  • 1. Data: 2010-05-08 23:02:22
    Temat: firmware i problemy z Alfa 350
    Od: "Krzysztof Legucki" <l...@w...pl>

    witam,

    przeszukalem guugle w ta i z powrotemi nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na 2
    problemy, ktore mam z moja alfa:

    1/ przy wlaczeniu aparatu slychac przez 2 sekundy terkotanie
    2/ aparat zaczal przesuwac zrobione zdjecie w stosunku do tego co widac w
    wizjerze

    kolega poradzil mi, ze pomoc moze zmiana firmware'u, ale nigdzie (polskie i
    angielskie strony przeszukane) nie moge znalezc update'u firmware'u ani
    nawet podstawowego firmware'u

    stad moja prosba o pomoc

    1/ czy ktos z kolegow / kolezanek spotkal sie juz z podobnymi objawami
    2/ czy wiecie moze skad mozna sciagnac firmware / update

    APARAT: SONY DSLR A 350

    pozdrawiam

    krzysiek

  • 2. Data: 2010-05-08 23:15:03
    Temat: Re: firmware i problemy z Alfa 350
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 09 of May 2010 01:02, Krzysztof Legucki wrote:

    > witam,
    >
    > przeszukalem guugle w ta i z powrotemi nigdzie nie znalazlem
    > odpowiedzi na 2 problemy, ktore mam z moja alfa:
    >
    > 1/ przy wlaczeniu aparatu slychac przez 2 sekundy terkotanie

    Na pewno przy włączaniu? Przy wyłączaniu strzepuje farfocle
    z matrycy (przynajmniej tak mówi instrukcja) i warczy nie
    dwie ale pół sekundy.
    Jeśli przy włączaniu, to pewnie próbuje autofokus (jeśli ustawiony
    na ciągły).

> [...]
    > (polskie i angielskie strony przeszukane) nie moge znalezc update'u
    > firmware'u ani nawet podstawowego firmware'u

    Dla 300 i 350 nie udostępniają żadnego softu, jedynie dla
    330 i 380 jest update umożliwiajacy blokadę ekspozycji.

    --
    nb

  • 3. Data: 2010-05-08 23:17:21
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 9 May 2010 01:02:22 +0200, Krzysztof Legucki napisał(a):

> [...]
    > angielskie strony przeszukane) nie moge znalezc update'u firmware'u ani

    To wygląda raczej na problem z uszkodzoną stabilizacją matrycy; wątpię czy
    zmiana firmware cokolwiek pomoże, to raczej sprawa dla serwisu.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 4. Data: 2010-05-09 06:38:42
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Sun, 9 May 2010 01:02:22 +0200, Krzysztof Legucki <l...@w...pl> wrote(a):

> [...]
    > wizjerze
    >
    > 1/ czy ktos z kolegow / kolezanek spotkal sie juz z podobnymi objawami

    Zaciął się mechanizm stabilizacji, po włączeniu aparatu ustawia on
    matryce w odpowiedniej pozycji. Gdy nie może jej przestawić wydobywa się
    właśnie taki charakterystyczny terkoczący dźwięk.
    Powodem może być padnięta stabilizacja (nie upadł Ci aparat czasem?) ->
    serwis: wymiana ~700pln.
    Być może tylko jakiś paproch wpadł w mechanizm, zablokował go i
    wystarczy przeczyścić, a nawet porządnie przedmuchać. Słyszałem o jednym
    przypadku kiedy ktoś delikatnie z boku popchnął matrycę i się
    odblokowało.

    B.

  • 5. Data: 2010-05-09 10:21:45
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-09 01:02, Krzysztof Legucki wrote:
    > przeszukalem guugle w ta i z powrotemi nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na 2
    > problemy, ktore mam z moja alfa:
    >
    > 1/ przy wlaczeniu aparatu slychac przez 2 sekundy terkotanie

    To może być kilka rzeczy:
    + stabilizacja matrycy
    + mechanizm AF na śrubokręcie

    Częstym jest ten pierwszy przypadek - zazwyczaj jest wynikiem upadku lub
    uderzenia.

    > 2/ aparat zaczal przesuwac zrobione zdjecie w stosunku do tego co widac w
    > wizjerze

    Wobec tego raczej napewno to matryca i problem z stabilizacją. Wejdź w
    tryb czyszczenia i zobacz jak to wygląda - czy matryca jest dobrze
    ustawiona i czy coś Ci tam nie wpadło i nie blokuje.

    > kolega poradzil mi, ze pomoc moze zmiana firmware'u, ale nigdzie (polskie i
    > angielskie strony przeszukane) nie moge znalezc update'u firmware'u ani
    > nawet podstawowego firmware'u

    Kolega niech się zastanowi o tym co pisze, bo opisujesz jawnie usterkę
    mechaniczną, a oprogramowanie nie ma tu czegokolwiek do rzeczy. Alphy to
    nie stare nokie, gdzie wgranie nowego softu leczyło wieszanie się czy
    podobne problemy. Nowe firmware dodawały drobne funkcje i usuwały drobne
    usterki, nic o czym piszesz.

    > stad moja prosba o pomoc
    >
    > 1/ czy ktos z kolegow / kolezanek spotkal sie juz z podobnymi objawami

    W sieci masa podobnych opisów usterek :)

    > 2/ czy wiecie moze skad mozna sciagnac firmware / update

    Do tego modelu nie ma dostępnego firmware, ale też i nie było takiej
    potrzeby.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 6. Data: 2010-05-18 03:27:10
    Od: "Krzysztof Legucki" <l...@w...pl>

    Dziekuje, za pomoc, sprobuje "przedmuchac" srodek, ale wydaje mi sie, ze to
    niewiele da. Pozostaje wiec wizyta w serwisie i kalkulacja naprawy, a mam
    bardzo dobry niedaleko...
    Dziekuje, pozdrawiam,
    Krzysiek