eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowafiltry Marumi ExusRe: filtry Marumi Exus
  • X-Received: by 10.140.21.20 with SMTP id 20mr39482qgk.30.1418254627235; Wed, 10 Dec
    2014 15:37:07 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.140.21.20 with SMTP id 20mr39482qgk.30.1418254627235; Wed, 10 Dec
    2014 15:37:07 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!h15no17168486igd.0!news-out.go
    ogle.com!r1ni50qat.1!nntp.google.com!w8no6089110qac.0!postnews.google.com!glegr
    oupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Wed, 10 Dec 2014 15:37:07 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <m67nqq$84l$1@news.icm.edu.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=89.69.112.178;
    posting-account=g95wngoAAADAxBDdwHgH3XZCqoVT8Z2_
    NNTP-Posting-Host: 89.69.112.178
    References: <T...@n...news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <0...@g...com>
    <5467827f$0$19225$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1411161801470.3040@quad>
    <d...@g...com>
    <Pine.WNT.4.64.1411271441160.4384@quad>
    <4...@g...com>
    <Pine.WNT.4.64.1411281206040.2972@quad>
    <6...@g...com>
    <Pine.WNT.4.64.1412052319400.2028@quad>
    <7...@g...com>
    <m5vno1$mu$1@news.icm.edu.pl>
    <e...@g...com>
    <m61r4v$lrg$1@news.icm.edu.pl>
    <4...@g...com>
    <m64rm7$kho$1@news.icm.edu.pl>
    <3...@g...com>
    <m67335$bdb$1@news.icm.edu.pl>
    <b...@g...com>
    <m67nqq$84l$1@news.icm.edu.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <8...@g...com>
    Subject: Re: filtry Marumi Exus
    From: d...@v...pl
    Injection-Date: Wed, 10 Dec 2014 23:37:07 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 151
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:906345
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 21:59:08 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > W dniu 2014-12-09 o 17:57, d...@v...pl pisze:
    >
    > >
    > > Spotkałeś się kiedyś z pojęciem "cyfrowa ciemnia" ?
    >
    > Masz na myśli wywoływarki typu ACR czy LR czy DxO czy... ? Jeśli coś
    > innego masz na myśli, to pewnie dalsze wypowiedzi moje będą pozbawione
    > sensu.
    >
    > > Te bardzo
    > > restrykcyjne zasady miały wyznaczyć granicę obróbki obrazu,
    > > oddzielającą fotografię od grafiki komputerowej.
    >
    > Sęk w tym, że w programach typu LR można np. klonować fragmenty zdjęcia,
    > zmieniać wiele parametrów czyli "dorysowywać uśmiechy". Tak więc te
    > granice zostały dawno przekroczone.

    Nie nie. jest to zbiór zasad, mających oddzielić "czystą fotografię", Zbiór że tak
    powiem wytycznych oddzielających fotografię cyfrową od grafiki komputerowej.
    Powstał w ramach zespołu National Geographic, po tym jak stosując cyfrową "korektę"
    obrazu o mało nie splajtowali.


    >
    > > Problem w tym że nie
    > > stosuje się ich do "fotografii artystycznej" , gdzie grafika
    > > komputerowa i fotografia przenikają się płynnie. Ale i tu idzie nowe
    > > albo jak chcesz wraca stare w nowej odsłonie.
    >
    > >
    > > Nie miałem na myśli efektu skraplania (liquify) tylko "dodanie"
    > > uśmiechów. Nie najszczęśliwszy przykład podałem.
    >
    > Czegoś musiałem się trzymać. :-)
    >
    > > Problem ten rozwiązano już lata temu. Jeżeli operujemy na narzędziach
    > > znanych z tradycyjnej fotografii, to mamy do czynienia z fotografią.
    > > Jeżeli stosujemy narzędzia jej niedostępne, to jest to grafika
    > > komputerowa.
    >
    > Ciemnia cyfrowa w rozumieniu j/w wykracza możliwościami daleko poza
    > tradycyjną fotografię, w której na bliźniaczym poziomie przetwarzania
    > można było osiągnąć znacznie mniejsze efekty niż na wywoływarkach RAWów.
    > Więc już na tym poziomie powinna się załamać definicja fotografii w/g
    > Twojej interpretacji, prawda? Byle zdjęcie po przejściu przez taką
    > maszynerię stanie się grafiką cyfrową. Wystarczy, że nasycenie podniosę
    > czy wyostrzę pół zdjęcia lub usunę plamy po syfach na matrycy - nie
    > wspominając o bardziej zaawansowanych korektach.

    Wszelkie takie korekty robi się i dla tradycyjnych materiałów.
    Kwestia nakładu czasu i środków, no i umiejętności.
    >
    > > Przy okazji do sfery grafiki wyleciało sporo starych
    > > technik fotografii artystycznej.
    >
    > Wyleciało czy wleciało?

    Wyleciało z fotografii, poleciało do grafiki. Nawet niekoniecznie komputerowej.

    >
    > >>
    > >> Zacytuję tu jedną z prac mojego idola w zakresie przetwarzania
    > >> fotografii: Aarona Nace.
    > >>
    > >> Bardzo prosty:
    > >>
    > >> http://www.slrlounge.com/wp-content/uploads/2014/10/
    photoshop-modes-tutorial-album-cover-composite-skull
    -halloween-phlearn-slrlounge-photography-1-2.jpg
    > >
    > >>
    > > Multiekspozycja.
    >
    > Nie do końca - dwa zdjęcia są rentgenowskie (czaszka i wąż) :-)

    A dlaczego nie multiekspozycja, przecież to są poskładane na kupę kilka negatywów i
    pozytywów. Niechby i rentgenowskich. Można to zrobić pod powiększalnikiem bez
    większego trudu. I zdaje się tak powstał oryginalny obraz.
    >
    > >> I dużo bardziej złożony:
    > >>
    > >> http://phlearn.com/wp-content/uploads/2012/09/Dark-F
    orce-Slider.jpg
    > >
    > >>
    > > Grafika komputerowa. Kryteria- patrz wyżej.
    >
    > Nawet jeśli nic nie zostało dorysowane?

    Tak, kolaż konkretnie.

    >
    > > Pozdrawiam Marcin PS najlepsze jest to że takie dyskusje trwają od
    > > momentu kiedy techniki fotografowania zaczęły pozwalać na jakąś tam
    > > swobodę przekształcania obrazu.
    >
    > No i chcę wykazać, że te dyskusje nie prowadzą do żadnych wniosków.
    > Jeśli powstają definicje co jest fotografią a co już nie, to mają one
    > zasięg lokalny, nierzadko do poziomu jednego wyznawcy danej definicji :-D
    "National Geographic patrz jak wyżej. Oczywiście na gruncie fotografii artystycznej
    istnieje właśnie ta szara strefa, gdzie więcej wolno.
    >
    > > Albo i od początku istnienia
    > > fotografii. Przykład : ktoś wymyślił coś co nazwano izohelią. Była to
    > > technika wykorzystująca warsztat fotograficzny, ale dająca efekt
    > > typowy dla grafiki. Boje jak to zaszufladkować zaangażowały wszystkie
    > > branżowe czasopisma w kraju...
    >
    > Rewelacyjny kolejny przykład na potwierdzenie mojej tezy - że nie ma
    > sensu oddzielać grafiki komputerowej od fotografii (przy założeniu
    > tworzenia grafiki z autentycznych fotografii rzecz jasna). Z przekąsem
    > stwierdzę, że w/g kryteriów jakie zaprezentowałeś była to grafika
    > komputerowa lecz jej autorzy zapomnieli wynaleźć komputera :-D Zresztą
    > jeszcze bardziej wyuzdane efekty osiągał wspomniany przeze mnie Erwin
    > Blumenfeld.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Marek

    Większość filtrów w Fotoszopie to rozbudowane wersje efektów tworzonych kiedyś w
    pocie czoła w ciemni.
    Pozdrawiam Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: