  • Data: 2012-03-12 15:12:42
    Temat: Re: dyskietki
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2012-03-12, o godz. 15:55:32
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

    > Weź dowolne ogłoszenie czy reklamę z tamtych lat i znajdź w nim
    > peceta ze stacją 3,5 cala ?

    Ależ oczywiście że były - podąłem Ci nawet model. Co więcej około 4
    tysięcy taki stacji zakupiło w latach 1991/92 Ministerstwo Edukacji
    Narodowej i rozdysponowało po szkołach i instytucjach oświatowych. W
    ośrodku informatycznym warszawskiego kuratorium mieliśmy z tej puli
    około 30 sztuk. Dla uściślenia - napęd 3,5 cala DD był w tych
    komputerach (poza dyskiem twardym) jedynym napędem. O taka
    maszynka 80386SX 16MHz 2 mega RAM i monitor VGA mono o przekątnej 11
    cali.

    > Miałem wrażenie że nie rozmawiamy o standardzie w modelu jaki
    > miałeś a o standardzie panującym w komputerach dostępnych u nas.

    Ależ on był jak najbardziej dostępny u nas i co więcej sprzedawany w
    tysiącach egzemplarzy. Ja rozumiem że dla Ciebie pecet z tamtych czasów
    to składak bo tańszy ale poza składakami istniał już normalny rynek
    firmowego sprzętu.

    Zresztą w tych pecetach od IBM była jeszcze jedna standardowa ale nie
    lubiana rzecz. Klawiatura miała układ maszynistki zgodny z polską
    normą i totalnie nie lubianą przez użytkowników. IBM Polska dośc
    niechętnie wymieniał je na zwykły układ QWERTY.

    Zdrówko