-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Marek <p...@s...com>
Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
Subject: Re: filtry Marumi Exus
Date: Wed, 10 Dec 2014 19:17:29 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 122
Message-ID: <m6a2ns$2ap$1@news.icm.edu.pl>
References: <T...@n...news.atman.pl>
<5...@g...com>
<0...@g...com>
<5467827f$0$19225$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1411161801470.3040@quad>
<d...@g...com>
<Pine.WNT.4.64.1411271441160.4384@quad>
<4...@g...com>
<Pine.WNT.4.64.1411281206040.2972@quad>
<6...@g...com>
<Pine.WNT.4.64.1412052319400.2028@quad>
<7...@g...com>
<m5vno1$mu$1@news.icm.edu.pl>
<e...@g...com>
<m61r4v$lrg$1@news.icm.edu.pl>
<4...@g...com>
<m64rm7$kho$1@news.icm.edu.pl>
<3...@g...com>
<m67335$bdb$1@news.icm.edu.pl> <Pine.WNT.4.64.1412101305140.2716@quad>
NNTP-Posting-Host: 89-69-222-145.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1418235452 2393 89.69.222.145 (10 Dec 2014 18:17:32 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 10 Dec 2014 18:17:32 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.3.0
In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1412101305140.2716@quad>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:906340
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-12-10 o 13:38, Gotfryd Smolik news pisze:
Hej,
Ja tu widzę pewną sprzeczność myślową, która znów (moim zdaniem) każe
zamazać granice między grafiką a zdjęciem :-D
>> to idźmy dalej. Ten sam aparat z innym programem robi zdjęcie
>> monochromatyczne ale wszystkie czerwone obiekty, które były w kadrze
>> pozostały czerwone. Czy to grafika komputerowa czy fotografia?
>
> Jak dla mnie - oczywiscie fotografia.
Oznaczam jako "teza 1"
>> Czym jest technika fotograficzna w epoce aparatów cyfrowych jak nie
>> matrycą
>> i Photoshopem w jednej obudowie?
>
> Jak dotąd *chyba* żaden aparat nie ma wbudowanego "photoshopa",
> usiłującego domalowywać brakujące elementy.
> Bo cała reszta obróbki, *nawet* jeśli operuje lokalnie (kontrasty),
> bazuje na *globalnym* rozpoznaniu obrazu.
Część aparatów ma wielokrotne naświetlanie jednej klatki co daje w
efekcie końcowym daje obraz, który nigdy nie znalazł się jako spójna
całość (w sensie obiektów na zdjęciu) przed obiektywem. I jak to
nazwiemy? :-)
Analogiczny efekt można uzyskać błyskami stroboskopowymi lampy przy
jednej klatce, chociaż to już nie jest sam aparat. A to jak nazwiemy?
> "Photoshop" zaś sprowadza się do *nieautomatycznej* ingerencji
> człowieka, który może wymaskować tylko miejsca "tu są oczy".
> Dlateo nie "photoshop w aparacie". Jednak.
(...)
> Ale jakakolwiek obróbka *nie* jest tożsama z "niezdjęciem".
> Włącznie z "klasycznym" poprawianiem czerwonych oczu (wtedy, kiedy
> psuje ono również "nieoczy").
Oznaczam jako "teza 2"
> No ja proponowałem prosty warunek - globalności obróbki, nawet, jeśli
> jest to np. "kontrast lokalny".
> Marcin się burzy, "bo on na filmie poprawiał lokalnie" (bez wymogu
> globalności,
> maskując sobie po uważaniu).
> Tłumaczenia, że dopuszczenie takiej techniki kładzie obiektywizm
> podziału nie przyjmuje, więc tu się z Tobą zgadzam:
To teza 3
> Natomiast to, w czym się nie zgadzam z Tobą, to argumentacja że
> "photoshop w aparacie" wzbudza wątpliwości.
Moje już nie - otrzymujemy w końcu obraz syntetyczny czasem, który ma
niewiele wspólnego z rzeczywistym. Występuje też na poziomie procedur
graficznych efekt korekt lokalnych (redukcja czerwonych oczu, kolor
dystynktywny i pewnie inne) - co w tezie 1 niczego w/g Ciebie nie
zmienia, a tezie 3 już tak.
>> Sądzę, ze o typowej grafice komputerowej możemy mówić gdy obraz od
>> podstaw budowany jest bez użycia fotografii w programach typu 3D
>> Studio Max.
>
> A ja nie.
> Jak dla mnie, grafiką jest każde przetworzenie fotografii, które
> wymaga zewnętrznego rysunku.
> Włącznie z maskami!
Teza 4
Teraz łączę tezy w całość i wychodzi sprzeczność. Otóż nazwałeś proces
uzyskiwania czerwonych ust w monochromatycznym obrazie jako tworzeniem
fotografii (t1 i analogicznie t2). Z powyższego wynika, że gdy ten sam
efekt uzyskam maskując lokalnie np. w Photoshopie (t4) czy w
odpowiedniku analogowym (t3), to będzie to grafika komputerowa. Wychodzi
na to, że oba obrazy wyglądają identycznie ale nazywają się różnie :-)
> Natomiast nie stawia to przeszkód w przypadku maskowania maską
> otrzymaną z samego zdjęcia.
> Stop.
> Ten efekt musi zawierać "manualny rysunek" przekształcenia.
> Nadanie modyfikacji, która NIE wynika z treści zdjęcia.
> Czyli jest to grafika.
Próbowałem rozgryźć co możesz mieć na myśli ale nie wiem. Zbyt wiele
interpretacji. Przypuszczam, że mogło Ci chodzić o maskowanie
"czerwonych ust" za pomocą czerwieni. A co z maskowaniem osoby i
gradientowym rozmywaniem (czyli nie jest to tylko proste rozmycie)
foregroundu i backgroundu tworząc syntetyczny efekt głębi ostrości rodem
z szajsFonów? Wtedy nadal to będzie fotografia zgodnie z tezą 1 i 2? A
gdy to samo zrobimy ręcznie w Photoshopie to już nie (teza 3 i 4)?
Obawiam się, ze teraz dochodzimy do rozróżniania grafiki / fotografii na
podstawie nie tylko jaki stopień zmian następuje w zdjęciu ale i jaka
jest lokalizacja tych zmian w całym procesie od obiektywu do papieru :-D
Jak tą samą zmianę w rysunku robi programista w body aparatu to jest ok,
a gdy grafik z piórkiem w Photoshopie to już nie. Musimy więc definicję
tego co jeszcze jest fotografią a co nie zawrzeć w przestrzeni N
wymiarowej i co dalej? Całkować tą przestrzeń? :-D :-D
Dlatego ponownie postuluję o zarzucenie dywagacji i pozwolenie na
przenikanie się obu obszarów w bardzo dużym zakresie :-)
> Prawie jak w dowcipie o wyklepywaniu samochodu, co to cały czas
> przystanek wychodzi ;)
Ja myślę, że próba narzucania ram temu co oglądamy w fotografii
kreatywnej (aby nie mylić z dokumentalną etc) jest równie komiczna, a z
pewnością niepotrzebna. Zawsze z tego przystanek będzie wychodził :-D
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 11.12.14 00:37 d...@v...pl
- 11.12.14 00:58 d...@v...pl
- 11.12.14 22:22 Marek
- 13.12.14 00:30 d...@v...pl
- 13.12.14 21:10 Marek
- 13.12.14 21:11 Marek
- 14.12.14 01:22 d...@v...pl
- 14.12.14 20:53 Marek
- 14.12.14 23:02 d...@v...pl
- 15.12.14 22:19 Marek
- 16.12.14 20:59 d...@v...pl
- 17.12.14 12:16 Marek
- 17.12.14 23:21 d...@v...pl
- 20.12.14 21:30 T...@s...in.the.world
- 24.12.14 22:56 T...@s...in.the.world
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nikon D5500 i wyzwalanie migawki
- Canon 550D
- EOS 600D i balans bieli w filmach
- EOS 90D i sentymenty
- Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
- czas exif a czas modyfikacji pliku
- karta SD po formacie odzyskiwanie zdjęć i filmów
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Eltec nie zyje?
- Steve McCurry
- Light - lajkowe klasyki od Chinczykow
- Forum o Sony serii A (alfa)?
- obrobka RAW na konputerze
- Sklejanie bracketowanych JPGów
Najnowsze wątki
- 2024-09-24 Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- 2024-09-24 Autobus sie pali.
- 2024-09-24 Pożar pod żyrardowem
- 2024-09-24 Falownik do pompy CO
- 2024-09-24 Lampa ogrodowa rozłączała różnicówkę
- 2024-09-24 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-09-24 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-09-24 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-09-24 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-09-24 Szczecin => Starszy Programista .Net <=
- 2024-09-24 Szczecin => Senior .Net Software Developer <=
- 2024-09-24 Białystok => Ruby Backend Developer <=
- 2024-09-24 Białystok => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-09-24 MĂźnchen => DevOps Engineeer (Azure) <=
- 2024-09-24 Warszawa => Java Developer <=