  • Data: 2009-07-28 08:10:07
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:h4mb5g$q4e$1@news.onet.pl...

    > Wcale ?

    > Zgadza sie. Ale z nalepszymi slickami nie wyhamujesz jesli bedziesz mial
    > drewniane klocki hamulcowe i wywalona zawieche przez ktora przod bedzie
    > podskakiwal jak pilka. Dlatego problem trzeba rozwazac calosciowo a nie na
    > przykladzie pojedynczych elementow. I zeby nie bylo to umiejetnosci
    > kierowcy tez odgrywaja role. Jeden nacisnie hampel do oporu i bedzie sie
    > modlil o cud a drugi bedzie potrafil dozowac hamulce tak aby hamowac a nie
    > sie slizgac. No i nie zapominajmy ze tylny hamulec tez bierze udzial w
> [...]

    Alez ja sie nie spieram, ze dwie tarcze i dobre inne elementy moga dawac
    lepsza kontrole nad klockami.
    Tyle, ze wplywaja na komfort i latwosc uzywania hamulców, a nie na droge
    hamowania. Wiadomo, ze im latwiej precyzyjnie dozowac hamulce tym wieksza
    grupa motocyklistów bedzie hamowala skuteczniej. Podobnie jak ABS w
    samochodzie: pozwala laikowi zahamowac niemal tak skutecznie jak kierowcy
    rajdowemu ale oczywiscie drogi hamowania (pojazdu) nie skraca.

    MN