  • 21. Data: 2011-11-07 09:28:29
    Temat: Re: eagle - edycja elementu na PCB ?
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2011-11-06 02:15, BartekK pisze:
> [...]
    zostaje bo musi
    > zostać dziurka, ale miedź bym mu zmniejszył bo nic nie przewodzi.
    > Inny problem - chciałbym "oderwać" od elementu (np opornika z nóżkami) jeden pad i
    go przenieść
    > kawałek dalej (stworzyć opornik o rozstawie nóżek taki jak mi odpowiada w danym
    miejscu pcb)

    > Jak to zrobić? Jak edytować elementy/footprinty na pcb? (da się to w ogóle, bez
    tworzenia własnej
    > biblioteki i własnych elementów na tą okazję?).
    > Nie takie rzeczy w Altrium/Protel już w 99SE robiło się paroma kliknięciami...

    Wchodzisz do biblioteki która zawiera ten element, kopiujesz package, wklejasz jako
    nowy, robisz z
    nim co chcesz. Edytujesz device i przypisujesz ten nowy package do niego. W edycji
    twojego pcb
    wybierasz nowy package i tyle.
    Całość zabiera mniej więcej tyle czasu co opisanie tego na grupie.

  • 22. Data: 2011-11-07 10:47:59
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2011-11-07 10:28, Elektrolot pisze:

> [...]
    > nowy package i tyle.
    > Całość zabiera mniej więcej tyle czasu co opisanie tego na grupie.

    I mnożysz w bibliotece wersje np z jakimś eliptycznym padem nr 5 albo 8
    zamiast okrągłego.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 23. Data: 2011-11-07 10:56:58
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2011-11-07 11:47, Mario pisze:

    > I mnożysz w bibliotece wersje np z jakimś eliptycznym padem nr 5 albo 8 zamiast
    okrągłego.

    Niestety tak. Inaczej się tego zrobić nie da. Przynajmniej w tej wersji której
    używam.

  • 24. Data: 2011-11-07 12:04:03
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    BartekK nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > Powiedzmy opornik z nóżkami. I chciałbym mu jedną nóżkę (pad) powiększyć,
    > bo mam dużo miejsca i łatwiej będzie się lutowało. A
    > drugi pad dać malutki bo jest tam wąsko.

    Jest taki programik, który się nazywa xpad.
    Nie wiem czy dystrybuują go z nowymi wersjami, ale działa nowymi płytkami.
    Uzywa się go na gotowej płytce, trochę upierdliwy, ale działa. Zmienia
    własności padów w zależności od ich definicji.

    =======
    EAGLE Pad Converter Version 3.02 (c) CadSoft 1994
    Usage: XPAD options filename
    -OD <old diameter (in|mm)>
    -OR <old drill (in|mm)>
    -NS <new shape>
    -ND <new diameter (in|mm)>
    -NR <new drill (in|mm)>
    =======

    Np.
    xpad.exe -nr 0.016 druk.brd
    da we wszystkich padach nowy otwór o fi 0.016 cala

    xpad.exe -nd 0.06 druk.brd
    da zmieni wszystkie pady na rozmiar 0.06 cala

    można filtrować parametrami OS, OD, OR, wtedy zmieni pasujące do wzorca.

    Upierdliwe, ale nie oceniam.
    Dobrze używać na kopiach płytek i kontrolować.
    Jak nie znajdziesz daj znać, podeślę Ci mejlem.
    Przem

  • 25. Data: 2011-11-07 12:05:26
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Elektrolot nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > Niestety tak. Inaczej się tego zrobić nie da.

    Da się, patrz na mojego posta niżej.

    > Przynajmniej w tej wersji której używam.

    a to prawda :)
    Przem

  • 26. Data: 2011-11-07 13:35:49
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2011-11-07 13:04, Przemek pisze:
> [...]
    >
    > Upierdliwe, ale nie oceniam.
    > Dobrze używać na kopiach płytek i kontrolować.
    > Jak nie znajdziesz daj znać, podeślę Ci mejlem.

    No ale rozumiem, że to jest operacja grupowa. Zmienia wszystkie pady o
    zadanym OS czy OD. Nie nada się do zmiany pojedynczego pada.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 27. Data: 2011-11-07 16:15:44
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Mario nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > No ale rozumiem, że to jest operacja grupowa. Zmienia wszystkie
    > pady o zadanym OS czy OD. Nie nada się do zmiany pojedynczego pada.

    Tak, to prawda.
    Pojedynczego się nie da bez zmiany biblioteki i /replace/ elementu.
    Przem

  • 28. Data: 2011-11-08 07:40:38
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-11-06 19:52, Jacek Radzikowski pisze:

    > Próbowałeś KiCada? Interface nie lepszy, ale przynajmniej obsługa
    > bibliotek porządniejsza. No i nie ma durnych ograniczeń na wielkość
    > płytki i liczbę warstw.
    No i przesiadłem się na KiCada. Bezboleśnie, bez problemu, w ciągu
    _jednego wieczora_ cała przesiadka (+ zrobienie potrzebnych nietypowych
    elementów do bibliotek) i już mam zrobione te płytki które 2dni
    walczyłem z eagle z paroma padami...
    Jakby się ktoś zastanawiał - to nie ma co się zastanawiać, trzeba
    spróbować kiCada. Interfejs jest tak samo powalony ;) ale przynajmniej
    działa i ma pełną funkcjonalność (a przynajmniej na razie, na 2 dość
    prostych 2-warstwowych płytkach, z elementami własnymi oraz
    standardowymi, smd, nic dziwnego nie wyszło w praniu).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 29. Data: 2011-11-08 08:15:43
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 11/08/2011 02:40 AM, BartekK wrote:
> [...]
    > prostych 2-warstwowych płytkach, z elementami własnymi oraz
    > standardowymi, smd, nic dziwnego nie wyszło w praniu).

    Jeśli grupa by miała FAQ, powinno się to znaleźć jako motto :)
    Ale i tak niech będzie przestrogą dla innych chcących pakować się w
    darmowego Eagla.

    pzdr.
    j.

  • 30. Data: 2011-11-08 09:09:27
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2011-11-08 08:40, BartekK wrote:
    [.....]
    > Jakby się ktoś zastanawiał - to nie ma co się zastanawiać, trzeba
    > spróbować kiCada.
    Jako wieloletni użytkownik Eagle'a również jestem pod wrażeniem KiCAD-a.
    Nie dlatego, że jest świetny (bo nie jest) ale ma IMO spory potencjał.

    Z drugiej strony to Eagle 6 ma być super-duper. Przynajmniej wg.
    marketroidów Cadsoft-u. :-)