  • 21. Data: 2015-05-08 01:50:34
    Temat: Re: druk zdjęć
    Od: d...@v...pl

    W dniu czwartek, 7 maja 2015 13:19:54 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

> [...]
    > konkurenta który takich zasobów nie ma i w dłuższym
    > terminie upada. Tu, jak sądzę, kolega opisywał małe firemki,
    > które i tak ledwie przędły bez Groupona, i widziały w takiej
    > promocji szansę na przetrwanie - chwyciły się więc jak tonący
    > brzytwy i wybrały dosyć ryzykowną strategię, pewnie bez
    > większego zrozumienia dla konsekwencji tej decyzji, więc tak
    > czy inaczej utonęły. Zła decyzja z Grouponem może być
    > po prostu jedną z wielu innych złych decyzji które
    > kierownictwo firmy podejmowało wcześniej i doprowadzili
    > do upadku firmy - Groupon mógłbyć tą ostatnią kroplą

    To nie do końca tak. To były małe firmy, ale nie jadące na stracie- w kłopoty popadły
    dopiero w momencie kiedy właściciele dali się wkręcić w długoterminową sprzedaż
    poniżej kosztów, licząc na wzrost obrotu... Niestety zwiększone obroty się kończyły w
    momencie powrotu do cen gwarantujących zwrot kosztów. Taka specyfika tego rodzaju
    dealów.
    Pozdrawiam Marcin

  • 22. Data: 2015-05-08 02:05:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 May 2015, d...@v...pl wrote:

> [...]
    > obrotu...
    > Niestety zwiększone obroty się kończyły w momencie powrotu do cen

    Nie zdziwiłoby mnie, jakby (obroty) spadły istotnie poniżej tych
    poprzednich. Bo klienci (zawiedzeni skokiem ceny) szukaliby
    konkurencji nawet wtedy, kiedy bez wahania cen korzystaliby
    czy to "z przyzwyczajenia" czy z przekonania że jakość im
    odpowiada.

    > Taka specyfika tego rodzaju dealów.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2015-05-08 02:06:46
    Od: d...@v...pl

    W dniu czwartek, 7 maja 2015 13:21:40 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > Możesz się grubo mylić w cenach dużego hurtu papieru, chemii.

    Nie ma takiej możliwości.
    Ja po prostu wiem ile kosztuje materiał- kupowany na rolki, palety czy kontenery.
    Ze względu na wysokość marży hurtownik może udzielić rabatu poniżej 16 %.
    Dawno temu Foto Word miał 32 % u Kodaka, ale oni mieli monopol i umowę partnerską,
    dziś takich sieci już nie ma. W wypadku jakiejś tam firmy wysyłkowej, nie dostaną
    więcej niż 8 % od detalu. Oczywiście jeżeli zamawiają powyżej 1100zł netto w
    dostawie.
    Tak mi sorry , ale takiego rozjazdu cenowego nie ma nawet pomiędzy Ilfordem Gallery
    FB w detalu, a Ferranią RA-4 zwożoną TIRem...
    Pozdrawiam Marcin
    PS Dochodzę do wniosku że różnicy pomiędzy powyższymi nie ogarniasz.

  • 24. Data: 2015-05-08 05:12:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <d...@v...pl> wrote in message
    ps.com...

> [...]
    > Pozdrawiam Marcin
    > PS Dochodzę do wniosku że różnicy pomiędzy powyższymi nie ogarniasz.

    Przy firmach o zasięgu całokrajowym nie mówimy o zamówieniach rzędu 1100zł
    netto, nie bądź śmieszny bo to są inne rzędy kwot w ogóle i cena detalu i od
    detalu zniżki to w ogóle abstrakcja. Mówimy o dużym hurcie a nie 1000zł
    zamowieniach.

  • 25. Data: 2015-05-08 10:32:55
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .

    On Tue, 5 May 2015, Ghost wrote:

    > Tak z ciekawości, tam jakichś "prowizji za udział" nie ma?

    No przecież musza być i dlatego jest drożej.

  • 26. Data: 2015-05-09 03:02:46
    Od: d...@v...pl

    W dniu piątek, 8 maja 2015 05:12:54 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
    > detalu zniżki to w ogóle abstrakcja. Mówimy o dużym hurcie a nie 1000zł

    To nie jest żaden potentat na rynku tylko taka sobie firemka z jednym poleasingowym
    labem. W Fuji w ogóle ich nie znają, więc tak mi sory.. Za papier płacą u lokalnego
    poddystrybutora ceny detaliczne. Firm które tygodniowo zamawiają więcej niż paletę
    papieru w Polsce jest kilkanaście. Takich które biorą kontenery- trzy. Więc nie
    opowiadaj mi kocopałów że jakaś firma o której mało kto słyszał dostaje lepsze rabaty
    niż spora sieć laboratoriów czy przemysłówka obsługująca 2/3 obszaru Polski.
    Pozdrawiam Marcin
    PS A ani Fuji ani Kodak czy właściwie resztówka po nim nie mają w zwyczaju sprzedawać
    produktów poniżej wartości zawartego w nich srebra...

  • 27. Data: 2015-05-09 03:08:34
    Od: d...@v...pl

    W dniu piątek, 8 maja 2015 10:33:05 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > No przecież musza być i dlatego jest drożej.

    Owszem są, a frajerzy gotowi dokładać do interesu skończyli się na zasadzie doboru
    naturalnego.
    I dlatego wieszczę szybki koniec tego złotego interesu ( dla pośrednika złotego)
    Pozdrawiam Marcin

  • 28. Data: 2015-05-09 03:14:14
    Od: d...@v...pl

    W dniu piątek, 8 maja 2015 02:06:02 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > konkurencji nawet wtedy, kiedy bez wahania cen korzystaliby
    > czy to "z przyzwyczajenia" czy z przekonania że jakość im

    Oczywiście masz rację. To jest po prostu psucie rynku- oferowanie produktów dobrej
    jakości poniżej kosztu wytworzenia. Potem można albo obniżyć koszty i zarazem jakość,
    albo się zwinąć. Tak czy inaczej prowizja trafia do kieszeni pośrednika.
    Pozdrawiam Marcin

  • 29. Data: 2015-05-09 06:36:53
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >doboru naturalnego.
    >I dlatego wieszczę szybki koniec tego złotego interesu ( dla pośrednika

    Wątpię. Ludzie tam kupują bo po prostu są przekonani, ze jest taniej, jakiś
    procent sprawdza, a jakiś nie.

  • 30. Data: 2015-05-09 11:37:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <d...@v...pl> wrote in message
    ps.com...

> [...]
    > produktów dobrej jakości poniżej kosztu wytworzenia. Potem można albo
    > obniżyć koszty i zarazem jakość, albo się zwinąć. Tak czy inaczej prowizja

    Można też nie być tendencyjnym i zapytać o ocenę Groupona
    tych przedsiębiorców którzy skorzystali z jego oferty i sobie
    ją chwalą bo wyszła im na zdrowie...