    From: __Maciek <i...@c...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    Date: Fri, 18 Sep 2015 03:37:56 +0200

    Thu, 17 Sep 2015 23:51:16 +0200 Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> napisał:

    >Zamek za dwa tysiące powinien być niezawodny.

    Prom kosmiczny za X megadolków tym bardziej. No ma być i już. No i
    żeby w ogóle żadne urządzenia na świecie już się nigdy nie psuły. Bo
    ja tak chcem!!!1111jeden :-)

    >Marketingowo działa to
    >jakoś tak, że elektroniczny dzyndzel ma nie tylko zwiększyć wygodę,
    >ale też podnieść bezpieczeństwo. A tu ktoś dziabnie klucz i już się
    >robi kłopot.

    Równie dobrze może dziabnąć kartę, albo nieuczciwy pracownik może ją
    sobie dorobić, tak, żeby po tej operacji nie został ślad w bazie (da
    się).
    Tworzysz sobie jakieś dziwne, sztuczne wizje i założenia. Zamek na
    kartę wcale nie ma podnieść bezpieczeństwa względem takiego na klucz.
    Ma być wygodniejszy w użyciu - bo karty-klucze można generować i
    unieważniać, ustawiać ograniczenia czasowe dla użytkowników, sterować
    zdalnie (po podłączeniu do RS-485). itp.

    >Trzeba wymieniać jeśli nie cały zamek, to przynajmniej
    >jego wkładkę. A ta pewnie specjalna, więc wymana kosztuje 1830 zł.

    No właśnie pasuje standardowa, chociaż z HT24 często montowano
    sławetną wkładkę EVVA 3KS (obecnie "luzem" kosztuje ona ok. 500zł).

    >Mamy dziurkę i klucz. A teraz co dalej? Jedyne co do tej pory mieli
    [...]
    >tylko na początku, ale do samego końca. Aż ktoś wymieni tę cholerną
    >bateryjkę.

    Może jednak przestań już to palić...

    >Bez żadnej podbudowy teoretycznej. Tak to jest przeważnie postrzegane,
    >że im mniej widocznych i podatnych na manipulację elementów na zewnątrz,
    >tym lepiej i bezpieczniej.

    Ale co tu jest trudnego do zrozumienia?
    Baterie na zewnątrz to:
    + możliwość ich wymiany bez otwierania drzwi - np. w razie padu
    - narażenie na wandalizm - ktoś sobie wyjmie baterie, a jak będzie
    bardzo złośliwy to podłączy 230V do styków w pudełku na baterie, albo
    do gniazda RS-485 na spodzie, a jak będzie jeszcze bardziej złośliwy
    to weźmie duży młotek i zacznie napierdalać w zamek (i miejsce
    umieszczenia baterii nie ma w tym przypadku znaczenia) :-)

    Baterie wewnątrz/w okuciu - odwrotnie.

    Nie wpływa to na bezpieczeństwo pomieszczenia.
    Prawdopodobieństw wandalizmu polegającego na kradzieży baterii jest
    raczej pomijalne. Trzeba wiedzieć że one tam są, trzeba mieć torxa 10
    i trzeba chcieć to zrobić.

    >To ja zgłaszam wniosek racjonalizatorski (którędy do kasy?): niech miga
    >tylko przy użwaniu kart służbowych. Po co Gościa stresować? Będzie się
    >denerwował, że u niego miga, a u kolegi z tej samej delegacji w sąsiednim
    >pokoju nie. A sprzątaczka przynajmniej raz dziennie chodzi (bo to porządny
    >hotel jest).

    Ziew...

    Najstarsze wersje tych zamków były na 80C31 i EPROMIE 27Cxxx. Se
    odczytaj, se zdeasembluj, se zrób :-)

    >Ach dziękuje serdecznie za słowa uznania! A co do słów pozostałych
    >-- nie ma w tym zacietrzewienia ani złośliwości.

    Naprawdę, piszę teraz całkiem poważnie, przykro patrzeć co się z Tobą
    stało :-(

    Prawie EOT.