-
Data: 2015-09-24 00:29:48
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 23 Sep 2015 23:36:22 +0200, RadoslawF napisał(a):
> W dniu 2015-09-23 o 19:55, Tomasz Pyra pisze:
>
>>>> Dziwne by było gdyby inni producenci mając ściśle standaryzowany test nie
>>>> kombinowali jak tu go oszukać.
>>>
>>> Zauważ jednak, ze VW przyznał się bez bicia, ze problem dotyczy większej
>>> liczby aut niż amerykanie podali, ale nie podał nic o innych silnikach, wiec
>>> być może rzeczywiście sprawa dotyczy tylko tego jednego silnika przynajmniej
>>> w takiej nomen omen sile.
>>
>> Trudno zgadnąć jaka jest historia tego patentu.
>> Może VW nie potrafił spełnić wymaganych norm i rzutem na taśmę zrobili taki
>> patent tylko w jednym typie silnika.
>>
> Nie da się zachować dzisiejszych norm i równocześnie sprzedać pojazd w
> opłacalnej liczbie egzemplarzy. Stąd permanentne różnice między
> spalaniem rzeczywistym a deklarowanym przez producenta.
Dać to się pewnie da - sami producenci są największymi beneficjentami tych
norm i to oni je stymuluja, bo dzięki nim nie wyrośnie im jakaś konkurencja
(np. z Chin).
Co do różnic w spalaniu to jest to jeszcze inna sprawa - emisja CO2 za
którą producent płaci i która przerzucana jest na kupującego samochód. Więc
im bardziej uda im się ściemnić tym lepiej, bo auto może być tańsze.
Jeśli chodzi o aferę z VW to chodziło z kolei o emisję tlenków azotu -
związków charakterystycznych dla spalania ubogiej mieszanki, czyli pewnie
występujących podczas jazdy z niewielkimi obciążeniami przy dmuchającym
turbo. Dzięki temu pewnie auto ma lepszą reakcję na pedał gazu, lepsze
osiągi przy niższych obrotach.
Spełnić normę pewnie się dało, ale kosztem np. turbodziury.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.09.15 07:55 Ghost
- 24.09.15 07:52 Ghost
- 24.09.15 09:59 RadoslawF
- 24.09.15 12:45 J.F.
- 24.09.15 13:08 Shrek
- 24.09.15 13:40 r...@k...pl
- 24.09.15 13:52 J.F.
- 24.09.15 14:24 r...@k...pl
- 24.09.15 17:10 J.F.
- 24.09.15 17:12 Cavallino
- 24.09.15 17:15 Cavallino
- 24.09.15 17:47 Tomasz Pyra
- 24.09.15 17:53 Tomasz Pyra
- 24.09.15 18:22 J.F.
- 24.09.15 18:25 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-17 Lublin => Full Stack Java Developer <=
- 2024-07-17 Lublin => Java Full Stack Developer (+Angular) <=
- 2024-07-17 Turek => IT Project Manager (experience with C#) <=
- 2024-07-17 Warszawa => Mobile React Native Developer <=
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual