  • 1. Data: 2011-05-05 06:51:39
    Temat: fantastyczne zdjęcia - jak je robić ?
    Od: "Subis" <w...@g...pl>

    to są zdjęcia z wieżowca w moskwie ale z jakaś niesmowitą ostrością,
    jak je ugryźć ?
    http://fishki.net/comment.php?id=87778

  • 2. Data: 2011-05-05 07:00:31
    Temat: Re: fantastyczne zdjęcia - jak je robić ?
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Subis napisał(a):
    > to są zdjęcia z wieżowca w moskwie ale z jakaś niesmowitą ostrością,
    > jak je ugryźć ?
    > http://fishki.net/comment.php?id=87778

    Wpisz do gugla:
    efekt miniatury obiektywy tilf&shift

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2011-05-05 07:02:37
    Od: Jakub Wroblewski <j...@m...edu.pl>

    Witam,

    Subis wrote:
    > to są zdjęcia z wieżowca w moskwie ale z jakaś niesmowitą ostrością,
    > jak je ugryźć ?
    > http://fishki.net/comment.php?id=87778

    Takim sprzętem:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Tilt-shift_photography

    Pozdrawiam,
    Jakub Wróblewski

  • 4. Data: 2011-05-05 07:07:07
    Od: StaM <r...@g...com>

    On 5 Maj, 08:51, "Subis" <w...@g...pl> wrote:
    > to są zdjęcia z wieżowca w moskwie ale z jakaś niesmowitą ostrością,
    > jak je ugryźć ?http://fishki.net/comment.php?id=87778

    Ja tam wiedze same zamazane, spieprzone foty.
    Lub czas na zmiane szkiel w moich okularach?!
    StaM

  • 5. Data: 2011-05-05 07:08:47
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Subis napisał(a):
    > to są zdjęcia z wieżowca w moskwie ale z jakaś niesmowitą ostrością,
    > jak je ugryźć ?
    > http://fishki.net/comment.php?id=87778

    Jako ruchomy i przyspieszony obraz to wygląda jeszcze lepiej:
    http://vimeo.com/9679622

    --
    Mirek

  • 6. Data: 2011-05-05 07:30:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-05 09:02, Jakub Wroblewski pisze:

    > Takim sprzętem:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Tilt-shift_photography

    He, ten sprzęt należy jak najszybciej sprzedać. Nadchodzi era cyfrowych
    t/s, każdy nowy aparat ma to na pokładzie. Za chwilę takie zdjęcia będą
    wiochą jak dziś jakieś różowe ramki czy pseudo duotone. Kolejna era się
    kończy...

    --
    pozdrawia Adam
    /dzień dobry, nie piję, nie palę, nie ćpam - czy należy mi się renta?/

  • 7. Data: 2011-05-05 08:09:36
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > He, ten sprzęt należy jak najszybciej sprzedać. Nadchodzi era cyfrowych
    > t/s, każdy nowy aparat ma to na pokładzie.

    Kwestia gustu/podejścia.

    Za wikipedią:
    <<Director of photography Janusz Kamiński says he prefers using tilt-shift lenses to
    digital post-production
    as too much digital can detract and "It doesn't look organic.">>

    --
    Mirek

  • 8. Data: 2011-05-05 08:46:14
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > to są zdjęcia z wieżowca w moskwie ale z jakaś niesmowitą ostrością,
    > jak je ugryźć ?
    > http://fishki.net/comment.php?id=87778

    No bez jaj ! przecież to jest zwykły fotoszop a nie jakieś obiektywy
    tiltshit.

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 9. Data: 2011-05-05 08:48:05
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Subis pisze:

    > http://fishki.net/comment.php?id=87778

    Jak napisano - obiektyw z osią nieprostopadłą do kliszy/matrycy,
    powodujący, że ostra jest tylko środkowa część zdjęcia.
    Ma to symulować małą głębię ostrości występującą przy zdjęciach
    obiektów z bliska.

    Niestety to jest tylko symulacja. Prawdziwy efekt mógłby zostać
    osiągnięty obiektywem o ogniskowej rzędu kilku metrów. Tutaj
    po prostu uzyskuje się rozmycie w górnej i dolnej części zdjęcia.
    Taki sam efekt można uzyskać z normalnego, ostrego zdjęcia
    późniejszą obróbką cyfrową. Analogową zresztą też - można krzywo
    trzymać (nachylić) naświetlany papier pod powiększalnikiem
    i ustawić ostrość na jego środkową część.

    Gdyby efekt był prawdziwy, ostrość zależałaby od odległości
    obiektu na zdjęciu a nie miejsca na zdjęciu. Np. na zdjęciu nr 11
    czerwony dźwig / pompa cementu jest nieostry u góry, a ostry
    na dole - chociaż wszystko znajduje się w jednakowej odległości
    od fotografującego.

    P.

  • 10. Data: 2011-05-05 09:04:10
    Od: "Ptas" <p...@p...onetCC.pl>

    Użytkownik "Piotrne" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    [ciach]

> [...]
    > czerwony dźwig / pompa cementu jest nieostry u góry, a ostry
    > na dole - chociaż wszystko znajduje się w jednakowej odległości

    Witaj,

    A z tym dzwigiem to jestes pewien? Ten warunek jest spelniony dla osi
    obiektywu prostopadlej do plaszyzny kliszy/matrycy. Poklon powoduje wlasnie,
    ze obiekty bedace w tej samej odleglosci od fotografujacego sa ostre tylko w
    czesci kadru ....

    Ptas