-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.62.MISM
ATCH!peer02.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.
neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
il
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: folcwagen w tedeikó
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <55ffaa38$0$8378$65785112@news.neostrada.pl>
<55ffaa38$0$8378$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<mtpegf$tu7$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<560048fc$0$27520$65785112@news.neostrada.pl>
<1gnliaypqzbfx$.1tn7n1uzarb9r.dlg@40tude.net>
<mtsiu4$fsf$1@srv.chmurka.net>
<1kkrn5ofzey4h$.18j7c8wtfgy1b$.dlg@40tude.net>
<5602447c$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
<1ry33o0y90w8q.nbn3gfpaf0v7$.dlg@40tude.net>
<mtv603$mne$1@node1.news.atman.pl>
Date: Thu, 24 Sep 2015 00:29:48 +0200
Message-ID: <t6obt8i5fi2g$.91r43l4apj7p$.dlg@40tude.net>
Lines: 36
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1443047390 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 568 89.77.179.152:11663
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2919
X-Received-Body-CRC: 4063270231
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2569107
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 23 Sep 2015 23:36:22 +0200, RadoslawF napisał(a):
> W dniu 2015-09-23 o 19:55, Tomasz Pyra pisze:
>
>>>> Dziwne by było gdyby inni producenci mając ściśle standaryzowany test nie
>>>> kombinowali jak tu go oszukać.
>>>
>>> Zauważ jednak, ze VW przyznał się bez bicia, ze problem dotyczy większej
>>> liczby aut niż amerykanie podali, ale nie podał nic o innych silnikach, wiec
>>> być może rzeczywiście sprawa dotyczy tylko tego jednego silnika przynajmniej
>>> w takiej nomen omen sile.
>>
>> Trudno zgadnąć jaka jest historia tego patentu.
>> Może VW nie potrafił spełnić wymaganych norm i rzutem na taśmę zrobili taki
>> patent tylko w jednym typie silnika.
>>
> Nie da się zachować dzisiejszych norm i równocześnie sprzedać pojazd w
> opłacalnej liczbie egzemplarzy. Stąd permanentne różnice między
> spalaniem rzeczywistym a deklarowanym przez producenta.
Dać to się pewnie da - sami producenci są największymi beneficjentami tych
norm i to oni je stymuluja, bo dzięki nim nie wyrośnie im jakaś konkurencja
(np. z Chin).
Co do różnic w spalaniu to jest to jeszcze inna sprawa - emisja CO2 za
którą producent płaci i która przerzucana jest na kupującego samochód. Więc
im bardziej uda im się ściemnić tym lepiej, bo auto może być tańsze.
Jeśli chodzi o aferę z VW to chodziło z kolei o emisję tlenków azotu -
związków charakterystycznych dla spalania ubogiej mieszanki, czyli pewnie
występujących podczas jazdy z niewielkimi obciążeniami przy dmuchającym
turbo. Dzięki temu pewnie auto ma lepszą reakcję na pedał gazu, lepsze
osiągi przy niższych obrotach.
Spełnić normę pewnie się dało, ale kosztem np. turbodziury.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.09.15 07:55 Ghost
- 24.09.15 07:52 Ghost
- 24.09.15 09:59 RadoslawF
- 24.09.15 12:45 J.F.
- 24.09.15 13:08 Shrek
- 24.09.15 13:40 r...@k...pl
- 24.09.15 13:52 J.F.
- 24.09.15 14:24 r...@k...pl
- 24.09.15 17:10 J.F.
- 24.09.15 17:12 Cavallino
- 24.09.15 17:15 Cavallino
- 24.09.15 17:47 Tomasz Pyra
- 24.09.15 17:53 Tomasz Pyra
- 24.09.15 18:22 J.F.
- 24.09.15 18:25 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=