eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmduzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 223

  • 61. Data: 2011-04-13 18:29:04
    Temat: Re: duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-04-12 21:57, Waldek Godel pisze:
    (...)
    > Osoby starsze rzadko kupują smartfony z najnowszymi systemami.

    Nieistotne - kupują smartfony za złotówkę.

    > A niestety (lub stety, zależnie od punktu widzenia/siedzenia) najnowsze
    > systemy operacyjne (w zasadzie wszystkie) są zaprojektowania do bycia non
    > stop online.

    Co im nie przeszkadza w poprawnej pracy off-line i korzystanie z
    internetu to nie jest ich podstawowa funkcjonalność.

    > Dla tych telefonów są stosowne taryfy, zarówno pre-paid jak i postpaid.

    Tylko dla tych, czy w ogóle z racji powszechnego dostępu mobilnego?

    > Takie są realia i powszechna praktyka w większości krajów na świecie, gdzie
    > takowe urzadzenia są sprzedawane.

    Nie takie, a każde. Od dawna prawie każdy telefon ma dostęp do
    internetu. O ile jest komuś tak naprawdę potrzebny.

    > Kupowanie takiego telefonu bez takiej taryfy jest równie rozsądne jak
    > kupowanie Ferrarri Enzo do zaopatrzenia sklepu warzywnego czy Range Rovera
    > żeby odwozić dzieci do szkoły w wielkim mieście.

    Nic bardziej błędnego - ba, nazwałbym powyższe wciskaniem ludziom na
    siłę usług, z których nie korzystają i nie potrzebują.






  • 62. Data: 2011-04-13 18:36:16
    Temat: Re: duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-04-13 13:28, atm pisze:
    (...)
    > Nie tylko ta Nokia byla skonfigurowana w ten sposob. SGS z softem w
    > wersji 2.1 podczas pierwszego startu systemu rowniez nie pytal o to czy
    > chce korzystac tylko z wifi. Dopiero 2.2.1 umozliwia wylaczenie dostepu
    > do danych przez gsm.

    Wynika z powyższego, że SE lepiej dba o użytkowników. Xperie pozwalają
    na taki wybór od samego początku, bez utraty funkcjonalności telefonu.


  • 63. Data: 2011-04-13 19:20:38
    Temat: Re: duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Apr 2011 13:13:50 +0200, frank drebin wrote:
    >J.F. wrote:
    >> On Tue, 12 Apr 2011 15:37:48 +0200, frank drebin wrote:
    >>> Według jego toku myślenia niedługo będę musiał czytać instrukcję
    >>> mikrofalówki, żeby zobaczyć czy nie robi sobie sama jakichś płatnych
    >>> aktualizacji. O których oczywiście było w instrukcji, co oczywiście
    >>> zaakceptowałem płacąc za nią.
    >>
    >> Od zawsze nalezalo przeczytac instrukcje.
    >> Chocby dlatego zeby wyczytac "nie stosowac do suszenia kotow".
    >
    >bądźmy szczerzy, takie instrukcje są dla amerykanów.
    >Normalny inteligentny człowiek wyciąga po prostu sprzęt z opakowania i
    >użytkuje.
    >Mówię oczywiście o sprzęcie domowego użytku.

    Jak mikrofalowka ma dwa pokretla to oczywiscie tak mozna.
    Ale juz glupiej pralki tak nie wolno, bo w instrukcji zapisane co
    najpierw trzeba odkrecic.

    Podobnie zmywarka - skomplikowane bydle.

    >Na dodatek, typowy człowiek wiedziony ciekawością od razu uruchamia taki
    >powiedzmy fon a potem bierze instrukcję.
    >Jeżeli cwany operator ustawi jakiś autoupdate przy pierwszym włączeniu
    >telefonu to ZU zesra się przy pierwszej fakturze a opek tylko rączki zatrze
    >uśmiechnięty. To na tym ma polegać?

    No i tu sie zgadzamy - tak nie powinno byc.

    >Napisz z ręką na sercu, czy ty zaczynasz przygodę z nowym fonem od
    >instrukcji?

    zdarzalo sie.
    Telefony skomplikowane sa, w instrukcji ciekawe rzeczy pisza.
    Z drugiej strony coraz gorsze te instrukcje.


    J.


  • 64. Data: 2011-04-14 10:24:08
    Temat: Re: duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4da5649d$0$2457$65785112@news.neostrada.pl...
    > Ale po co mi to? Jeśli w domu mam WiFi, w pracy też, a jadąc
    > autem nie korzystam z telefonu?
    > Po czorta mam płacić za połączenia przez GPRS, jeśli mam WiFI?
    > Wszystko ściagam przez WiFI, nie potrzebuję non stop mieć
    > połaczenia GSMowego - jak chcę, to sobie włączam. Tyle, że
    > powinno być odwroteni - wszystkie aplikacje w trybie neutralnym i
    > jeśli chcę dane albo aktualizacje - to sobie włączam. A nie
    > odwrotnie, że muszę szukać która z nich generuje mi niechciane

    O to to to.
    Ale z drugiej strony ... "my wiemy lepiej co ci potrzeba".
    No i oczywiscie "nabyl pan tak nowoczesny telefon, ze automatyczne
    aktualizacje sa absolutnie konieczne" :-)

    > połączenia. To tak, jaby podłaczając telefon oferowano mi
    > włączone wszystkie usługi (płątne), a jeśli chcę, to ostatecznie
    > mogę sobie zadzwonić do BOK i po kolei wyłaczać. W dodatku w BOK
    > żądano by ode mnie odpowiedzi na pytanie - które usługi mają
    > wyłączyć bez poinformowania mnie, które są włączone - a przecież
    > w telefonie nie wyswietlają się informacje o tym, które mam
    > włączone...

    Przeciez to sie wyswietla na stronie internetowej w obsludze konta,
    szanowny kliencie.
    I trzeba sie logowac dwa razy w miesiacu i sprawdzac :-)

    J.


  • 65. Data: 2011-04-14 13:25:54
    Temat: Re: duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
    Od: "Tomek" <k...@w...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:io6hvu$98k$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Tomek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:4da5649d$0$2457$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Ale po co mi to? Jeśli w domu mam WiFi, w pracy też, a jadąc autem nie
    >> korzystam z telefonu?
    >> Po czorta mam płacić za połączenia przez GPRS, jeśli mam WiFI? Wszystko
    >> ściagam przez WiFI, nie potrzebuję non stop mieć połaczenia GSMowego -
    >> jak chcę, to sobie włączam. Tyle, że powinno być odwroteni - wszystkie
    >> aplikacje w trybie neutralnym i jeśli chcę dane albo aktualizacje - to
    >> sobie włączam. A nie odwrotnie, że muszę szukać która z nich generuje mi
    >> niechciane
    >
    > O to to to.
    > Ale z drugiej strony ... "my wiemy lepiej co ci potrzeba".
    > No i oczywiscie "nabyl pan tak nowoczesny telefon, ze automatyczne
    > aktualizacje sa absolutnie konieczne" :-)
    >
    >> połączenia. To tak, jaby podłaczając telefon oferowano mi włączone
    >> wszystkie usługi (płątne), a jeśli chcę, to ostatecznie mogę sobie
    >> zadzwonić do BOK i po kolei wyłaczać. W dodatku w BOK żądano by ode mnie
    >> odpowiedzi na pytanie - które usługi mają wyłączyć bez poinformowania
    >> mnie, które są włączone - a przecież w telefonie nie wyswietlają się
    >> informacje o tym, które mam włączone...
    >
    > Przeciez to sie wyswietla na stronie internetowej w obsludze konta,
    > szanowny kliencie.
    > I trzeba sie logowac dwa razy w miesiacu i sprawdzac :-)
    >
    > J.
    Kolego - jak pisałem - aplikacje pobierają swoje aktualizacje. Żeby tego
    uniknąć trzeba powchodzić we wszystkie programy, w ich opcje, i sprawdzac,
    czy przypadkiem nie ma z automatu ustawionej opcji - "pobieraj aktualizacje
    automatycznie". To nie ma nic wspólnego z usługami Orange - no może poza
    jedną - mogę wyłączyć faktycznie transmisję danych :-) Telefon mam z Windows
    Mobile 6.5 i trochę tych aplikacji jest - nawet pieprzony kalkulator może
    mieć taką opcję...
    Próbowałem wchodzić w te najbardziej podejrzane programy no i kicha - zawsze
    jakaś tam próbuje nawiązać połączenie, niestety sytem nie wyświetla
    komunikatu - który to.
    Tomek



  • 66. Data: 2011-04-14 18:20:58
    Temat: Re: duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
    Od: Diabełson <h...@s...org>

    W dniu 2011-04-11 02:26, PanAdol pisze:
    cut
    >
    panie adolf, prawda jest taka, że Oręż żeruje na takich
    niedoświadczonych lalach jak ta pani. Krótko i na temat: jeśli transfer
    został naliczony, to trzeba zapłacić. Współczuję, ale było brać Play
    albo Gaduair, wtedy rachunek opiewał by na kilka dych

    --
    Nie wszystko kupa co się świeci, nie wszystko złoto to co śmierdzi


  • 67. Data: 2011-04-14 19:13:29
    Temat: Re: duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-04-11 02:26, PanAdol pisze:
    > Witam
    > Dziewczyna przedluzajac umowe z orange nabyla nowy telefon - noka c6.
    > Internetu nie uzywala praktycznie wogole (zadnych fb/youtube - weszla
    > tesotowo ze 3 razy na jakas strone). po okolo 10- dniach uzytkowania Pani
    > zadzwonila z BOK ze rachunek za intyernet to 8tys zl !!!.
    > Rozmawiajac z Panem z BOK ustaltilismy ze w billingach faktycznie pojawil
    > sie transfer ponad 1.5gb w 2 dni co przy jeszcze obowiazujacej starej umowie
    > 25gr za 50kb ! dalo taka sume...
    > Oczywiscie zglosilem reklamacje - najpierw pan zglosil reklamacje czy te
    > dane zostaly faktycznie poporawnie zarejestrowane na billingu. po 2 dniach
    > mam odpowiedz ze niestety poproawnie - oczywiscie zglosilismy reklamacje na
    > razie telefonicznie a jutro albo pojutrze pisemną.
    > Mialem dzis 10 min zeby przejrzec ten telefon. pierwsze podejrzenie bylo ze
    > jakims cudem pobral wszystkie mapy ovi. przejrzalem najpierw transfer
    > zarejestrowany w telefonie. Niestety faktycznei w rejestrze duzy transfer
    > jest - coprawda nie 1.5gb a 500gb ale.... sa to dane praktycznie tylko
    > WYCHODZACE !
    > Ktos ma pomysl co to moze byc ?
    > Sprawdzilem pamiec telefonu i karty - tam nei ma wogole takiej duzej ilosci
    > danych. zdjecia wszystkie 50mb. filmik zaden jeszcze nei nakrecony wiec nie
    > bylo jak go przeslac.
    > czyzby np :
    > http://forumnokia.pl/ciekawostki-f127/baza-wirusow-n
    a-symbiana-t26036.html
    > "Free World Cup VOD"
    > Dziewczyna prawie zawalu nei dostala. w necie czytam rozne przypadki podobne
    > ludzi i zazwyczaj po kilku reklamacjach konczy sie pozytywne ale roznie
    > bywa.
    > W telefonie nikt nic nie instalowal. Fabrycznie nowy z salonu. nie byl
    > podlaczany do kompa. nie bylo dostepu osob "trzecich" do urzadzenia.
    > Podpowiedzcie prosze jak najskuteczniej to reklamowac : czy najpierw do
    > serwisu i niech go sprawdza dokladnie i wtedy z "ekspertyza" do reklamacji ?
    > Ps. Bardzo prosze o powstrzymanie sie od koimenatrzy typu "trzeba bylo
    > czytac umowe" itp.
    > Pozdrawiam
    > PanAdol
    >
    >
    skontaktuj sie UOKIK. Nie moze byc tak, ze za marna usluge sciagaja Ci
    8K bez zadnego feedbacka z ich strony. Ostatnio nawet KE sie tym zajela
    i ponoc ma sie to skonczyc - chca narzucic operatorowi wymog
    informaowania (np. SMS) o rosnacym gwaltownie rachunku. Nadmienie ze
    taka wielkosc danych w pakiecie na karte kosztuje jedynie 30 zl. Taka
    dysproporcje w cenie za ten sam produkt mozna uznac za niezgodna z
    prawem cywilnym. Ale o tym musialby zdecydowac sad, a miedzy czasie i
    tak rachunek bedziesz musial zaplacic.
    Koniecznie pogadaja z UOKIK - to chyba jedyna instytucja ktorej boja sie
    operatorzy. Organy scigania sobie daruj. Szkoda Twojego czasu. To juz
    lepiej zeskoanuj dokumentacje i rozesil po gazetach i portalach, moze o
    tym napisza. Ogolnie musisz im dac odczuc ze jestes zdesperowany to moze
    Ci w koncu czesc umorza a reszta dadza na sensowne raty.

    --
    the_foe


  • 68. Data: 2011-04-14 20:51:48
    Temat: Re: duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
    Od: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>

    On 2011-04-12 18:15, Krzysiek Kielczewski wrote:

    >>> Jeżeli będę chciał sprawdzać dostępnośc aktualizacji
    >>> to sobię ustawię sprawdzanie! Ale nie chcę, żeby za mnie robił to wcześniej
    >>> gość z Orange!
    >> I nie pewnie nie robił. Znasz takie pojęcie "ustawienia fabryczne"?
    > Telefon kupiony od operatora? No to powinien być odpowiednio
    > skonfigurowany albo mieć na pudełku wyraźnie napisane: samo włącznie
    > generuje koszty.

    Najlepiej pokazane obrazkami, bo wiadomo - nie wszyscy radzą sobie z
    czytaniem


  • 69. Data: 2011-04-14 21:01:22
    Temat: Re: duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Apr 2011 21:13:29 +0200, the_foe wrote:
    >skontaktuj sie UOKIK. Nie moze byc tak, ze za marna usluge sciagaja Ci
    >8K bez zadnego feedbacka z ich strony. Ostatnio nawet KE sie tym zajela
    >i ponoc ma sie to skonczyc - chca narzucic operatorowi wymog
    >informaowania (np. SMS) o rosnacym gwaltownie rachunku.

    Juz wprowadzili jakis limit w roamingu, przynajmniej Era.

    J.


  • 70. Data: 2011-04-14 21:11:19
    Temat: Re: duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-04-14, PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl> wrote:

    > Najlepiej pokazane obrazkami, bo wiadomo - nie wszyscy radzą sobie z
    > czytaniem

    Może być obrazkami. Do cholery, mówimy o przedmiocie codziennego użytku,
    dla biznesmena, dla nastolatka, dla kury domowej. To nie powinien być
    sprzęt wymagający dokładnego studiowania kilkudziesięciu dokumentów.

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

    http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta
    -by-era-czesc3/

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 20 ... 23


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: