  • 1. Data: 2011-11-04 09:21:53
    Temat: GSM anteny
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Witam,

    Mam w urządzeniu moduł GSM który ma współpracować z anteną zewnętrzną.
    Czy dało by się tak skonstruować linię do anteny na PCB, lub podłączyć
    antenę wewnetrzną, by w wypadku uszkodzenia anteny zewnętrznej (np.
    przecięcia przewodu antenowego) moduł był w stanie połączyć się z siecią
    GSM jeśli znajdzie się w pobliżu stacji bazowej?
    Mówiąc wprost, zadziałać jeśli zostanie skradziony, a wszystkie kable
    zostaną odcięte lub odłączone.
    Jednocześnie chodzi o to by urządzenie spełniało też jakieś normy i
    działało stabilnie gdy antena zewnętrzna jest podłączona.

    --
    Pozdrawiam,
    AWa.

  • 2. Data: 2011-11-04 09:47:04
    Temat: Re: GSM anteny
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Andrzej W. napisał:
> [...]
    > Jednocześnie chodzi o to by urządzenie spełniało też jakieś normy i
    > działało stabilnie gdy antena zewnętrzna jest podłączona.

    jeśli sam moduł GSM nie ma takiej funkcji to musisz ją dorobić, czarno
    to widzę. Experyment z połączeniem równoległym obu anten powinien dać
    szybki rezultat.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 3. Data: 2011-11-04 11:51:34
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 04.11.2011 10:21, Andrzej W. pisze:
> [...]
    > Jednocześnie chodzi o to by urządzenie spełniało też jakieś normy i
    > działało stabilnie gdy antena zewnętrzna jest podłączona.
    Nie znam się na tym specjalnie, ale może jakiś mały przekaźnik
    podtrzymywany z zasilania? Jak zasilanie zniknie to przełączy się sam na
    antenę wewnętrzną.

    Michoo

  • 4. Data: 2011-11-04 13:19:41
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-11-04 12:51, Michoo pisze:
    > Nie znam się na tym specjalnie, ale może jakiś mały przekaźnik
    > podtrzymywany z zasilania? Jak zasilanie zniknie to przełączy się sam na
    > antenę wewnętrzną.

    Zasilanie może zniknąć w "standardzie", niestety nie jest to dobry
    wskaźnik w tym wypadku.

    --
    Pozdrawiam,
    AWa.

  • 5. Data: 2011-11-04 14:51:40
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 04.11.2011 14:19, Andrzej W. pisze:

    > Zasilanie może zniknąć w "standardzie", niestety nie jest to dobry
    > wskaźnik w tym wypadku.

    Nie podałeś szczegółów/dodatkowych kryteriów. Ale zakładając, że masz
    tam uC to przecież ten przekaźnik możesz przełączać nawet zależnie od
    fazy okresu pingwinów na księżycu:
    - możesz mieć dodatkowy przewód kontrolny w kablu antenowym
    - możesz w momencie utraty BTSa z widoku co pewien czas przełączać się
    pomiędzy antenami
    - zależnie od użytego modułu być może możesz puszczać impulsy/stałe
    napięcie kontrolne przez antenę
    etc.

    Michoo

  • 6. Data: 2011-11-04 23:19:09
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-11-04 10:21, Andrzej W. pisze:
> [...]
    > przecięcia przewodu antenowego) moduł był w stanie połączyć się z siecią
    > GSM jeśli znajdzie się w pobliżu stacji bazowej?

    Prawdopodobnie zastosuję ADG918
    http://www.farnell.com/datasheets/72069.pdf

    W przypadku zaniku sygnału, przełączę się na antenę wewnętrzną, jeśli
    nie złapie sygnału wrócę na zewnętrzną. Dobierze się jakąś rozsądną
    stałą czasową i może zadziała.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej