    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: dziwny problem
    Date: Fri, 10 Mar 2017 15:55:04 +0000 (UTC)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > A i owszem:
    > Test hamowania:
    > https://www.youtube.com/watch?v=pBTnCDPIiIc Łapka, którą gostek pociąga, to
    > rozwieracz szczęk luzownika/hamulca.

    Tzn. spuścił kabinę luzem i zadziałał hamulec w samej kabinie? Aż całym
    mechanizmem zatrzęsło...

    > https://www.youtube.com/watch?v=ArpUig5BXtU Tu winda większego kalibru...
    > robi wrażenie...

    Strasznie długo hamuje. To jest w kabinie czy w maszynowni? Czy w ogóle
    test na jakimś stanowisku testowym?

    > https://www.youtube.com/watch?v=57MID7P3xBc Tu masz mechanizm
    > bezpieczeństwa,

    Strasznie małe, nie zmieli tego na pył, jak ta zapadka zatrzyma mechanizm?
    No i jak to ma działać, jak winda się urwie? Słyszałem, że są mechanizmy,
    które przy za szybkim spadaniu wbijają grube pręty w miejsca, przeznaczone
    do tego na całej długości szybu.

    > Zasadniczo, działanie zabezpieczenia polega na tym, iż mechanizm, zwykle
    > oparty o siłę odśrodkową, kontroluje prędkość przewijającej się przez jego
    > koło liny, to jest dodatkowa lina zabezpieczająca. Jeśli prędkość przekroczy
    > o 20% ponad normę, wtedy mechanizm blokuje się, lina jest zatrzymywana,

    Ciężko mi to sobie przy jego wymiarach wyobrazić :( Raczej widziałbym
    wyrwanie liny razem z kawałkami tego mechanizmu...

    > (czy na drugim filmiku) i winda jest zatrzymywana z poślizgiem. Podobno przy
    > szybkich windach, szczęki mogą się rozgrzać do 1000 stopni (żelazo/stal, to
    > coś tam wyżej trochę się topi, a tu najważniejsze jest uratować ludzi), więc
    > naturalne, że po takim epizodzie, cały układ trzeba sprawdzić i naprawić.

    Podejrzewam że po prostu wymienić na nowy, jak poduszki powietrzne. Swoje
    zadanie spełnił.

    > Polecam ciekawy mechanizm - windę typu paternoster :)

    To widziałem, przerażające trochę :)

    Btw, szukałeś może tego dysku? :)

    --
    http://www.chmurka.net/