-
X-Received: by 10.140.21.20 with SMTP id 20mr39482qgk.30.1418254627235; Wed, 10 Dec
2014 15:37:07 -0800 (PST)
X-Received: by 10.140.21.20 with SMTP id 20mr39482qgk.30.1418254627235; Wed, 10 Dec
2014 15:37:07 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!h15no17168486igd.0!news-out.go
ogle.com!r1ni50qat.1!nntp.google.com!w8no6089110qac.0!postnews.google.com!glegr
oupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
Date: Wed, 10 Dec 2014 15:37:07 -0800 (PST)
In-Reply-To: <m67nqq$84l$1@news.icm.edu.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=89.69.112.178;
posting-account=g95wngoAAADAxBDdwHgH3XZCqoVT8Z2_
NNTP-Posting-Host: 89.69.112.178
References: <T...@n...news.atman.pl>
<5...@g...com>
<0...@g...com>
<5467827f$0$19225$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1411161801470.3040@quad>
<d...@g...com>
<Pine.WNT.4.64.1411271441160.4384@quad>
<4...@g...com>
<Pine.WNT.4.64.1411281206040.2972@quad>
<6...@g...com>
<Pine.WNT.4.64.1412052319400.2028@quad>
<7...@g...com>
<m5vno1$mu$1@news.icm.edu.pl>
<e...@g...com>
<m61r4v$lrg$1@news.icm.edu.pl>
<4...@g...com>
<m64rm7$kho$1@news.icm.edu.pl>
<3...@g...com>
<m67335$bdb$1@news.icm.edu.pl>
<b...@g...com>
<m67nqq$84l$1@news.icm.edu.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <8...@g...com>
Subject: Re: filtry Marumi Exus
From: d...@v...pl
Injection-Date: Wed, 10 Dec 2014 23:37:07 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 151
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:906345
[ ukryj nagłówki ]W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 21:59:08 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> W dniu 2014-12-09 o 17:57, d...@v...pl pisze:
>
> >
> > Spotkałeś się kiedyś z pojęciem "cyfrowa ciemnia" ?
>
> Masz na myśli wywoływarki typu ACR czy LR czy DxO czy... ? Jeśli coś
> innego masz na myśli, to pewnie dalsze wypowiedzi moje będą pozbawione
> sensu.
>
> > Te bardzo
> > restrykcyjne zasady miały wyznaczyć granicę obróbki obrazu,
> > oddzielającą fotografię od grafiki komputerowej.
>
> Sęk w tym, że w programach typu LR można np. klonować fragmenty zdjęcia,
> zmieniać wiele parametrów czyli "dorysowywać uśmiechy". Tak więc te
> granice zostały dawno przekroczone.
Nie nie. jest to zbiór zasad, mających oddzielić "czystą fotografię", Zbiór że tak
powiem wytycznych oddzielających fotografię cyfrową od grafiki komputerowej.
Powstał w ramach zespołu National Geographic, po tym jak stosując cyfrową "korektę"
obrazu o mało nie splajtowali.
>
> > Problem w tym że nie
> > stosuje się ich do "fotografii artystycznej" , gdzie grafika
> > komputerowa i fotografia przenikają się płynnie. Ale i tu idzie nowe
> > albo jak chcesz wraca stare w nowej odsłonie.
>
> >
> > Nie miałem na myśli efektu skraplania (liquify) tylko "dodanie"
> > uśmiechów. Nie najszczęśliwszy przykład podałem.
>
> Czegoś musiałem się trzymać. :-)
>
> > Problem ten rozwiązano już lata temu. Jeżeli operujemy na narzędziach
> > znanych z tradycyjnej fotografii, to mamy do czynienia z fotografią.
> > Jeżeli stosujemy narzędzia jej niedostępne, to jest to grafika
> > komputerowa.
>
> Ciemnia cyfrowa w rozumieniu j/w wykracza możliwościami daleko poza
> tradycyjną fotografię, w której na bliźniaczym poziomie przetwarzania
> można było osiągnąć znacznie mniejsze efekty niż na wywoływarkach RAWów.
> Więc już na tym poziomie powinna się załamać definicja fotografii w/g
> Twojej interpretacji, prawda? Byle zdjęcie po przejściu przez taką
> maszynerię stanie się grafiką cyfrową. Wystarczy, że nasycenie podniosę
> czy wyostrzę pół zdjęcia lub usunę plamy po syfach na matrycy - nie
> wspominając o bardziej zaawansowanych korektach.
Wszelkie takie korekty robi się i dla tradycyjnych materiałów.
Kwestia nakładu czasu i środków, no i umiejętności.
>
> > Przy okazji do sfery grafiki wyleciało sporo starych
> > technik fotografii artystycznej.
>
> Wyleciało czy wleciało?
Wyleciało z fotografii, poleciało do grafiki. Nawet niekoniecznie komputerowej.
>
> >>
> >> Zacytuję tu jedną z prac mojego idola w zakresie przetwarzania
> >> fotografii: Aarona Nace.
> >>
> >> Bardzo prosty:
> >>
> >> http://www.slrlounge.com/wp-content/uploads/2014/10/
photoshop-modes-tutorial-album-cover-composite-skull
-halloween-phlearn-slrlounge-photography-1-2.jpg
> >
> >>
> > Multiekspozycja.
>
> Nie do końca - dwa zdjęcia są rentgenowskie (czaszka i wąż) :-)
A dlaczego nie multiekspozycja, przecież to są poskładane na kupę kilka negatywów i
pozytywów. Niechby i rentgenowskich. Można to zrobić pod powiększalnikiem bez
większego trudu. I zdaje się tak powstał oryginalny obraz.
>
> >> I dużo bardziej złożony:
> >>
> >> http://phlearn.com/wp-content/uploads/2012/09/Dark-F
orce-Slider.jpg
> >
> >>
> > Grafika komputerowa. Kryteria- patrz wyżej.
>
> Nawet jeśli nic nie zostało dorysowane?
Tak, kolaż konkretnie.
>
> > Pozdrawiam Marcin PS najlepsze jest to że takie dyskusje trwają od
> > momentu kiedy techniki fotografowania zaczęły pozwalać na jakąś tam
> > swobodę przekształcania obrazu.
>
> No i chcę wykazać, że te dyskusje nie prowadzą do żadnych wniosków.
> Jeśli powstają definicje co jest fotografią a co już nie, to mają one
> zasięg lokalny, nierzadko do poziomu jednego wyznawcy danej definicji :-D
"National Geographic patrz jak wyżej. Oczywiście na gruncie fotografii artystycznej
istnieje właśnie ta szara strefa, gdzie więcej wolno.
>
> > Albo i od początku istnienia
> > fotografii. Przykład : ktoś wymyślił coś co nazwano izohelią. Była to
> > technika wykorzystująca warsztat fotograficzny, ale dająca efekt
> > typowy dla grafiki. Boje jak to zaszufladkować zaangażowały wszystkie
> > branżowe czasopisma w kraju...
>
> Rewelacyjny kolejny przykład na potwierdzenie mojej tezy - że nie ma
> sensu oddzielać grafiki komputerowej od fotografii (przy założeniu
> tworzenia grafiki z autentycznych fotografii rzecz jasna). Z przekąsem
> stwierdzę, że w/g kryteriów jakie zaprezentowałeś była to grafika
> komputerowa lecz jej autorzy zapomnieli wynaleźć komputera :-D Zresztą
> jeszcze bardziej wyuzdane efekty osiągał wspomniany przeze mnie Erwin
> Blumenfeld.
>
> --
> Pozdrawiam,
> Marek
Większość filtrów w Fotoszopie to rozbudowane wersje efektów tworzonych kiedyś w
pocie czoła w ciemni.
Pozdrawiam Marcin
Następne wpisy z tego wątku
- 11.12.14 00:58 d...@v...pl
- 11.12.14 22:22 Marek
- 13.12.14 00:30 d...@v...pl
- 13.12.14 21:10 Marek
- 13.12.14 21:11 Marek
- 14.12.14 01:22 d...@v...pl
- 14.12.14 20:53 Marek
- 14.12.14 23:02 d...@v...pl
- 15.12.14 22:19 Marek
- 16.12.14 20:59 d...@v...pl
- 17.12.14 12:16 Marek
- 17.12.14 23:21 d...@v...pl
- 20.12.14 21:30 T...@s...in.the.world
- 24.12.14 22:56 T...@s...in.the.world
- 25.12.14 01:33 d...@v...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nikon D5500 i wyzwalanie migawki
- Canon 550D
- EOS 600D i balans bieli w filmach
- EOS 90D i sentymenty
- Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
- czas exif a czas modyfikacji pliku
- karta SD po formacie odzyskiwanie zdjęć i filmów
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Eltec nie zyje?
- Steve McCurry
- Light - lajkowe klasyki od Chinczykow
- Forum o Sony serii A (alfa)?
- obrobka RAW na konputerze
- Sklejanie bracketowanych JPGów
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa