardzewiała):
    - 1.8 TDCI: 750 PLN, zamienników brak, na alledrogo brak.
    - 1.6 TDCI: 170 PLN
    Sprzęgło alternatora:
    - 1.8 TDCI: 450 PLN, wtedy uważali, że nierozbieralne
    - 1.8 TDDI: 129 PLN (nie da się użyć - inne mocowanie)

    Kolega zapomniał napisać jeszcze o wielowahaczowym zawieszeniu
    z tyłu - całość to wydatek ponad 1000 PLN.

    Piotr Zdankiewicz