    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    Date: Sat, 5 Sep 2015 13:22:25 +0200

    Jawi pisze:

    > tak właśnie jest, to wynik obserwacji.
    > Już tak miałem, że nie mogłem otworzyć pokoju, pani w recepcji moją
    > kartę przeprogramowała i dostałem pokój obok.

    Ten wniosek obserwacyjny nie jest poprawny. Bo przecież nie wiemy, czy
    to bateria zła była, czy też sam czytnik szwankował (niekoniecznie jego
    hardware, może mu się rozum pomieszał).

    > Ale kolega, który przyjechał tego dnia wieczorem dostał właśnie pokój
    > który na moją kartę nie reagował.

    Wymienili w tym czasie baterię? Czy zrobili coś innego?

    > Ponad to chyba musi być jakieś połączenie z zamkiem zdalne skoro
    > programuje kartę i ten zamek ją rozpoznaje.

    Pierwszy raz z takim systemem hotelowym zetknąłem się kilkanaście lat
    temu. Karty były magnetyczne, przeciągane, ale takie jednorazowe, na
    grubszym papierku. Jak swoją zatrzasnąłem, to mi natychmiast dali nową
    -- programując ją w jakimś diwajsie. A czy musi być zdalne połączenie
    każdego zamka z recepcją? Nie, nie musi. I na pewno nie było, zwłaszcza
    w tamtych czasach. Zamek może rozpoznawać tysiące różnych kodów.
    I unieważniać wcześniej wykorzystywane, gdy użyje się nowego z danej
    mu wcześniej puli.

    > A jeśli tak, to informowanie o stanie baterii powinno być.

    Wcześniej opisane (i wymyślone na poczekaniu) wciąż wydaje mi się
    najrozsądniejsze. Przeciwdziała dwudziestemu stopniowi zasilania,
    co jest ważne nie tylko z punktu widzenia napędu mechanizmu, ale
    też fukcjonowania czytnika.

    --
    Jarek