eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyefekt "gaźnikowy"Re: efekt "gaźnikowy"
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.n
    eostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
    l
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: efekt "gaźnikowy"
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <kh5k4l$lk7$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Wed, 6 Mar 2013 00:13:46 +0100
    Message-ID: <ismdtat2kda6$.t5kbrykgwguz$.dlg@40tude.net>
    Lines: 27
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.153.99
    X-Trace: 1362525228 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26689 83.11.153.99:51011
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2485162
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Tue, 5 Mar 2013 21:21:44 +0100, identyfikator: 20040501 napisał(a):

    > znalazłem kiedyś stronę na któej było to ładnie opisane, ale to było dawno i
    > nie pamiętam już nic... a trzeba sobie przypomnieć...
    > chodzi o efekt duszenia się silnika podczas gwałtownego wciśnięcia gazu,
    > występujący nagminnie w silnikach gaźnikowych... skąd on się bierze? jakoś
    > samochody z fabryki tego objawu nie mają, więc podejrzewam problem jest
    > ogólnie znany... na czym on polega? i jak go usunąć?
    >
    > ostatnio znalazłem przypadek w którym efekt "gaźnikowy" pojawiał się w
    > silniku z wtryskiem... to mnie dopiero wybiło z torów rozumienia...

    Nie ma to zapewne nic wspólnego z gaźnikami.

    Silniki z elektronicznym wtryskiem podczas pracy w stałych warunkach
    działają w pętli zamkniętej, sterowane sygnałami z sondy lambda.

    W chwili gwałtowego naciśnięcia gazu ECU na podstawie TPS zmienia tryb
    pracy na pętlę otwartą gdzie ilość paliwa dawkowana jest w oparciu o
    czujniki MAP/MAF i IAT.

    I tu szukałbym przyczyn - w którymś z tych czujników, albo np. lewym
    powietrzu.

    Do tego do sprawdzenia ciśnienie na listwie wtryskowej - przyczyną może być
    niewydolna pompa paliwa i spadek ciśnienia na listwie w sytuacji dużego
    zapotrzebowania na paliwo.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: