eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyelektryfikacja 2Re: elektryfikacja 2
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!new
    sreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.
    xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!new
    sfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!
    news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: elektryfikacja 2
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <1k23sl0xt58ns$.18roldb3it8ma$.dlg@40tude.net>
    <tc0cv5$1to$1$opajak@news.chmurka.net> <188q9qz2b50x2$.dlg@myjk.org>
    <tc3u79$8gu$1$opajak@news.chmurka.net>
    Date: Sun, 31 Jul 2022 11:32:16 +0200
    Message-ID: <7...@m...org>
    Lines: 43
    NNTP-Posting-Host: 95.49.75.145
    X-Trace: 1659259936 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 464 95.49.75.145:57101
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3173
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2705827
    [ ukryj nagłówki ]

    Sat, 30 Jul 2022 20:44:55 +0200, Pawel "O'Pajak"

    > Są tacy, co tylko rower uznają.

    Nie znam takich. Niemniej moja żona właśnie
    sobie rower kupiła, aby do pracy dojeżdżać,
    też elektryczny dla odmiany.

    > Też żyją (choć po tym, co potrafią na
    > drodze odwalić, to długo nie pożyją).

    Rzecz w tym, że to życie z EV nie odbiga znacznie od ICE.
    Tylko takim co w życiu nie korzystali i mają swoje
    wyobrażenia się to wydaje nie do przeskoczenia.

    > Anyway, jak koszt zakupu, trwałość, łatwość "tankowania" będzie lepsza
    > lub równa obecnemu spalinowcowi, to przecież nie jestem masochistą i się
    > męczyć ze spalinowym nie będę. Na razie jednak z tych samych powodów...

    Jeśli masz przeloty takie jak twierdzisz, czyli wychodzi że musisz latać 30
    tys. rocznie, to zakup EV ci się zwróci najdalej po 3 latach. EV
    praktycznie serwisów nie wymaga, więc jest trwały -- baterie się nie
    degradują tak jak powszechnie petrolhedy twierdzą, moja bateria po 6 latach
    i 161 tys. km miała pojemności >95%. System EV w tym okresie nie wymagał
    żadnej (poza tym że "genialne" inżyniery Mitsubishi fabrycznie PROGRAMOWO
    zaniżały pojemność w trakcie eksploatacji -- nikt nie wie po jaką cholerę
    -- niemniej ostatnio mi tę baterię w ramach gwarancji wymienili na nową)
    interwencji, za to przez ICE musiałem być w serwisie wielokrotnie i
    zmarnowałem na to okolice 36h, przy czym momenty gdzie musiałbym ładować EV
    w trasie pożytkowałyby mi mniej czasu -- więc generalnie wyszłoby na jedno.
    Tankowanie EV w PL to kiszka (no bo nie ma zapotrzebowania to firmy nie
    inwestują), na zachodzie nie ma z ładowaniem problemu. Są dwa powody dla
    których pełnego EV nie posiadam, gabaryt mojego Outlandera PHEV to Tesla X,
    która jest pieruńsko droga jako auto segmentu E, no i ja przejeżdżam tylko
    okolice 20 tkm rocznie, więc już kompletnie mi się zakup EV nie kalkuluje.
    PHEV i parokrotne dzienne ładowanie zedcydowanie lepiej wychodzi. W
    stosunku do odpowiednika ICE zakup już po 3 latach się zwrócił. Teraz by
    się zwrócił jeszcze szybciej, bo fotowoltaika się już spłaciła i wyższa
    cena paliwa jest aktualnie.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: