  • 11. Data: 2015-05-05 06:04:09
    Temat: Re: druk zdjęć
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <d...@v...pl> wrote in message
    news:aec51ff4-2408-44ce-bb12-b0acf046924f@googlegrou
    ps.com...

    > Wybacz , ale jak będę miał w ręku twarde dowody
    > to nie napiszę na grupie tylko polecę prosto do prokuratury.

    Po co zatem zawracasz głowę jakimiś takimi tekstami?

    > PS "Dzięki" Gruponowi paru kolegów już zlikwidowało
    > interesy. Nawet największy wzrost obrotu nie
    > zrekompensuje sprzedaży poniżej kosztów

    A ktoś im kazał sprzedawać poniżej kosztów?
    Ktoś im kazał korzystać z oferty Groupona?

  • 12. Data: 2015-05-05 06:06:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <d...@v...pl> wrote in message
    ps.com...

    > Zważywszy że koszt wyprodukowania odbitki netto-
    > czyli papier chemia prąd do maszyny- to jakieś
    > 22 grosze, może troszkę więcej, to oferta wygląda
    > na dumpingową.

    Jaka chemia? To te fotki się jeszcze wywołuje tradycyjnie?
    Myślałem że już dziś wszystko się drukuje drukarkami...
    I jakoś nie chce mi się wierzyć że firma wysyłkowa,
    operująca w ilościach zamówień napływających z całej
    Polski w trybie automatycznym będzie mieć koszty
    własne rzędu 22 gr / odbitkę. Raczej 2,2gr...

  • 13. Data: 2015-05-05 08:12:38
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >PS "Dzięki" Gruponowi paru kolegów już zlikwidowało interesy. Nawet
    >największy wzrost obrotu nie zrekompensuje sprzedaży poniżej kosztów

    Jak im się to udało skoro większość grouponowych ofert jest droższa od
    rynku?

  • 14. Data: 2015-05-06 00:54:39
    Od: d...@v...pl

    W dniu wtorek, 5 maja 2015 06:04:14 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > A ktoś im kazał sprzedawać poniżej kosztów?
    > Ktoś im kazał korzystać z oferty Groupona?

    Dali się skusić świetlanymi perspektywami rozwoju.
    Starsze pokolenie, żyjące w przekonaniu że wysoki standard usług wystarczy by
    utrzymać się na rynku i tak dalej.
    Pozdraw

  • 15. Data: 2015-05-06 01:08:57
    Od: d...@v...pl

    W dniu wtorek, 5 maja 2015 06:06:20 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > <d...@v...pl> wrote in message
    ps.com...

    > Jaka chemia? To te fotki się jeszcze wywołuje tradycyjnie?
    > Myślałem że już dziś wszystko się drukuje drukarkami...

    No i myliłeś się w 100%. Obie oferty to jest papier światłoczuły wywoływany
    chemicznie. Z resztą fototransfer suchy jest znacznie droższy. Dlatego
    termosublimacji na ogół używa się tylko tam gdzie koszt odbitki jest pomijalny.

    > I jakoś nie chce mi się wierzyć że firma wysyłkowa,
    > operująca w ilościach zamówień napływających z całej
    > Polski w trybie automatycznym będzie mieć koszty
    > własne rzędu 22 gr / odbitkę. Raczej 2,2gr...

    Uważasz że taka firma dostanie papier za free ? Że nie muszą doliczać do ceny kosztów
    wysyłki ? Ja rozumiem że zapewne nie zatrudniają tylu ludzi do obsługi maszyn co
    normalny lab, wszystko jadą na autokorekcie i obcinają do formatu jak leci, ale te 22
    grosze to jest koszt papieru ( Fuji Crystal), chemii regenerującej i prądu zżeranego
    przez printer. Na tym po prostu nie da się zaoszczędzić, a czy wydajesz to klientowi
    do ręki, czy wysyłasz , te koszty są stałe.
    Pozdrawiam Marcin.

  • 16. Data: 2015-05-06 08:39:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <d...@v...pl> wrote in message
    ps.com...

    > Dali się skusić świetlanymi perspektywami rozwoju.
    > Starsze pokolenie, żyjące w przekonaniu że wysoki
    > standard usług wystarczy by utrzymać się na rynku i tak dalej.

    Rozumiem sprzedawac bez zyskow, ale ponizej kosztow?
    To chyba brak rozsadku biznesowego...

  • 17. Data: 2015-05-06 11:58:07
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    <d...@v...pl> wrote in message
    ps.com...

    >Rozumiem sprzedawac bez zyskow, ale ponizej kosztow?
    >To chyba brak rozsadku biznesowego...

    Hmm, wszczasnem tfym swiatopoglondem, ale ten proceder uprawia się od
    zawsze. Nazwa już tu padła.

  • 18. Data: 2015-05-06 18:45:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 May 2015, Ghost wrote:

    > Użytkownik napisał

    Uuuu... z opisów mi wynika, że WTEDY dopiero jest problem :>
    (problemem nie jest jakaś ograniczona promocja, lecz brak zastrzeżenia
    co do wielkości zobowiązania, a im więcej do wtopienia tym gorzej)

    > Jak im się to udało skoro większość grouponowych ofert jest droższa od rynku?

    Tak z ciekawości, tam jakichś "prowizji za udział" nie ma?

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2015-05-07 13:19:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...com> wrote in message

    > Hmm, wszczasnem tfym swiatopoglondem, ale ten proceder
    > uprawia się od zawsze. Nazwa już tu padła.

    Dumping stosują ogromne firmy które mają mnóstwo
    zasobów aby je pompować bez większej szkody dla
    siebie aby pogrążyć w kłopotach MNIEJSZEGO, SŁABSZEGO
    konkurenta który takich zasobów nie ma i w dłuższym
    terminie upada. Tu, jak sądzę, kolega opisywał małe firemki,
    które i tak ledwie przędły bez Groupona, i widziały w takiej
    promocji szansę na przetrwanie - chwyciły się więc jak tonący
    brzytwy i wybrały dosyć ryzykowną strategię, pewnie bez
    większego zrozumienia dla konsekwencji tej decyzji, więc tak
    czy inaczej utonęły. Zła decyzja z Grouponem może być
    po prostu jedną z wielu innych złych decyzji które
    kierownictwo firmy podejmowało wcześniej i doprowadzili
    do upadku firmy - Groupon mógłbyć tą ostatnią kroplą
    która przepełniła dzban.

  • 20. Data: 2015-05-07 13:21:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <d...@v...pl> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > wywoływany chemicznie. Z resztą fototransfer suchy jest znacznie droższy.
    > Dlatego termosublimacji na ogół używa się tylko tam gdzie koszt odbitki

    OK, rozumiem.

> [...]
    > tym po prostu nie da się zaoszczędzić, a czy wydajesz to klientowi do
    > ręki, czy wysyłasz , te koszty są stałe.

    Możesz się grubo mylić w cenach dużego hurtu papieru, chemii.