  • Data: 2022-07-31 11:32:16
    Temat: Re: elektryfikacja 2
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sat, 30 Jul 2022 20:44:55 +0200, Pawel "O'Pajak"

    > Są tacy, co tylko rower uznają.

    Nie znam takich. Niemniej moja żona właśnie
    sobie rower kupiła, aby do pracy dojeżdżać,
    też elektryczny dla odmiany.

    > Też żyją (choć po tym, co potrafią na
    > drodze odwalić, to długo nie pożyją).

    Rzecz w tym, że to życie z EV nie odbiga znacznie od ICE.
    Tylko takim co w życiu nie korzystali i mają swoje
    wyobrażenia się to wydaje nie do przeskoczenia.

    > Anyway, jak koszt zakupu, trwałość, łatwość "tankowania" będzie lepsza
    > lub równa obecnemu spalinowcowi, to przecież nie jestem masochistą i się
    > męczyć ze spalinowym nie będę. Na razie jednak z tych samych powodów...

    Jeśli masz przeloty takie jak twierdzisz, czyli wychodzi że musisz latać 30
    tys. rocznie, to zakup EV ci się zwróci najdalej po 3 latach. EV
    praktycznie serwisów nie wymaga, więc jest trwały -- baterie się nie
    degradują tak jak powszechnie petrolhedy twierdzą, moja bateria po 6 latach
    i 161 tys. km miała pojemności >95%. System EV w tym okresie nie wymagał
    żadnej (poza tym że "genialne" inżyniery Mitsubishi fabrycznie PROGRAMOWO
    zaniżały pojemność w trakcie eksploatacji -- nikt nie wie po jaką cholerę
    -- niemniej ostatnio mi tę baterię w ramach gwarancji wymienili na nową)
    interwencji, za to przez ICE musiałem być w serwisie wielokrotnie i
    zmarnowałem na to okolice 36h, przy czym momenty gdzie musiałbym ładować EV
    w trasie pożytkowałyby mi mniej czasu -- więc generalnie wyszłoby na jedno.
    Tankowanie EV w PL to kiszka (no bo nie ma zapotrzebowania to firmy nie
    inwestują), na zachodzie nie ma z ładowaniem problemu. Są dwa powody dla
    których pełnego EV nie posiadam, gabaryt mojego Outlandera PHEV to Tesla X,
    która jest pieruńsko droga jako auto segmentu E, no i ja przejeżdżam tylko
    okolice 20 tkm rocznie, więc już kompletnie mi się zakup EV nie kalkuluje.
    PHEV i parokrotne dzienne ładowanie zedcydowanie lepiej wychodzi. W
    stosunku do odpowiednika ICE zakup już po 3 latach się zwrócił. Teraz by
    się zwrócił jeszcze szybciej, bo fotowoltaika się już spłaciła i wyższa
    cena paliwa jest aktualnie.

    --
    Pozdor
    Myjk