    From: __Maciek <i...@c...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    Date: Thu, 17 Sep 2015 20:44:07 +0200

    Sat, 12 Sep 2015 02:22:57 +0200 Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> napisał:

    >Ale mógłby nie mieć. Bo po co mu ona? A zwłaszcza po co tysiące nigdy
    >nie używanych wkładek w tysiącach drzwi od tysięcy hotelowych pokoi.

    Ano mógłby nie mieć, ale zazwyczaj ma, właśnie po to żeby można było
    awaryjnie otworzyć, bez robienia zniszczeń. Poza tym zamkowi może się
    czasem coś innego przytrafić - awaria sprzęgła, padnięcie elektronki
    itp. Przy cenie zamka rzędu 2000zł (kiedyś przynajmniej tyle kosztował
    HT24), wkładka to niewielki koszt, więc nie ma o co kruszyć kopii.

    >przed dostępem, więc najlepiej zakrętkę do niej umieścić w okuciu zamka
    >-- w tej części, która widoczna jest tylko przy otwartych drzwiach.
    >Tej szkoły jestem wyznawcą.

    Można i tak, ale po co? Samo dostanie się do baterii nie naraża
    przecież pomieszczenia na nieuprawnione otwarcie. Co najwyżej ktoś
    wyjmie baterie i nie będzie można otworzyć drzwi w ogóle.

    >Bardzo mu się to chwali, temu zamkowi. Są jednak flejtuchy, co nie
    >wymienią choćby nie wiem jak błyskało.

    Ano są, ale cudu tutaj się nie da dokonać. Bez zasilania nie działa.

    >Bo przecież wciąż jeszcze
    >otwiera i zamyka. A bateryjka, to koszty.

    No tak, ale takiemu np. hotelowi to raczej zależy na tym żeby klient
    nie miał problemów z zamkiem. A wystarczy żeby raz w tygodniu
    przeszedł konserwator i posprawdzał, albo żeby sprzątaczki zgłaszały
    miganie diód zamka.

    >Mają uprawnienia do poruszania elektromagnesem mimo rozładowanej
    >baterii? To jakiś Mocny Gość musi za tym stać!

    Naprawdę nie wiem skąd u Ciebie w tym wątku tyle jakiejś takiej
    złośliwości i zacietrzewienia, zwłaszcza że zazwyczaj byłeś wesołym,
    sympatycznym gościem. :-/

    Napisałem że zamek pozostaje w takim stanie jak był przed
    rozładowaniem baterii, ale może to być również stan permanentnego
    otwarcia, bo może być przestawiony w taki tryb kartą na której są
    dodatkowe uprawnienia do tego (u Tesy nazywa się to "office function"
    - funkcja biurowa).

    A sprzęgło przestawiane jest przez silniczek z przekładnią, nie
    elektromagnes. Energia potrzebna jest tylko do przestawienia. W stanie
    otwartym lub zamkniętym, zamek pobiera tylko tyle prądu ile potrzeba
    do zasilenia elektroniki.
    Jak kiedyś będę miał chwilę to zrobię zdjęcie mechanizmu.