  • Data: 2010-12-28 15:26:17
    Temat: Re: dzielni stróże prawa
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Bartosz,
    >
    > Tuesday, December 28, 2010, 11:54:57 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Sąd uznał, że karanie karą pieniężną jest nieuzasadnione. I ja się z
    > sądem jak najbardziej zgadzam.

    Tylko po co w takim razie jest mandat w taryfikatorze? Do karania Polaków?

    > Wybrał sąd, bo uznał, że mandat jest karą zbyt srogą. Sąd mu przyznał
    > rację. Takie jest prawo sądu - prawo do orzeczenia kary adekwatnej do
    > winy a nie do poniesionych przez organy ścigania kosztów postępowania.

    Racja, sąd może.

    > Zadaniem sądu jest karać zgodnie z zapisami prawa a nie budżetu.
    > Ładnie byśmy wyglądali, gdyby sądy karały wszystkich za to, że budżet
    > poniósł koszty procesu...

    Pradę mówiąc ubodło mnie, że jak SM obijała się kilka miesięcy z
    wysłaniem mandatu za foto 75/50 to sąd uznał za stosowne dowalenie mi 80
    zł kosztów sądowych. Mimo, że nie moja winą była opieszałość SM. A obcy
    Mołdawianin widać ma lepiej. Oczywiście mam świadomość, że wykroczenie
    Mołdawianina było lżejsze niż moje.

    Seco