  • Data: 2018-09-12 12:50:12
    Temat: Re: dwa dni
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Na 2 metrach, chyba spod twojego klubu, ja w domu, nie wiem, czy nie na C64
    > wtedy działałem...

    Na pewno z klubu bo pamiętam pomieszczenie :) tylko nie pamiętałem radia /
    pasma.

    > albo na jakimś prostym pececie z FBB (dziś już wiem, dlaczego tak
    > potwornie przekłamywał, no, na potęgę, ten mój FBB).

    Czemu przekłamywał?

    > Uruchomiłbym jakąś bramkę, muszę tylko się zorientować, co dziś lata w
    > eterze pakietem, czy jeszcze sie ludzie bawią w BBS-y radiowe.

    Chyba nie, chociaż SQ9MDD jakiś czas temu (liczony w latach) coś
    kombinował. Wiem że APRS lata, no i QSO cyfrowe różnymi emisjami na KF.

    Jest też Hamnet -- radiowa sieć w 2.4 GHz na przerobionych Ubiquiti, był
    też pomysł reaktywacji Fidonetu i powstały jakieś BBSy (ale z dostępem
    jedynie po TCP, przez Internet).

    BBSów ani innych automatycznych bramek na radiu nie kojarzę, ale może
    istnieją?

    No, jest bramka FRN na PMR, ale to co innego.

    > Po 25 latach czas zacząć znowu, może bramkę do APRS odpalę, warunki mam,
    > radio też się znajdzie. Sam z APRS nie korzystam i nie zamierzam (nigdy
    > nie mów nigdy), ale dla innych czemu nie?

    Tak samo. Nie widzę potrzeby korzystania z APRS.

    > Porty w routerze się nudzą... Na CB też działałem, w roku 1997, jak mi
    > pewien Zbyszek J. (nie, nie ten z twojego klubu, ten z klubu był w
    > porzo),

    Ten z klubu był Sz. :)

    > sąsiad 50 m. dalej (już nie mieszka, nie spotykam go), spowodował
    > (zapewne z zawiści, bądź fałszywych podejrzeń o zakłócanie, nie wiem)
    > spowodował "uziemienie" radia (jak kto zapyta o jego znak, bo ma/miał
    > znak, to podam) na 2m, nadawać mogłem, ale nie miałem czym. Dziś mam,
    > ale od połowy 2005 robię to rzadko, mój znak w pewien sposób wiąże się z
    > tym rokiem.

    Dobrze że anteny nie połamał. Był na CB w Warszawie taki człowiek
    (Turysta), który często puszczał muzykę lub stawiał nośną. Pewnego dnia
    "nieznani sprawcy" połamali mu antenę na kawałki i przez jakieś pół roku
    był spokój.