-
91. Data: 2015-09-27 12:00:34
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 27 Sep 2015 08:51:42 +0200, Cavallino napisał(a):
> W dniu 27.09.2015 o 00:18, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Sat, 26 Sep 2015 15:58:32 +0200, Cavallino napisał(a):
>>
>>> W dniu 25.09.2015 o 23:53, Tomasz Pyra pisze:
>>>> Dnia Fri, 25 Sep 2015 16:37:18 +0200, Cavallino napisał(a):
>>>>
>>>>> W dniu 24.09.2015 o 22:16, Tomasz Pyra pisze:
>>>>>> Dnia Thu, 24 Sep 2015 18:25:20 +0200, Cavallino napisał(a):
>>>>>>
>>>>>>>> Pewnie większość producentów uczciwie (tzn. bez kantów w stylu VW) w tym
>>>>>>>> teście uzyskuje wynik taki jaki jest w katalogu i jak byś sobie przejechał
>>>>>>>> w ruchu o takiej charakterystyce jak testowy, to też byś zużył deklarowane
>>>>>>>> 4l.
>>>>>>>
>>>>>>> Przecież mówię, że taka charakterystyka jest do d...
>>>>>>
>>>>>> Ale ona jest obowiązkowa, narzucona przez UE.
>>>>>
>>>>> I?
>>>>
>>>> No i jak chcesz na terenie UE sprzedawać swoje samochody, to musisz podawać
>>>> jej wynik.
>>>
>>>
>>> Wiadomo.
>>> Ale czy to oznacza, że taka procedure jest w porządku, albo coś podobnego?
>>
>> Procedura jest na pewno słaba.
>> Pomijając już nawet podatność na oszustwa, to jest test w warunkach jak w
>> mieście nie ma ruchu, jedzie się powoli i tylko od czasu do czasu
>> zatrzymuje.
>> Stąd i niskie wyniki zużycia paliwa, ale pewnie jak późnym wieczorem
>> pojeździsz po mieście z przelotową 35km/h (gdzieś tam na długiej prostej
>> chwilami rozpędzając się do 50km/h), to się okaże że te dane w miarę się
>> zgadzają.
>
> Tyle że takie dane są funta kłaków nie warte.
> Już pisałem - stara metoda była o niebo lepsza.
Ta stara metoda chyba była bardzo podobna.
To co się zmieniło od tamtego czasu to normy emisji które zrobiły się
trudnospełnialne i dołożenie domiaru za emisję CO2 co spowodowało że opłaca
się kombinować w stylu VW.
> BTW:
> http://www.dw.com/pl/skandal-z-volkswagenem-to-tylko
-wierzcho%C5%82ek-g%C3%B3ry-lodowej/a-18736096
No to jest ciekawe co teraz będzie.
Bo system pewnie uszczelnić się da, ale okaże się że żaden producent nie ma
silnika który tak na prawdę spełnia EURO6, a przynjamniej nie te fajne.
Albo trzeba się będzie cofnąć w okolice EURO4, albo przesiąść na auta
elektryczne.
No albo po prostu dalej wszyscy będą udawać że nic się stało :)
-
92. Data: 2015-09-27 12:05:54
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 27 Sep 2015 08:50:02 +0200, Cavallino napisał(a):
> W dniu 26.09.2015 o 19:33, J.F. pisze:
>>> Doprecyzuję - ale nie ma zakazu podawania RÓWNIEŻ prawdziwych danych w
>>> tej samej tabelce?
>>
>> Ale jakich prawdziwych ?
>> Nie ma prawdziwych, sa moje, twoje, z konkretnej trasy ...
>
> Takich, jakie się uzyskuje przy normalnej jeździe.
A;e jakiej "normalnej" ? ten wyscig spod swiatel, te 100/50 ?
> Jakoś aż tak dużych odchyłów nie ma, podobne auta palą podobnie, różnice
> są może rzędu kilku procent, a nie 50+ jak w stosunku do testów.
J.
-
93. Data: 2015-09-27 12:29:22
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2015-09-27 12:00, Tomasz Pyra wrote:
>> >BTW:
>> >http://www.dw.com/pl/skandal-z-volkswagenem-to-tylk
o-wierzcho%C5%82ek-g%C3%B3ry-lodowej/a-18736096
> No to jest ciekawe co teraz będzie.
> Bo system pewnie uszczelnić się da, ale okaże się że żaden producent nie ma
> silnika który tak na prawdę spełnia EURO6, a przynjamniej nie te fajne.
>
> Albo trzeba się będzie cofnąć w okolice EURO4, albo przesiąść na auta
> elektryczne.
>
> No albo po prostu dalej wszyscy będą udawać że nic się stało:)
Ja kojarzę, że jeszcze jakoś w wakacje był artykuł o tym, że testy są do
dupy i są tak naprawdę oszukiwane. Ktoś tam mówił, że mają być
zmienione, żeby dawały realne wartości. I były wypowiedzi kilku osób
związanych z koncernami (z VW też), które krzyczały, że takich zmian nie
można wprowadzać na szybko (bo różne bzdury) a między wierszami można
było wyczytać, że realnych wyników spełniających Euro 6 po prostu... nie
ma;)
Pamiętam, bo setnie rozbawił mnie argument, że nie można ot tak nagle
wymagać, żeby wyniki osiągane oficjalnych w testach były tak na serio;)
Więc urzędnicy wprowadzili nierealną normą, koncerny już na początku
mówiły że się nie da, ale skoro wprowadzili to musiało się dać i się
dało. A potem okazało się, że to jeden wielki przekręt.
Shrek.
-
94. Data: 2015-09-27 13:09:24
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: janusz_k <J...@o...pl>
W dniu 2015-09-27 o 00:21, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sun, 27 Sep 2015 00:19:12 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>> Wykrywanie jest proste.
>> Np. podczas zwykłej jazdy zazwyczaj się od czasu do czasu skręca.
>> Podczas testu na rolkach - nie :)
>
> Do tego jeszcze niespójność danych z akcelerometrów ESP i zmiany prędkości
> kół.
>
Okazuje się że jeszcze prościej to wykrywają, nowe auta mają GPS-a
i po tym wykrywają że skoro jedzie a nie zmienia położenia to znaczy że
jest testowany, zmienia skład mieszanki i włącza dodatkowy filtr NOx,
pewnie jeszcze coś ale tego jeszcze nie odkryli.
--
Pozdr
Janusz_K
-
95. Data: 2015-09-27 13:13:51
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: "Ghost" <g...@e...com>
Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mu8ip3$ub4$...@s...aioe.org...
W dniu 2015-09-27 o 00:21, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sun, 27 Sep 2015 00:19:12 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>>> Wykrywanie jest proste.
>>> Np. podczas zwykłej jazdy zazwyczaj się od czasu do czasu skręca.
>>> Podczas testu na rolkach - nie :)
>
>> Do tego jeszcze niespójność danych z akcelerometrów ESP i zmiany
>> prędkości
>> kół.
>
>Okazuje się że jeszcze prościej to wykrywają, nowe auta mają GPS-a
>i po tym wykrywają że skoro jedzie a nie zmienia położenia to znaczy że
>jest testowany, zmienia skład mieszanki i włącza dodatkowy filtr NOx,
>pewnie jeszcze coś ale tego jeszcze nie odkryli.
Mówisz, że w tunelach auta tracą na mocy?
Doczytaj wątek do końca, wykrywają znacznie trywialniej, bez konieczności
gpsa.
-
96. Data: 2015-09-27 13:14:44
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: janusz_k <J...@o...pl>
> No tu jeszcze trzeba pamiętać, że to że VW oszukał test skutkuje tym, że
> ten samochód w normalnej eksploatacji owszem emituje więcej tlenków azotu,
> ale za to pewnie ma lepsze osiągi, albo zużywa mniej paliwa.
To więcej to do 40 razy, amerykanie im to skrupulatnie wyliczyli,
oj przewiozą się po WW, jak do tego dojdą koreańce i japończyki to jest
szansa że WW padnie.
--
Pozdr
Janusz_K
-
97. Data: 2015-09-27 13:43:31
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: "Ghost" <g...@e...com>
Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mu8j33$ub4$...@s...aioe.org...
>oj przewiozą się po WW, jak do tego dojdą koreańce i japończyki to jest
>szansa że WW padnie.
Mowisz o wafelkach? Bo VW na pewno nie padnie.
-
98. Data: 2015-09-27 13:55:16
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 27 Sep 2015 13:13:51 +0200, Ghost napisał(a):
> Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
>>Okazuje się że jeszcze prościej to wykrywają, nowe auta mają GPS-a
>>i po tym wykrywają że skoro jedzie a nie zmienia położenia to znaczy że
>>jest testowany, zmienia skład mieszanki i włącza dodatkowy filtr NOx,
>>pewnie jeszcze coś ale tego jeszcze nie odkryli.
>
> Mówisz, że w tunelach auta tracą na mocy?
Unia i tak nie pozwala tam zbyt szybko jezdzic, wiec to by mialo sens
:-)
No i z uwagi na kiepska wentylacje lepiej ograniczyc emisje nawet
kosztem mocy :-)
J.
-
99. Data: 2015-09-27 20:59:52
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: janusz_k <J...@o...pl>
W dniu 2015-09-27 o 13:13, Ghost pisze:
>
>
> Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:mu8ip3$ub4$...@s...aioe.org...
>
> W dniu 2015-09-27 o 00:21, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Sun, 27 Sep 2015 00:19:12 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>>
>>>> Wykrywanie jest proste.
>>>> Np. podczas zwykłej jazdy zazwyczaj się od czasu do czasu skręca.
>>>> Podczas testu na rolkach - nie :)
>>
>>> Do tego jeszcze niespójność danych z akcelerometrów ESP i zmiany
>>> prędkości
>>> kół.
>>
>> Okazuje się że jeszcze prościej to wykrywają, nowe auta mają GPS-a
>> i po tym wykrywają że skoro jedzie a nie zmienia położenia to znaczy
>> że jest testowany, zmienia skład mieszanki i włącza dodatkowy filtr
>> NOx, pewnie jeszcze coś ale tego jeszcze nie odkryli.
>
> Mówisz, że w tunelach auta tracą na mocy?
>
> Doczytaj wątek do końca, wykrywają znacznie trywialniej, bez
> konieczności gpsa.
>
Może ty doczytaj, także używają gps-a ale nie wyłącznie.
--
Pozdr
Janusz_K
-
100. Data: 2015-09-27 22:22:14
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: "Ghost" <g...@e...com>
Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mu9eb7$vm4$...@s...aioe.org...
W dniu 2015-09-27 o 13:13, Ghost pisze:
>
>
> Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:mu8ip3$ub4$...@s...aioe.org...
>
> W dniu 2015-09-27 o 00:21, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Sun, 27 Sep 2015 00:19:12 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>>
>>>>> Wykrywanie jest proste.
>>>>> Np. podczas zwykłej jazdy zazwyczaj się od czasu do czasu skręca.
>>>>> Podczas testu na rolkach - nie :)
>>
>>>> Do tego jeszcze niespójność danych z akcelerometrów ESP i zmiany
>>>> prędkości
>>>> kół.
>>
>>> Okazuje się że jeszcze prościej to wykrywają, nowe auta mają GPS-a
>>> i po tym wykrywają że skoro jedzie a nie zmienia położenia to znaczy
>>> że jest testowany, zmienia skład mieszanki i włącza dodatkowy filtr
>>> NOx, pewnie jeszcze coś ale tego jeszcze nie odkryli.
>
>> Mówisz, że w tunelach auta tracą na mocy?
>
>> Doczytaj wątek do końca, wykrywają znacznie trywialniej, bez
>> konieczności gpsa.
>
>Może ty doczytaj, także używają gps-a ale nie wyłącznie.
Nie używają ćwioku. EOT.