eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyford focus mk2Re: ford focus mk2
  • Data: 2011-11-08 14:52:24
    Temat: Re: ford focus mk2
    Od: The_EaGle <e...@j...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-11-07 23:10, zdan pisze:
    > W dniu 2011-11-07 14:10, daxus pisze:
    >> On Nov 7, 9:04 am, The_EaGle<e...@j...com> wrote:
    >>> W dniu 2011-11-06 23:07, daxus pisze:
    >>
    >> To nie jest kwestia tego, że najeżdżam na ten samochód jak na
    >> najgorszy złom.
    >> Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo
    >> kosztowna, drogie części zamienne do Forda, często brak zamienników.
    >
    > Potwierdzam. Silnik 1.8 TDCi jest bardzo drogi w naprawach.

    Jak każdy CR II lub III gen. Nie jest droższy od innych.

    > Części są dużo droższe niż do starszego silnika 1.8 TDDi

    Następny mądry. Każdy silnik z CR będzie droższy w naprawie od
    tradycyjnego diesla z wtryskiem bezpośrednim to chyba nie jest nic
    dziwnego?

    Porównujesz silnik a bezpośrednim wtryskiem czyli starej generacji z
    silnikiem common rail :) Proponuje porównać 1.4 1.6v VW montowany w fabi
    do 1.4 TSI także montowanej w fabii - który będzie droższy w naprawie?

    > albo nowszego (chyba?) 1.6 TDCi.

    że co?

    Wymiana dwumasy w 1.6 tdci od 2824 do 3124
    Wymiana dwumasy w 1.8 tdci od 1700 do 2200

    Nowy wtryskiwacz do 1.6 tdci 800zł za sztukę
    Nowy wtryskiwacz do 1.8 tdci 520zł za sztukę

    Nowe turbo w 1.6 tdci 2300zł - tutaj jest różnica
    Nowe turbo w 1.8 tdci 3500zł - ale tutaj masz porządną turbinę gareta a
    nie suszarkę do włosów ;)

    alternator w 1.6 tdci 650zł
    alternator w 1.8 tdci 350zł

    ceny z allegro.

    Proszę wiec nie pierdziel głupot...


    > Zamienników często nie ma, albo są tańsze o 10-20% od oryginału.

    Na razie nie widzę żeby 1.8 tdci był droższy niż 1.6 tdci czy innym
    common rail innego producenta o podobnej do niego mocy. Wręcz przeciwnie
    w porównaniu do 1.6 jest tańszy. Zmienników do wtrysków nie ma nigdzie,
    turbina jako zamiennik jeżeli ma działać będzie tak samo droga.


    >
    > Przykłady? Proszę bardzo:
    > Miska olejowa, czyli kawałek wytłoczonej blachy (u mnie zardzewiała):
    > - 1.8 TDCI: 750 PLN, zamienników brak, na alledrogo brak.

    Proszę bardzo ile masz na allegro:
    http://tinyurl.com/cts5ey7
    Ceny od 100 do 250zł

    > - 1.6 TDCI: 170 PLN

    Prawda to.


    > Sprzęgło alternatora:
    > - 1.8 TDCI: 450 PLN, wtedy uważali, że nierozbieralne
    Nowe 199zł http://tinyurl.com/dx5omvy

    > - 1.8 TDDI: 129 PLN (nie da się użyć - inne mocowanie)

    http://tinyurl.com/br8jyhd Części cała masa.


    > Kolega zapomniał napisać jeszcze o wielowahaczowym zawieszeniu
    > z tyłu - całość to wydatek ponad 1000 PLN.

    No faktycznie ja po przejechaniu 280tys nie wymieniałem praktycznie NIC
    - jeden odbój za 30zł. Nawet amory miały skuteczność ponad 70%. Jak
    pokażesz mi równie trwałe zawieszenie w innym samochodzie to będzie w
    niebo wzięty.

    Całość tylnego zawieszenia to 2500zł mówię o kompletnym tylnym.


    Pozdrawiam
    Rafał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: