-
11. Data: 2015-09-21 21:50:41
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: FEniks <x...@p...fm>
W dniu 2015-09-21 o 19:57, Tomasz Pyra pisze:
> Test jest ściśle opisany i ECU może wykryć początek tego testu i
> przełączyć się w inny tryb pracy mający maksymalizujący wynik testu. A
> podczas normalnej eksploatacji silnik działał inaczej. Od dawna można
> poczytać o tym że ECU programowane są pod testy, ale tu widocznie VW
> już przegiął wprowadzając odrębne tryby pracy pod test i nie pod test.
> Inna sprawa że bardziej niż cokolwiek to to obnaża słabość i
> bezcelowość takich testów.
Ha! Stąd pewnie te ostatnie wezwania do tajemniczej "aktualizacji
oprogramowania", trwającej około 3 godzin.
Ewa
-
12. Data: 2015-09-21 22:42:02
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: "Ghost" <g...@e...com>
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1gnliaypqzbfx$.1tn7n1uzarb9r.dlg@40tude
.net...
Dnia Mon, 21 Sep 2015 20:14:17 +0200, Ghost napisał(a):
> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:1rh85y4rtc7r7.17ai9n2izntki.dlg@40tude.
net...
>
>>>Inna sprawa że bardziej niż cokolwiek to to obnaża słabość i bezcelowość
>>>takich testów.
>
>> Atociekawostka
>Dość typowy błąd w procesie testowania.
>Oparcie testu produktu na teście syntetycznym, zbyt prostym w stosunku do
>stopnia złożoności testowanej rzeczy.
Niesamowite.
-
13. Data: 2015-09-21 22:44:33
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: "Ghost" <g...@e...com>
Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:56005f8f$0$27529$6...@n...neostrad
a.pl...
W dniu 2015-09-21 o 19:57, Tomasz Pyra pisze:
>> Test jest ściśle opisany i ECU może wykryć początek tego testu i
>> przełączyć się w inny tryb pracy mający maksymalizujący wynik testu. A
>> podczas normalnej eksploatacji silnik działał inaczej. Od dawna można
>> poczytać o tym że ECU programowane są pod testy, ale tu widocznie VW już
>> przegiął wprowadzając odrębne tryby pracy pod test i nie pod test. Inna
>> sprawa że bardziej niż cokolwiek to to obnaża słabość i bezcelowość
>> takich testów.
>Ha! Stąd pewnie te ostatnie wezwania do tajemniczej "aktualizacji
>oprogramowania", trwającej około 3 godzin.
Chirek Cię wzywał, niezbyt tajemniczo zlecił Ci przywalenie zjebki mi :-D
-
14. Data: 2015-09-22 07:46:08
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: FEniks <x...@p...fm>
W dniu 2015-09-21 o 22:44, Ghost pisze:
>
>
> Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:56005f8f$0$27529$6...@n...neostrad
a.pl...
>
> W dniu 2015-09-21 o 19:57, Tomasz Pyra pisze:
>>> Test jest ściśle opisany i ECU może wykryć początek tego testu i
>>> przełączyć się w inny tryb pracy mający maksymalizujący wynik testu.
>>> A podczas normalnej eksploatacji silnik działał inaczej. Od dawna
>>> można poczytać o tym że ECU programowane są pod testy, ale tu
>>> widocznie VW już przegiął wprowadzając odrębne tryby pracy pod test
>>> i nie pod test. Inna sprawa że bardziej niż cokolwiek to to obnaża
>>> słabość i bezcelowość takich testów.
>
>> Ha! Stąd pewnie te ostatnie wezwania do tajemniczej "aktualizacji
>> oprogramowania", trwającej około 3 godzin.
>
> Chirek Cię wzywał, niezbyt tajemniczo zlecił Ci przywalenie zjebki mi :-D
No to pac! pejczykiem.
Ewa
-
15. Data: 2015-09-22 08:40:28
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: "Ghost" <g...@e...com>
Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5600eb1f$0$8383$6...@n...neostrada
.pl...
W dniu 2015-09-21 o 22:44, Ghost pisze:
>
>
> Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:56005f8f$0$27529$6...@n...neostrad
a.pl...
>
> W dniu 2015-09-21 o 19:57, Tomasz Pyra pisze:
>>>> Test jest ściśle opisany i ECU może wykryć początek tego testu i
>>>> przełączyć się w inny tryb pracy mający maksymalizujący wynik testu. A
>>>> podczas normalnej eksploatacji silnik działał inaczej. Od dawna można
>>>> poczytać o tym że ECU programowane są pod testy, ale tu widocznie VW
>>>> już przegiął wprowadzając odrębne tryby pracy pod test i nie pod test.
>>>> Inna sprawa że bardziej niż cokolwiek to to obnaża słabość i
>>>> bezcelowość takich testów.
>
>>> Ha! Stąd pewnie te ostatnie wezwania do tajemniczej "aktualizacji
>>> oprogramowania", trwającej około 3 godzin.
>
>> Chirek Cię wzywał, niezbyt tajemniczo zlecił Ci przywalenie zjebki mi :-D
>No to pac! pejczykiem.
auć, auć
-
16. Data: 2015-09-22 17:57:01
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:560043ab$0$27528$6...@n...neostrad
a.pl...
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
>>Zastanawia mnie skąd ten samochód był taki cwany, że wiedział, że
>>jest zapinany od tyłu sondą;)
>Wystarczy, ze inżyniery ze dwa razy świadkowali (i np. kręcili
>filmik) przy takiej procedurze i wiedza wszystko co potrzeba.
>Auto jest zapewne w ujednolicony sposób traktowane w czasie testu.
Nic nie musieli filmowac, bo to jest dokladnie zapisane w normie.
Ale tez odpowiedz sie sama nasuwa - w czasie spokojnej jazdy komputer
dobiera optymalne parametry pracy, niestety, w czasie dynamicznej
zanieczyszczenia rosna.
Ciekawi mnie jak na to wpadli ... "zmiana pracy silnika" nie bardzo
mnie przekonuje, konkurencja przebadala ?
J.
-
17. Data: 2015-09-22 18:21:43
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: z <...@...pl>
W dniu 2015-09-21 o 19:57, Tomasz Pyra pisze:
> Inna sprawa że bardziej niż cokolwiek to to obnaża słabość i bezcelowość
> takich testów.
>
I jak mam teraz zaufać UE (srue) że dba o moje bezpieczeństwo i każe
kupować coraz nowe obowiązkowe gadżety?
Stanowcze NIE debilnym normom i dyrektywom bo one tylko nabijają kasę
korporacjom które mają w d... ekologię.
z
-
18. Data: 2015-09-22 22:50:51
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: "Ghost" <g...@e...com>
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:56017a4e$0$27519$6...@n...neostrad
a.pl...
Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:560043ab$0$27528$6...@n...neostrad
a.pl...
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
>>>Zastanawia mnie skąd ten samochód był taki cwany, że wiedział, że jest
>>>zapinany od tyłu sondą;)
>>Wystarczy, ze inżyniery ze dwa razy świadkowali (i np. kręcili filmik)
>>przy takiej procedurze i wiedza wszystko co potrzeba.
>>Auto jest zapewne w ujednolicony sposób traktowane w czasie testu.
>Nic nie musieli filmowac, bo to jest dokladnie zapisane w normie.
Konkretne sekwencje uruchamiania, "gazowania" itp? Linka podasz?
>Ale tez odpowiedz sie sama nasuwa - w czasie spokojnej jazdy komputer
>dobiera optymalne parametry pracy, niestety, w czasie dynamicznej
>zanieczyszczenia rosna.
>Ciekawi mnie jak na to wpadli ... "zmiana pracy silnika" nie bardzo mnie
>przekonuje, konkurencja przebadala ?
Np. po dźwięku. Dobry obserwator wykrywa anomalie w mig. Np. nie chwaląc się
ja.
-
19. Data: 2015-09-23 00:00:54
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
Powitanko,
> Ogólnie jakoś motoryzacja zawsze była ze dwie dekady za elektroniką
> przemysłową
Przede wszystkim to ekofaszysci sa wiele dekad za wiedza kiedys z
podstawowki, teraz nie wiem, moze gimnazjum. W kazdym razie spalanie
weglowodorow daje CO2 i H2O. W idealnym przypadku, czyli proces zachodzi
calkowicie, a wiec jest dosyc tlenu. Jesli samochod pali x dm3/100km, to
znajac sklad benzyny mozna policzyc ile tego CO2 i H2O powstanie. I ni
cholery nie powstanie go mniej, niz to wynika z prostego rownania
reakcji chemicznej, nie powstanie go tez wiecej.
Jesli wiec producent pisze, ze spalil 100 moli jakiegos weglowodoru i
otrzymal 1 mol CO2, to nie potrzeba zadnych testow, hamowni, komputerow,
zeby wiedziec, ze to sciema. Panowie z folkswagena przegieli zapewne i
trafili na kogos, kto chemii nie przespal.
To, co nie spali sie w cylindrze, dopali sie w katalizatorze, a
produktem tego spalania bedzie co? Tak jest, CO2 i H2O.
Jesli powstaje CO, to jest za malo tlenu = samochod do naprawy, jak sa
jeszcze rozne ciezkie weglowodory, to wali olejem = samochod do naprawy
i zadne zaklecia praw fizyki i chemii nie zmienia.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
-
20. Data: 2015-09-23 00:37:53
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 22 Sep 2015 22:50:51 +0200, Ghost napisał(a):
> Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:56017a4e$0$27519$6...@n...neostrad
a.pl...
>
> Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:560043ab$0$27528$6...@n...neostrad
a.pl...
> Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
>>>>Zastanawia mnie skąd ten samochód był taki cwany, że wiedział, że jest
>>>>zapinany od tyłu sondą;)
>
>>>Wystarczy, ze inżyniery ze dwa razy świadkowali (i np. kręcili filmik)
>>>przy takiej procedurze i wiedza wszystko co potrzeba.
>>>Auto jest zapewne w ujednolicony sposób traktowane w czasie testu.
>
>>Nic nie musieli filmowac, bo to jest dokladnie zapisane w normie.
>
> Konkretne sekwencje uruchamiania, "gazowania" itp? Linka podasz?
https://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving_C
ycle
Cytat z początku:
"When the engine starts, the car pauses for 11 s - if equipped with a
manual gearbox, 6 s in neutral (with clutch engaged) and 5 s in the 1st
gear (with clutch disengaged) - then slowly accelerates to 15 km/h in 4 s,
cruises at constant speed for 8 s, brakes to a full stop in 5 s (manual:
last 3 s with clutch disengaged), then stops for 21 s (manual: 16 s in
neutral, then 5 s in the 1st gear)."
I tak przez 1220s :)
>>Ciekawi mnie jak na to wpadli ... "zmiana pracy silnika" nie bardzo mnie
>>przekonuje, konkurencja przebadala ?
>
> Np. po dźwięku. Dobry obserwator wykrywa anomalie w mig. Np. nie chwaląc się
> ja.
Albo ktoś popełnił niewielki błąd w procedurze testowej i dostał mocno
odbiegające wyniki.
No albo po prostu duża firma, sporo osób o czymś takim musi wiedzieć,
wystarczy niezadowolony pracownik i ujawnił.