  • Data: 2009-07-28 07:52:19
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: "Kefir" <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Elou!
    "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote in message
    news:h4m5er$ag1$1@news.onet.pl...

    > Uzytkownik "Ivam" <f...@-...fm> napisal w
    > wiadomosci news:h4m474$s87$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > A jak ilosc tarcz wplywa na przyczepnosc opony? Wlasnie niedawno o tym
    > dyskutowalem ze znajomym.
    > Wyszlo nam, ze ilosc tarcz i jakosc klocków moze decydowac o sile, z jaka
    > naciskam dzwignie hamulca, ale ostatecznie i tak waskim gardlem staje sie
    > styk opona-asfalt.

    Jednym slowem, pogrzebaliscie wszystkie badania i wydatki na rzecz
    skutecznosci hamulcow ;) Na przyczepnosc opony na stuku z asfaltem
    rzeczywiscie nie ma. Na skutecznosc / droge hamowania na tej samej oponie,
    przy tej samej masie jak najbardziej. Przypominam: najskuteczniejsze
    hamowanie jest na granicy uslizgu. Kazdy najbardziej badziewny chinski
    hamulec moze zablokowac kolo lecz "drewniane" (dzialajace bez dozowalnosci)
    hamulce w ogole granicy przyczepnosci nie pozwola wyczuc. Kolejna rzecz to
    odpornosc na nagrzewanie / przegrzanie. Itd itp. Poczytaj w Necie (wyguglam
    Ci nieco teorii jesli bedziesz mial problem) i pogadaj ze znajomym jeszcze
    raz zanim, bazujac na swych radosnych teoriach, pozabijacie sie.

    weFAQ&v=qvj