eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyefekt "gaźnikowy"Re: efekt "gaźnikowy"
  • Data: 2013-03-06 00:42:09
    Temat: Re: efekt "gaźnikowy"
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 06 Mar 2013 00:16:33 +0100, Lewis napisał(a):

    > W dniu 2013-03-06 00:13, Tomasz Pyra pisze:
    >> Dnia Tue, 5 Mar 2013 21:21:44 +0100, identyfikator: 20040501 napisał(a):
    >>
    >>> znalazłem kiedyś stronę na któej było to ładnie opisane, ale to było dawno i
    >>> nie pamiętam już nic... a trzeba sobie przypomnieć...
    >>> chodzi o efekt duszenia się silnika podczas gwałtownego wciśnięcia gazu,
    >>> występujący nagminnie w silnikach gaźnikowych... skąd on się bierze? jakoś
    >>> samochody z fabryki tego objawu nie mają, więc podejrzewam problem jest
    >>> ogólnie znany... na czym on polega? i jak go usunąć?
    >>>
    >>> ostatnio znalazłem przypadek w którym efekt "gaźnikowy" pojawiał się w
    >>> silniku z wtryskiem... to mnie dopiero wybiło z torów rozumienia...
    >>
    >> Nie ma to zapewne nic wspólnego z gaźnikami.
    >>
    >> Silniki z elektronicznym wtryskiem podczas pracy w stałych warunkach
    >> działają w pętli zamkniętej, sterowane sygnałami z sondy lambda.
    >>
    >> W chwili gwałtowego naciśnięcia gazu ECU na podstawie TPS zmienia tryb
    >> pracy na pętlę otwartą gdzie ilość paliwa dawkowana jest w oparciu o
    >> czujniki MAP/MAF i IAT.
    >>
    >> I tu szukałbym przyczyn - w którymś z tych czujników, albo np. lewym
    >> powietrzu.
    >>
    >> Do tego do sprawdzenia ciśnienie na listwie wtryskowej - przyczyną może być
    >> niewydolna pompa paliwa i spadek ciśnienia na listwie w sytuacji dużego
    >> zapotrzebowania na paliwo.
    >>
    > Jest jeszcze coś takiego jak czas przejścia w open loop

    To powinno nastąpić od razu na podstawie sygnału z TPS - w sumie głównie po
    to ten czujnik.

    Natomiast być może problem jest taki że ECU trybu z jakiś przczyn nie
    zmienia i stąd zamulanie silnika, po przepustnica otwarta, a dawka paliwa
    idzie po staremu.

    Ale trudno cokolwiek diagnozować na podstawie szklanej kuli.
    Samochód trzeba podłączyć albo do komputera, albo do odpowiednich czujników
    zewnętrznych (albo jedno i drugie) i kumaty diagnosta szybko znajdzie o co
    chodzi.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: