eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyfolcwagen w tedeikóRe: folcwagen w tedeikó
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.62.MISM
    ATCH!peer02.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.
    neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: folcwagen w tedeikó
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <55ffaa38$0$8378$65785112@news.neostrada.pl>
    <55ffaa38$0$8378$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <mtpegf$tu7$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <560048fc$0$27520$65785112@news.neostrada.pl>
    <1gnliaypqzbfx$.1tn7n1uzarb9r.dlg@40tude.net>
    <mtsiu4$fsf$1@srv.chmurka.net>
    <1kkrn5ofzey4h$.18j7c8wtfgy1b$.dlg@40tude.net>
    <5602447c$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
    <1ry33o0y90w8q.nbn3gfpaf0v7$.dlg@40tude.net>
    <mtv603$mne$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Thu, 24 Sep 2015 00:29:48 +0200
    Message-ID: <t6obt8i5fi2g$.91r43l4apj7p$.dlg@40tude.net>
    Lines: 36
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1443047390 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 568 89.77.179.152:11663
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2919
    X-Received-Body-CRC: 4063270231
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2569107
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 23 Sep 2015 23:36:22 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > W dniu 2015-09-23 o 19:55, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >>>> Dziwne by było gdyby inni producenci mając ściśle standaryzowany test nie
    >>>> kombinowali jak tu go oszukać.
    >>>
    >>> Zauważ jednak, ze VW przyznał się bez bicia, ze problem dotyczy większej
    >>> liczby aut niż amerykanie podali, ale nie podał nic o innych silnikach, wiec
    >>> być może rzeczywiście sprawa dotyczy tylko tego jednego silnika przynajmniej
    >>> w takiej nomen omen sile.
    >>
    >> Trudno zgadnąć jaka jest historia tego patentu.
    >> Może VW nie potrafił spełnić wymaganych norm i rzutem na taśmę zrobili taki
    >> patent tylko w jednym typie silnika.
    >>
    > Nie da się zachować dzisiejszych norm i równocześnie sprzedać pojazd w
    > opłacalnej liczbie egzemplarzy. Stąd permanentne różnice między
    > spalaniem rzeczywistym a deklarowanym przez producenta.

    Dać to się pewnie da - sami producenci są największymi beneficjentami tych
    norm i to oni je stymuluja, bo dzięki nim nie wyrośnie im jakaś konkurencja
    (np. z Chin).

    Co do różnic w spalaniu to jest to jeszcze inna sprawa - emisja CO2 za
    którą producent płaci i która przerzucana jest na kupującego samochód. Więc
    im bardziej uda im się ściemnić tym lepiej, bo auto może być tańsze.

    Jeśli chodzi o aferę z VW to chodziło z kolei o emisję tlenków azotu -
    związków charakterystycznych dla spalania ubogiej mieszanki, czyli pewnie
    występujących podczas jazdy z niewielkimi obciążeniami przy dmuchającym
    turbo. Dzięki temu pewnie auto ma lepszą reakcję na pedał gazu, lepsze
    osiągi przy niższych obrotach.

    Spełnić normę pewnie się dało, ale kosztem np. turbodziury.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: