-
Data: 2015-09-24 00:29:48
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 23 Sep 2015 23:36:22 +0200, RadoslawF napisał(a):
> W dniu 2015-09-23 o 19:55, Tomasz Pyra pisze:
>
>>>> Dziwne by było gdyby inni producenci mając ściśle standaryzowany test nie
>>>> kombinowali jak tu go oszukać.
>>>
>>> Zauważ jednak, ze VW przyznał się bez bicia, ze problem dotyczy większej
>>> liczby aut niż amerykanie podali, ale nie podał nic o innych silnikach, wiec
>>> być może rzeczywiście sprawa dotyczy tylko tego jednego silnika przynajmniej
>>> w takiej nomen omen sile.
>>
>> Trudno zgadnąć jaka jest historia tego patentu.
>> Może VW nie potrafił spełnić wymaganych norm i rzutem na taśmę zrobili taki
>> patent tylko w jednym typie silnika.
>>
> Nie da się zachować dzisiejszych norm i równocześnie sprzedać pojazd w
> opłacalnej liczbie egzemplarzy. Stąd permanentne różnice między
> spalaniem rzeczywistym a deklarowanym przez producenta.
Dać to się pewnie da - sami producenci są największymi beneficjentami tych
norm i to oni je stymuluja, bo dzięki nim nie wyrośnie im jakaś konkurencja
(np. z Chin).
Co do różnic w spalaniu to jest to jeszcze inna sprawa - emisja CO2 za
którą producent płaci i która przerzucana jest na kupującego samochód. Więc
im bardziej uda im się ściemnić tym lepiej, bo auto może być tańsze.
Jeśli chodzi o aferę z VW to chodziło z kolei o emisję tlenków azotu -
związków charakterystycznych dla spalania ubogiej mieszanki, czyli pewnie
występujących podczas jazdy z niewielkimi obciążeniami przy dmuchającym
turbo. Dzięki temu pewnie auto ma lepszą reakcję na pedał gazu, lepsze
osiągi przy niższych obrotach.
Spełnić normę pewnie się dało, ale kosztem np. turbodziury.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.09.15 07:55 Ghost
- 24.09.15 07:52 Ghost
- 24.09.15 09:59 RadoslawF
- 24.09.15 12:45 J.F.
- 24.09.15 13:08 Shrek
- 24.09.15 13:40 r...@k...pl
- 24.09.15 13:52 J.F.
- 24.09.15 14:24 r...@k...pl
- 24.09.15 17:10 J.F.
- 24.09.15 17:12 Cavallino
- 24.09.15 17:15 Cavallino
- 24.09.15 17:47 Tomasz Pyra
- 24.09.15 17:53 Tomasz Pyra
- 24.09.15 18:22 J.F.
- 24.09.15 18:25 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=