  • 1. Data: 2009-02-05 09:39:14
    Temat: dysk multimedialny do kopiowania zdjec z karty
    Od: "Brykaczek" <s...@t...bezmaila.pl>

    Czesc,

    wlasnie sie zastanawiam co zrobic gdy zabraknie mi miejsca na karcie w
    trakcie wyjazdu na wakacje :)
    Wziac laptopa? Duzy rozmiar, a przez to wieksze ryzyko kradziezy. Kupic
    netbooka? W sumie mozna.

    Ciekaw jestem czy istnieja przenosne dyski hdd do ktorego wklada sie karte
    (albo czytnik) i np. jednym przyciskiem kopiuje sie calosc zawartosc karty
    na ten dysk.

    Jak sobie radzicie gdy szykujecie sie na dluzszy wyjazd a spodziewacie sie
    ze zabraknie wam miejsca na kartach pamieci?

    Dzieki z gory za wszelkie sugestie!

    Pozdrowienia,
    Brykaczek

  • 2. Data: 2009-02-05 09:48:23
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Brykaczek pisze:
    > Wziac laptopa? Duzy rozmiar, a przez to wieksze ryzyko kradziezy. Kupic
    > netbooka? W sumie mozna.

    Kupić jeszcze jedną kartę? Dzisiejsze ich ceny są bezczelnie niskie, a
    pojemności spore.
    Druga sprawa to robić zdjęcia z głową, a nie backupować rzeczywistość
    jak popadnie.

    > Ciekaw jestem czy istnieja przenosne dyski hdd do ktorego wklada sie karte
    > (albo czytnik) i np. jednym przyciskiem kopiuje sie calosc zawartosc karty
    > na ten dysk.

    Istnieją, ale są dość drogie. Są też takie do których podłącza się
    aparat i zgrywają. Tak czy inaczej lepiej kupić kart za to.

    > Jak sobie radzicie gdy szykujecie sie na dluzszy wyjazd a spodziewacie sie
    > ze zabraknie wam miejsca na kartach pamieci?

    Zawsze możesz iść do jakichś punktów usługowych i Ci zgrają na płytkę za
    niewielką kwotę. Tak czy inaczej pomyśl czy pięćset tysięcy zdjęć to
    właściwa liczba.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 3. Data: 2009-02-05 09:57:35
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > wlasnie sie zastanawiam co zrobic gdy zabraknie mi miejsca
    > na karcie w trakcie wyjazdu na wakacje :)

    Mozesz:
    - wyjac wypasiony databank,
    - stwierdzic, ze akumulatorki w nim siadly,
    - doladowac,
    - przegrac zdjecia,
    - zapakowac z powrotem,
    - pomodlic sie, zeby nie zamokl, nie upadl, nie zginal z bagazem

    albo;
    - wetknac do aparatu druga karte

    ;)

    > Ciekaw jestem czy istnieja przenosne dyski hdd do ktorego
    > wklada sie karte (albo czytnik) i np. jednym przyciskiem
    > kopiuje sie calosc zawartosc karty na ten dysk.

    Sa. Szukaj pod haslem "databank".
    Znajdziesz nawet takie, ktore maja wbudowany ekranik
    LCD pozwalajacy na selekcje zdjec, kasowanie,
    kopiowanie na druga karte...

    > Jak sobie radzicie gdy szykujecie sie na dluzszy wyjazd
    > a spodziewacie sie ze zabraknie wam miejsca na kartach pamieci?

    Przy obecnych cenach pamieci flash nie ma takiej opcji,
    zeby zabraklo na nich miejsca... :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 4. Data: 2009-02-05 10:10:39
    Od: "Brykaczek" <s...@t...bezmaila.pl>

    Użytkownik "dominik" napisał:
    > Kupić jeszcze jedną kartę? Dzisiejsze ich ceny są bezczelnie niskie, a
    > pojemności spore.
    > Druga sprawa to robić zdjęcia z głową, a nie backupować rzeczywistość jak
    > popadnie.

    Nie dodałem najważniejszego, aparatem też kręcę filmy w HD swoim pociechom
    :)

    > Zawsze możesz iść do jakichś punktów usługowych i Ci zgrają na płytkę za
    > niewielką kwotę. Tak czy inaczej pomyśl czy pięćset tysięcy zdjęć to
    > właściwa liczba.

    To też jest wyjście, albo iść z przenośnym HDD do kawiarenki i tam sobie
    zgrać.

    Brykaczek

  • 5. Data: 2009-02-05 10:17:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Brykaczek pisze:
    > wlasnie sie zastanawiam co zrobic gdy zabraknie mi miejsca na karcie w
    > trakcie wyjazdu na wakacje :)
    > Wziac laptopa? Duzy rozmiar, a przez to wieksze ryzyko kradziezy. Kupic
    > netbooka? W sumie mozna.

    Nie, no nie żartuj, 16GB za stówę...

    > Ciekaw jestem czy istnieja przenosne dyski hdd do ktorego wklada sie karte
    > (albo czytnik) i np. jednym przyciskiem kopiuje sie calosc zawartosc karty
    > na ten dysk.

    Istnieją, podobnie jak młynki do kawy.

    > Jak sobie radzicie gdy szykujecie sie na dluzszy wyjazd a spodziewacie sie
    > ze zabraknie wam miejsca na kartach pamieci?

    Hmm... usuwamy osiem tysięcy zdjęć ze zbioru trzydziestu tysięcy? :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 6. Data: 2009-02-05 10:36:39
    Od: nigel <m...@w...pl>

    On 5 Lut, 11:17, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Hmm... usuwamy osiem tysięcy zdjęć ze zbioru trzydziestu tysięcy? :)
    >
    > --

    Kurde, a dawniej filmy mialy okolo 30 klatek i ............ to
    wystarczylo ;) No, OK zwykle mialo sie kilka filmow, ale nawet gdyby
    miec 10 to i tak bylo cos okolo 300 klatek. I wystarczylo !
    uhh gdzie sie podzialy te piekne czasy, ze fotki robilo sie glowa, a
    nie funkcja 4,5 klatki na sekunde ;) a noz ktores bedzie wporzo ;)

    pozdrawiam
    Marcin

  • 7. Data: 2009-02-05 11:19:23
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Brykaczek" <s...@t...bezmaila.pl> napisał w wiadomości

    > Wziac laptopa? Duzy rozmiar, a przez to wieksze ryzyko kradziezy. Kupic
    > netbooka? W sumie mozna.

    A czym się różni laptop od netbooka (notebooka?)?

    Pozdrawiam Przemek

  • 8. Data: 2009-02-05 12:02:22
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Przemek Lipski pisze:
    > A czym się różni laptop od netbooka (notebooka?)?

    netbook jest mniejszy od notebooka.

  • 9. Data: 2009-02-05 12:04:58
    Od: Kell a <d...@d...pl>

    "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> wrote:

    >A czym się różni laptop od netbooka (notebooka?)?

    Przenosnoscia, czyli wynikajaca z tego np.
    wielkoscia matrycy.

  • 10. Data: 2009-02-05 12:35:05
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > A czym się różni laptop od netbooka (notebooka?)?

    Wiekiem :)

    IIRC "laptop" to historyczna nazwa dla komputerow
    przenosnych, wygladajacych jak walizka z uchylna czescia
    z ekranem.

    Z czasem laptopy zaczely bardziej przypominac
    ksiazki/bruliony/notatniki to tez pojawila sie nowa nazwa
    "notebook".

    Takze "laptopa" w sklepie nie kupisz ;)

    Netbook vs. notebook to juz kwestia nie tylko rozmiarow,
    ale tez troszke filozofii - netbooki maja byc male, mobilne
    (energooszczedne) i tanie.

    Tym, ktorzy od takiego malucha wymagaja wiecej pozostaje
    klasa sub-notebook, czyli regularny "laptop" upakowany
    w jak najmniejszej obudowie.

    BTW: to NTG jest :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.