  • 11. Data: 2012-02-05 18:23:49
    Temat: Re: filtr
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-05 19:21, Waldemar Krzok pisze:

    > Akurat jeżeli chodzi o filtry i przetwornice to mu wierzę i go słucham.

    Wacek się go nie słucha :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 12. Data: 2012-02-05 18:39:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    Sunday, February 5, 2012, 7:21:15 PM, you wrote:

    > Akurat jeżeli chodzi o filtry i przetwornice to mu wierzę i go słucham.

    Nie powinieneś - na filtrach się nie znam ;P

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2012-02-05 19:14:36
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nie powinieneś - na filtrach się nie znam ;P

    Dlaczego? Piszesz, że się nie znasz i ja ci wierzę :-). Zresztą sami też tak
    dobieramy filtry, a nasz szpec od EMC też inaczej nie robi. Choć czasem nam
    pokazałna analizatorze, jak (nie)filtruje źle dobrany filtr. Albo źle
    poprowadzony przewód do dobrego filtra pieprzy wszystko.

    Waldek

  • 14. Data: 2012-02-05 19:22:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    Sunday, February 5, 2012, 8:14:36 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > Choć czasem nam pokazałna analizatorze, jak (nie)filtruje źle
    > dobrany filtr. Albo źle poprowadzony przewód do dobrego filtra

    Ale weź to wytłumacz młodym symulantom... Oni, jak tego nie zobaczą w
    symulacji, to nie uwierzą.

    Nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego, ile czasu marnuję tłumacząc,
    dlaczego np. 4cm ścieżki pomiedzy +kondensatora elektrolitycznego a
    transformatorem to za dużo :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2012-02-06 09:08:10
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

> [...]
    >
    > Nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego, ile czasu marnuję tłumacząc,
    > dlaczego np. 4cm ścieżki pomiedzy +kondensatora elektrolitycznego a

    To nie wina symulantów ale szkół jakie kończą.
    Już nie raz spotykałem sie z fachowcami ze wstrętem do lutownicy
    naginających rzeczywistość aby spełniała wymagania symulacji ;-)
    Z EMC trzeba mieć smykałkę i wyczucie owszem oparte na gruntownej wiedzy ale
    niestety bez "talentu" się nie obejdzie.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 16. Data: 2012-02-06 13:38:45
    Od: "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał:
    > Etam. Pewnie da radę znaleźć modele spice u producentów
    > filtrów. Na pewno jest na stronie Wurth Elekronik. Tylko po
    > co to modelować?

    ale ja nie chcę niczego modelować, chcę normalnie policzyć na kartce pod
    kreską!
    no ludzie, takich rad na TEJ elitarnej grupie się nie spodziewałem, gdzie
    ten wysoki poziom i fachowość wypowiedzi, gdzie ta wiedza najwyższych lotów
    i merytoryczne odpowiedzi?
    czy jak bym się spytał jak policzyć opornik do leda to bym usłyszał że się
    tego nie liczy bo nie ma czasu i się nie opłaca, znajduje się jakiś z
    szuflady wstawia i jak działa to jest ok?

    > Musiałbyś mieć pomierzone widmo emisji (lub odwrotnie - widmo
    > zaburzeń w sieci i zmierzony próg odporności twojego urządzenia).

    pomiary to kosztowna sprawa, więc jeśli chodzi o minimalizację kosztów to
    wystarczy mi wyłącznie znajomość pasma przepustowego i zaporowego i cena(o
    takich rzeczach jak prąd i podobne duperele nie wspominam bo to oczywista
    oczywistość) i wykonanie (zakup) elementu w zadanej cenie, to wszystko, da
    się prościej i taniej?

    jedyną sensowną odpowiedź jaką uzyskałem to nazwa dławika, niestety pod
    nazwą "dławik skompensowany" nic konkretnego w sieci nie ma, albo ja kiepsko
    szukam, albo faktycznie jest to jakaś wiedza tajemna siakiegoś chińskiego
    koncernu?

  • 17. Data: 2012-02-06 13:58:05
    Od: "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl>

    Użytkownik "PL(N)umber_One " napisał:
    > Dławik skompensowany, nie jest tajnym patentem koncernu :),
    > ale skoro o kncernach mowa. Tu na stronie polskiego mini
> [...]

    hm... skoro to nie tajny patent to proszę znajdź mi jakąś konkretną wiedzę
    do jego obliczania? bo ja niestety nie mogę, jeszcze się okaże że ACTA powie
    że to chiński patent i każe ferysterowi płacić 10euro od sztuki za prawa
    autorskie.
    co do strony ferystera to w książce kucharskiej jest więcej teorii, na
    dodatek żadnych charakterystyk do produkowanych przez siebie dławików nie
    zamieszczają (widocznie tną kaszta), oraz jak zwykle u tego typu
    producentów, nie mają na stronie żadnego sklepu, czyli jak by co to nie
    wiadomo w jakich cenach to mają,
    wprawdzie na allegro takie dławiki można kupić (tam one już nazywają się
    "filtr" a nie "dławik skompensowany"), nie posiadają żadnej karty
    katalogowej, a jeśli już jakiś się trafi, to akurat charakterystyka labo
    jest nie na to pasmo co chcemy, albo jest narysowana w paśmie jakie nas nie
    interesuje.

  • 18. Data: 2012-02-06 14:39:59
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-06 14:38, wacek pisze:

> [...]
    > się tego nie liczy bo nie ma czasu i się nie opłaca, znajduje się jakiś
    > z szuflady wstawia i jak działa to jest ok?

    Przecież te dławiki mają podaną indukcyjność to co ty sobie chcesz
    policzyć? Charakterystykę? Proszę bardzo. Dodaj sobie rezystancje
    szeregową i typowe kondensatory i licz do woli dzielnik impedancyjny w
    funkcji częstotliwości. Tylko, że dostępne w handlu filtry na bazie tych
    dławików już mają podaną charakterystykę.
    Proste liczenie na kartce uda ci się dopóki nie wchodzisz w
    częstotliwości rzędu kilkudziesięciu MHz bo zaczynają odgrywać rolę
    elementy pasożytnicze. A tego już na piechotkę nie policzysz na kartce
    bo trzeba znać model.

> [...]
    > cena(o takich rzeczach jak prąd i podobne duperele nie wspominam bo to
    > oczywista oczywistość) i wykonanie (zakup) elementu w zadanej cenie, to

    masz gotowe przykłady filtrów i charakterystyki:
    http://www.tme.eu/dok/F/FIL21x36x.pdf

> [...]
    > nazwą "dławik skompensowany" nic konkretnego w sieci nie ma, albo ja
    > kiepsko szukam, albo faktycznie jest to jakaś wiedza tajemna siakiegoś

    Powinieneś zacząć od przyznania czy ty masz zadanie domowe do zrobienia
    czy potrzebujesz dodać filtr do urządzenia.
    Jeśli to pierwsze to nie jest to hotline i nie narzekaj na jakość usług.
    Pytasz o parametry czegoś co nie wiesz jak się nazywa, nie piszesz jakie
    parametry cię interesują ani nie podajesz co konkretnie chcesz policzyć
    i jaką metodą.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 19. Data: 2012-02-06 14:54:18
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-06 14:58, wacek pisze:

    > hm... skoro to nie tajny patent to proszę znajdź mi jakąś konkretną
    > wiedzę do jego obliczania?

    Jaką wiedzę? Masz podaną indukcyjność i rezystancję szeregową.
    Parametry do obliczeń są, a wiedzę to ty powinieneś mieć jeśli chcesz
    policzyć.

    > bo ja niestety nie mogę, jeszcze się okaże że
    > ACTA powie że to chiński patent i każe ferysterowi płacić 10euro od
    > sztuki za prawa autorskie.

    Chcesz liczyć nie mając podstawowej wiedzy? Cewka, rezystor,
    kondensator. Robisz dzielnik i liczysz jego transmitancję zespoloną.
    Poucz się trochę teorii obwodów bo wylecisz na najbliższym semestrze.

> [...]
    > katalogowej, a jeśli już jakiś się trafi, to akurat charakterystyka labo
    > jest nie na to pasmo co chcemy, albo jest narysowana w paśmie jakie nas

    http://www.tme.eu/dok/T/TALEMA-CAF.pdf
    Sam dławik ma podaną tylko wartość L i Rs. Charakterystyka się pojawi
    dopiero gdy dodasz pojemności i zbudujesz z dławika filtr. Możesz sobie
    wtedy liczyć do woli znanymi z teorii obwodów metodami.
    Dziwny jesteś. Zamiast napisać jaki masz problem rzucasz pretensje, że
    internet ukrywa przed tobą ważne informacje a grupa nie chce podać
    prostego sposobu na obliczenie czegoś tam co potrzebujesz a nie
    potrafisz opisać.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 20. Data: 2012-02-06 15:08:50
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > katalogowej, a jeśli już jakiś się trafi, to akurat charakterystyka labo
    > jest nie na to pasmo co chcemy, albo jest narysowana w paśmie jakie nas

    Tu znajdziesz z charakterystykami:
    http://www.epcos.com/web/generator/Web/Sections/Prod
    uctCatalog/Inductors/Chokes/ChokesPowerLines/Page,lo
    cale=en.html

    P.G.