-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.n
eostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
l
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: efekt "gaźnikowy"
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <kh5k4l$lk7$1@node2.news.atman.pl>
Date: Wed, 6 Mar 2013 00:13:46 +0100
Message-ID: <ismdtat2kda6$.t5kbrykgwguz$.dlg@40tude.net>
Lines: 27
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.153.99
X-Trace: 1362525228 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26689 83.11.153.99:51011
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2485162
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 5 Mar 2013 21:21:44 +0100, identyfikator: 20040501 napisał(a):
> znalazłem kiedyś stronę na któej było to ładnie opisane, ale to było dawno i
> nie pamiętam już nic... a trzeba sobie przypomnieć...
> chodzi o efekt duszenia się silnika podczas gwałtownego wciśnięcia gazu,
> występujący nagminnie w silnikach gaźnikowych... skąd on się bierze? jakoś
> samochody z fabryki tego objawu nie mają, więc podejrzewam problem jest
> ogólnie znany... na czym on polega? i jak go usunąć?
>
> ostatnio znalazłem przypadek w którym efekt "gaźnikowy" pojawiał się w
> silniku z wtryskiem... to mnie dopiero wybiło z torów rozumienia...
Nie ma to zapewne nic wspólnego z gaźnikami.
Silniki z elektronicznym wtryskiem podczas pracy w stałych warunkach
działają w pętli zamkniętej, sterowane sygnałami z sondy lambda.
W chwili gwałtowego naciśnięcia gazu ECU na podstawie TPS zmienia tryb
pracy na pętlę otwartą gdzie ilość paliwa dawkowana jest w oparciu o
czujniki MAP/MAF i IAT.
I tu szukałbym przyczyn - w którymś z tych czujników, albo np. lewym
powietrzu.
Do tego do sprawdzenia ciśnienie na listwie wtryskowej - przyczyną może być
niewydolna pompa paliwa i spadek ciśnienia na listwie w sytuacji dużego
zapotrzebowania na paliwo.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.03.13 00:16 Lewis
- 06.03.13 00:42 Tomasz Pyra
- 06.03.13 09:35 BartekK
- 06.03.13 10:12 Jakub Witkowski
- 06.03.13 10:34 J.F
- 06.03.13 11:17 BartekK
- 06.03.13 13:13 J.F
- 06.03.13 13:46 Jakub Witkowski
- 06.03.13 13:52 Jakub Witkowski
- 15.03.13 03:12 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?