eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodydroga rowerowa a pierwszeństwoRe: droga rowerowa a pierwszeństwo
  • Data: 2018-10-01 23:12:22
    Temat: Re: droga rowerowa a pierwszeństwo
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018-10-01 o 22:30, Shrek pisze:


    > Jak w całości to czemu nie. Ty kombinujesz z dodatkowym przecinaniem się
    > DDR z chodnikiem. Dodatkowe problemy a korzyść jedynie taka, że autor
    > będzie wkurwiał pieszych a nie rowerzystów;)

    hehe - to nie ja lecz drogowcy kombinują w sytuacjach gdy DDR została
    wykonana po niewłaściwej stronie chodnika. Wtedy przed skrzyżowaniem
    chodnik i DDR zamieniają się na chwilę miejscami.

    A co do wkurwiania... to zwróć uwagę na jeden detal. Zwykle DDR jest
    znacznie węższa niż przejście dla pieszych. W związku z tym mamy 2 opcje:

    1. Albo nic nie robimy i puszczamy DDR tuż przy linii skrzyżowania i
    każde skręcające auto będzie tarasowało 100% DDR a piesi będą mieli
    całość przejścia dla siebie.

    2. Albo zamieniamy chodnik i DDR miejscami, w konsekwencji każde
    skręcające auto zablokuje mniejszą część przejścia, ale nadal będzie one
    przepustowe ale za to DDR nigdy nie będzie zablokowana.

    Jak dla mnie wariant #2 jest bezsprzecznie lepszy i dla mnie jako
    rowerzysty i dla mnie jako kierowcy. Jako pieszy - pomarudzę trochę, że
    muszę 1 krok w bok zrobić by obejść auto. Zbyteczna utrata kalorii :-D

    >
    > A lepiej będzie jak piesi będą łazili po ścieżce, żeby ominąć skręcające
    > auto?

    Sytuacja nieadekwatna do problemu. Gdy np. 1/3 przejścia będzie
    zastawiona autem, to nie ma sensu zbaczać o kolejne 2/3 by koniecznie
    wejść na DDR i spowodować sztuczny problem.

    >
    > Tak jak pisałem - najlepiej w jezdni.
    >

    Z tego rozwiązania też korzystam w Gdyni. Szczerze mówiąc - dla mnie to
    dość koszmarne rozwiązanie. Kierowca skręcający musi przeciąć DDR. Aby
    nie potrącić rowerzysty musi oglądać się do tyłu i jednocześnie do
    przodu by nie wpakować się w pieszych.

    Drugie ryzyko:
    https://goo.gl/maps/zCsfxSC1pqB2

    Niestety stara mapa więc opiszę jak obecnie tam jest. 3go Maja i
    Starowiejska są jednokierunkowe. Po lewej stronie 3go Maja wyznaczono
    DDR. Samochody skręcające ze Starowiejskiej w prawo i wjeżdżające zaraz
    na lewy pas (w tym miejscu to bardzo częsty manewr) zwyczajowo dobijają
    do krawężnika i dopiero wtedy orientują się, że są na DDR, której tu
    jeszcze nie było. Dochodziło do wielu wypadków z rowerzystami. W końcu
    pomalowano DDR na czerwono. Ustawiano i likwidowano słupki na następnym
    skrzyżowaniu. Jeden wielki eksperyment.

    Naprzemiennie jeżdżę tymi trasami jako kierowca i jako rowerzysta. Jadąc
    rowerem mam w tym miejscu ze strachu tak ściśnięte pośladki, że muszą mi
    je rozcinać by siodełko wyjąć. :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: