-
61. Data: 2011-04-13 18:29:04
Temat: Re: duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2011-04-12 21:57, Waldek Godel pisze:
(...)
> Osoby starsze rzadko kupują smartfony z najnowszymi systemami.
Nieistotne - kupują smartfony za złotówkę.
> A niestety (lub stety, zależnie od punktu widzenia/siedzenia) najnowsze
> systemy operacyjne (w zasadzie wszystkie) są zaprojektowania do bycia non
> stop online.
Co im nie przeszkadza w poprawnej pracy off-line i korzystanie z
internetu to nie jest ich podstawowa funkcjonalność.
> Dla tych telefonów są stosowne taryfy, zarówno pre-paid jak i postpaid.
Tylko dla tych, czy w ogóle z racji powszechnego dostępu mobilnego?
> Takie są realia i powszechna praktyka w większości krajów na świecie, gdzie
> takowe urzadzenia są sprzedawane.
Nie takie, a każde. Od dawna prawie każdy telefon ma dostęp do
internetu. O ile jest komuś tak naprawdę potrzebny.
> Kupowanie takiego telefonu bez takiej taryfy jest równie rozsądne jak
> kupowanie Ferrarri Enzo do zaopatrzenia sklepu warzywnego czy Range Rovera
> żeby odwozić dzieci do szkoły w wielkim mieście.
Nic bardziej błędnego - ba, nazwałbym powyższe wciskaniem ludziom na
siłę usług, z których nie korzystają i nie potrzebują.
-
62. Data: 2011-04-13 18:36:16
Temat: Re: duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2011-04-13 13:28, atm pisze:
(...)
> Nie tylko ta Nokia byla skonfigurowana w ten sposob. SGS z softem w
> wersji 2.1 podczas pierwszego startu systemu rowniez nie pytal o to czy
> chce korzystac tylko z wifi. Dopiero 2.2.1 umozliwia wylaczenie dostepu
> do danych przez gsm.
Wynika z powyższego, że SE lepiej dba o użytkowników. Xperie pozwalają
na taki wybór od samego początku, bez utraty funkcjonalności telefonu.
-
63. Data: 2011-04-13 19:20:38
Temat: Re: duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Wed, 13 Apr 2011 13:13:50 +0200, frank drebin wrote:
>J.F. wrote:
>> On Tue, 12 Apr 2011 15:37:48 +0200, frank drebin wrote:
>>> Według jego toku myślenia niedługo będę musiał czytać instrukcję
>>> mikrofalówki, żeby zobaczyć czy nie robi sobie sama jakichś płatnych
>>> aktualizacji. O których oczywiście było w instrukcji, co oczywiście
>>> zaakceptowałem płacąc za nią.
>>
>> Od zawsze nalezalo przeczytac instrukcje.
>> Chocby dlatego zeby wyczytac "nie stosowac do suszenia kotow".
>
>bądźmy szczerzy, takie instrukcje są dla amerykanów.
>Normalny inteligentny człowiek wyciąga po prostu sprzęt z opakowania i
>użytkuje.
>Mówię oczywiście o sprzęcie domowego użytku.
Jak mikrofalowka ma dwa pokretla to oczywiscie tak mozna.
Ale juz glupiej pralki tak nie wolno, bo w instrukcji zapisane co
najpierw trzeba odkrecic.
Podobnie zmywarka - skomplikowane bydle.
>Na dodatek, typowy człowiek wiedziony ciekawością od razu uruchamia taki
>powiedzmy fon a potem bierze instrukcję.
>Jeżeli cwany operator ustawi jakiś autoupdate przy pierwszym włączeniu
>telefonu to ZU zesra się przy pierwszej fakturze a opek tylko rączki zatrze
>uśmiechnięty. To na tym ma polegać?
No i tu sie zgadzamy - tak nie powinno byc.
>Napisz z ręką na sercu, czy ty zaczynasz przygodę z nowym fonem od
>instrukcji?
zdarzalo sie.
Telefony skomplikowane sa, w instrukcji ciekawe rzeczy pisza.
Z drugiej strony coraz gorsze te instrukcje.
J.
-
64. Data: 2011-04-14 10:24:08
Temat: Re: duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
news:4da5649d$0$2457$65785112@news.neostrada.pl...
> Ale po co mi to? Jeśli w domu mam WiFi, w pracy też, a jadąc
> autem nie korzystam z telefonu?
> Po czorta mam płacić za połączenia przez GPRS, jeśli mam WiFI?
> Wszystko ściagam przez WiFI, nie potrzebuję non stop mieć
> połaczenia GSMowego - jak chcę, to sobie włączam. Tyle, że
> powinno być odwroteni - wszystkie aplikacje w trybie neutralnym i
> jeśli chcę dane albo aktualizacje - to sobie włączam. A nie
> odwrotnie, że muszę szukać która z nich generuje mi niechciane
O to to to.
Ale z drugiej strony ... "my wiemy lepiej co ci potrzeba".
No i oczywiscie "nabyl pan tak nowoczesny telefon, ze automatyczne
aktualizacje sa absolutnie konieczne" :-)
> połączenia. To tak, jaby podłaczając telefon oferowano mi
> włączone wszystkie usługi (płątne), a jeśli chcę, to ostatecznie
> mogę sobie zadzwonić do BOK i po kolei wyłaczać. W dodatku w BOK
> żądano by ode mnie odpowiedzi na pytanie - które usługi mają
> wyłączyć bez poinformowania mnie, które są włączone - a przecież
> w telefonie nie wyswietlają się informacje o tym, które mam
> włączone...
Przeciez to sie wyswietla na stronie internetowej w obsludze konta,
szanowny kliencie.
I trzeba sie logowac dwa razy w miesiacu i sprawdzac :-)
J.
-
65. Data: 2011-04-14 13:25:54
Temat: Re: duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
Od: "Tomek" <k...@w...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:io6hvu$98k$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Tomek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:4da5649d$0$2457$65785112@news.neostrada.pl...
>> Ale po co mi to? Jeśli w domu mam WiFi, w pracy też, a jadąc autem nie
>> korzystam z telefonu?
>> Po czorta mam płacić za połączenia przez GPRS, jeśli mam WiFI? Wszystko
>> ściagam przez WiFI, nie potrzebuję non stop mieć połaczenia GSMowego -
>> jak chcę, to sobie włączam. Tyle, że powinno być odwroteni - wszystkie
>> aplikacje w trybie neutralnym i jeśli chcę dane albo aktualizacje - to
>> sobie włączam. A nie odwrotnie, że muszę szukać która z nich generuje mi
>> niechciane
>
> O to to to.
> Ale z drugiej strony ... "my wiemy lepiej co ci potrzeba".
> No i oczywiscie "nabyl pan tak nowoczesny telefon, ze automatyczne
> aktualizacje sa absolutnie konieczne" :-)
>
>> połączenia. To tak, jaby podłaczając telefon oferowano mi włączone
>> wszystkie usługi (płątne), a jeśli chcę, to ostatecznie mogę sobie
>> zadzwonić do BOK i po kolei wyłaczać. W dodatku w BOK żądano by ode mnie
>> odpowiedzi na pytanie - które usługi mają wyłączyć bez poinformowania
>> mnie, które są włączone - a przecież w telefonie nie wyswietlają się
>> informacje o tym, które mam włączone...
>
> Przeciez to sie wyswietla na stronie internetowej w obsludze konta,
> szanowny kliencie.
> I trzeba sie logowac dwa razy w miesiacu i sprawdzac :-)
>
> J.
Kolego - jak pisałem - aplikacje pobierają swoje aktualizacje. Żeby tego
uniknąć trzeba powchodzić we wszystkie programy, w ich opcje, i sprawdzac,
czy przypadkiem nie ma z automatu ustawionej opcji - "pobieraj aktualizacje
automatycznie". To nie ma nic wspólnego z usługami Orange - no może poza
jedną - mogę wyłączyć faktycznie transmisję danych :-) Telefon mam z Windows
Mobile 6.5 i trochę tych aplikacji jest - nawet pieprzony kalkulator może
mieć taką opcję...
Próbowałem wchodzić w te najbardziej podejrzane programy no i kicha - zawsze
jakaś tam próbuje nawiązać połączenie, niestety sytem nie wyświetla
komunikatu - który to.
Tomek
-
66. Data: 2011-04-14 18:20:58
Temat: Re: duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
Od: Diabełson <h...@s...org>
W dniu 2011-04-11 02:26, PanAdol pisze:
cut
>
panie adolf, prawda jest taka, że Oręż żeruje na takich
niedoświadczonych lalach jak ta pani. Krótko i na temat: jeśli transfer
został naliczony, to trzeba zapłacić. Współczuję, ale było brać Play
albo Gaduair, wtedy rachunek opiewał by na kilka dych
--
Nie wszystko kupa co się świeci, nie wszystko złoto to co śmierdzi
-
67. Data: 2011-04-14 19:13:29
Temat: Re: duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
Od: the_foe <t...@w...pl>
W dniu 2011-04-11 02:26, PanAdol pisze:
> Witam
> Dziewczyna przedluzajac umowe z orange nabyla nowy telefon - noka c6.
> Internetu nie uzywala praktycznie wogole (zadnych fb/youtube - weszla
> tesotowo ze 3 razy na jakas strone). po okolo 10- dniach uzytkowania Pani
> zadzwonila z BOK ze rachunek za intyernet to 8tys zl !!!.
> Rozmawiajac z Panem z BOK ustaltilismy ze w billingach faktycznie pojawil
> sie transfer ponad 1.5gb w 2 dni co przy jeszcze obowiazujacej starej umowie
> 25gr za 50kb ! dalo taka sume...
> Oczywiscie zglosilem reklamacje - najpierw pan zglosil reklamacje czy te
> dane zostaly faktycznie poporawnie zarejestrowane na billingu. po 2 dniach
> mam odpowiedz ze niestety poproawnie - oczywiscie zglosilismy reklamacje na
> razie telefonicznie a jutro albo pojutrze pisemną.
> Mialem dzis 10 min zeby przejrzec ten telefon. pierwsze podejrzenie bylo ze
> jakims cudem pobral wszystkie mapy ovi. przejrzalem najpierw transfer
> zarejestrowany w telefonie. Niestety faktycznei w rejestrze duzy transfer
> jest - coprawda nie 1.5gb a 500gb ale.... sa to dane praktycznie tylko
> WYCHODZACE !
> Ktos ma pomysl co to moze byc ?
> Sprawdzilem pamiec telefonu i karty - tam nei ma wogole takiej duzej ilosci
> danych. zdjecia wszystkie 50mb. filmik zaden jeszcze nei nakrecony wiec nie
> bylo jak go przeslac.
> czyzby np :
> http://forumnokia.pl/ciekawostki-f127/baza-wirusow-n
a-symbiana-t26036.html
> "Free World Cup VOD"
> Dziewczyna prawie zawalu nei dostala. w necie czytam rozne przypadki podobne
> ludzi i zazwyczaj po kilku reklamacjach konczy sie pozytywne ale roznie
> bywa.
> W telefonie nikt nic nie instalowal. Fabrycznie nowy z salonu. nie byl
> podlaczany do kompa. nie bylo dostepu osob "trzecich" do urzadzenia.
> Podpowiedzcie prosze jak najskuteczniej to reklamowac : czy najpierw do
> serwisu i niech go sprawdza dokladnie i wtedy z "ekspertyza" do reklamacji ?
> Ps. Bardzo prosze o powstrzymanie sie od koimenatrzy typu "trzeba bylo
> czytac umowe" itp.
> Pozdrawiam
> PanAdol
>
>
skontaktuj sie UOKIK. Nie moze byc tak, ze za marna usluge sciagaja Ci
8K bez zadnego feedbacka z ich strony. Ostatnio nawet KE sie tym zajela
i ponoc ma sie to skonczyc - chca narzucic operatorowi wymog
informaowania (np. SMS) o rosnacym gwaltownie rachunku. Nadmienie ze
taka wielkosc danych w pakiecie na karte kosztuje jedynie 30 zl. Taka
dysproporcje w cenie za ten sam produkt mozna uznac za niezgodna z
prawem cywilnym. Ale o tym musialby zdecydowac sad, a miedzy czasie i
tak rachunek bedziesz musial zaplacic.
Koniecznie pogadaja z UOKIK - to chyba jedyna instytucja ktorej boja sie
operatorzy. Organy scigania sobie daruj. Szkoda Twojego czasu. To juz
lepiej zeskoanuj dokumentacje i rozesil po gazetach i portalach, moze o
tym napisza. Ogolnie musisz im dac odczuc ze jestes zdesperowany to moze
Ci w koncu czesc umorza a reszta dadza na sensowne raty.
--
the_foe
-
68. Data: 2011-04-14 20:51:48
Temat: Re: duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
Od: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>
On 2011-04-12 18:15, Krzysiek Kielczewski wrote:
>>> Jeżeli będę chciał sprawdzać dostępnośc aktualizacji
>>> to sobię ustawię sprawdzanie! Ale nie chcę, żeby za mnie robił to wcześniej
>>> gość z Orange!
>> I nie pewnie nie robił. Znasz takie pojęcie "ustawienia fabryczne"?
> Telefon kupiony od operatora? No to powinien być odpowiednio
> skonfigurowany albo mieć na pudełku wyraźnie napisane: samo włącznie
> generuje koszty.
Najlepiej pokazane obrazkami, bo wiadomo - nie wszyscy radzą sobie z
czytaniem
-
69. Data: 2011-04-14 21:01:22
Temat: Re: duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 14 Apr 2011 21:13:29 +0200, the_foe wrote:
>skontaktuj sie UOKIK. Nie moze byc tak, ze za marna usluge sciagaja Ci
>8K bez zadnego feedbacka z ich strony. Ostatnio nawet KE sie tym zajela
>i ponoc ma sie to skonczyc - chca narzucic operatorowi wymog
>informaowania (np. SMS) o rosnacym gwaltownie rachunku.
Juz wprowadzili jakis limit w roamingu, przynajmniej Era.
J.
-
70. Data: 2011-04-14 21:11:19
Temat: Re: duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-04-14, PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl> wrote:
> Najlepiej pokazane obrazkami, bo wiadomo - nie wszyscy radzą sobie z
> czytaniem
Może być obrazkami. Do cholery, mówimy o przedmiocie codziennego użytku,
dla biznesmena, dla nastolatka, dla kury domowej. To nie powinien być
sprzęt wymagający dokładnego studiowania kilkudziesięciu dokumentów.
--
Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski
http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta
-by-era-czesc3/