  • 1. Data: 2015-09-21 08:56:54
    Temat: folcwagen w tedeikó
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Było?
    http://autokult.pl/26315,volkswagen-oszukiwal-w-usa-
    na-normach-emisji-spalin-kara-bedzie-bardzo-dotkliwa

    Huehuehue

  • 2. Data: 2015-09-21 18:51:39
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 21 Sep 2015 08:56:54 +0200, "Ghost" <g...@e...com>
    wrote:
    > Było?
    > http://autokult.pl/26315,volkswagen-oszukiwal-w-usa-
    na-normach-emisji-spalin-kara-bedzie-bardzo-dotkliwa

    " Według przedstawicielki EPA Cynthii Giles, zainstalowane w nich
    oprogramowanie "wyłączało kontrolowanie emisji w trakcie normalnej
    jazdy i włączało je wtedy, gdy pojazd przechodził testy emisyjne"."

    Co taki zabieg miał dawać użytkownikowi pojazdu?

    --
    Marek

  • 3. Data: 2015-09-21 19:24:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-21 18:51, Marek wrote:

> [...]
    > i włączało je wtedy, gdy pojazd przechodził testy emisyjne"."
    >
    > Co taki zabieg miał dawać użytkownikowi pojazdu?

    Pewnie to, że albo spełniał normy i "nie jechał", albo jechał, ale norm
    nie spełniał.

    Zastanawia mnie skąd ten samochód był taki cwany, że wiedział, że jest
    zapinany od tyłu sondą;)

    Shrek.

  • 4. Data: 2015-09-21 19:51:36
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    On 2015-09-21 18:51, Marek wrote:

    >Pewnie to, że albo spełniał normy i "nie jechał", albo jechał, ale norm nie
    >spełniał.

    Po mojemu kwestia mocy i/lub spalania.

    >Zastanawia mnie skąd ten samochód był taki cwany, że wiedział, że jest
    >zapinany od tyłu sondą;)

    Wystarczy, ze inżyniery ze dwa razy świadkowali (i np. kręcili filmik) przy
    takiej procedurze i wiedza wszystko co potrzeba.
    Auto jest zapewne w ujednolicony sposób traktowane w czasie testu.

  • 5. Data: 2015-09-21 19:57:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 21 Sep 2015 19:24:34 +0200, Shrek napisał(a):

    > Pewnie to, że albo spełniał normy i "nie jechał", albo jechał, ale norm
    > nie spełniał.
    >
    > Zastanawia mnie skąd ten samochód był taki cwany, że wiedział, że jest
    > zapinany od tyłu sondą;)

    Test jest ściśle opisany i ECU może wykryć początek tego testu i przełączyć
    się w inny tryb pracy mający maksymalizujący wynik testu.

    A podczas normalnej eksploatacji silnik działał inaczej.

    Od dawna można poczytać o tym że ECU programowane są pod testy, ale tu
    widocznie VW już przegiął wprowadzając odrębne tryby pracy pod test i nie
    pod test.

    Inna sprawa że bardziej niż cokolwiek to to obnaża słabość i bezcelowość
    takich testów.

  • 6. Data: 2015-09-21 20:08:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-21 19:51, Ghost wrote:

    > Po mojemu kwestia mocy i/lub spalania.

    Po mojemu też - albo ma moc i wtedy pali i kopci, albo mało pali i nie
    kopci, ale do jazdy też się niespecjalnie nadaje;)

    > Wystarczy, ze inżyniery ze dwa razy świadkowali (i np. kręcili filmik)
    > przy takiej procedurze i wiedza wszystko co potrzeba.
    > Auto jest zapewne w ujednolicony sposób traktowane w czasie testu.

    Ale że jake konkretnie traktowane? Jak na standardowo - sonda analna i
    najpierw na jałowych a potem gazowanie, to gazowanie od biedy można
    wykryć jako "tryb diagnostyczny". Ale obroty jałowe już nie bardzo. No
    chyba że mają ścieżkę zdrowia tak ustawioną, że najpierw sprawdzają w
    jakiejś sekwencji światła - jakoś diagnosta zapomniał wyszło mu, że
    kopci, więc "zresetował" po informatycznemu procedurę i wyszło mu
    dobrze. Po kilku razach zaczął się zastanawiać;) Albo się zaczęły za
    często w tryb "serwisowy" przełączać.

    No i jak na hamownie wstawisz, to widać będzie, że coś słabo idzie;)

    Tak czy inaczej cwane gapy;)

    Shrek.

  • 7. Data: 2015-09-21 20:13:12
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >Tak czy inaczej cwane gapy;)

    Niekoniecznie, może być tak, ze wykrywają nie test a zwykłą jazdę.

  • 8. Data: 2015-09-21 20:14:17
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...

    >Inna sprawa że bardziej niż cokolwiek to to obnaża słabość i bezcelowość
    >takich testów.

    Atociekawostka

  • 9. Data: 2015-09-21 20:23:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-21 20:13, Ghost wrote:

    > Niekoniecznie, może być tak, ze wykrywają nie test a zwykłą jazdę.

    W sumie to możesz mieć rację.

    Shrek.

  • 10. Data: 2015-09-21 20:45:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 21 Sep 2015 20:14:17 +0200, Ghost napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...

    > Atociekawostka

    Dość typowy błąd w procesie testowania.
    Oparcie testu produktu na teście syntetycznym, zbyt prostym w stosunku do
    stopnia złożoności testowanej rzeczy.

    Pewnie mechanizmy weryfikacji nie nadążyły za wzrastającym skomplikowaniem
    samochodów i procedury w rodzaju który był niezły dla gaźnika albo prostego
    wtrysku obecnie nie zadziałają.

    Ogólnie jakoś motoryzacja zawsze była ze dwie dekady za elektroniką
    przemysłową (nie mówiąc o rozrywkowej) i mam wrażenie że w jakiś ciężkich
    bólach przechodzi cyfrową rewolucję.