  • Data: 2009-07-28 08:25:15
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: Kuczu <q...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin N pisze:

    > Alez ja sie nie spieram, ze dwie tarcze i dobre inne elementy moga dawac
    > lepsza kontrole nad klockami.
    > Tyle, ze wplywaja na komfort i latwosc uzywania hamulców, a nie na droge
    > hamowania.

    I tu sie bede spierac. Wez 250 kg turystyczny motocykl i zdemontuj mu
    jedna tarcze. Zapewniam Cie ze droga hamowania wzrosnie dosyc drastycznie.

    > Wiadomo, ze im latwiej precyzyjnie dozowac hamulce tym
    > wieksza grupa motocyklistów bedzie hamowala skuteczniej.

    Dozowalnosc mozna zwiekszyc bez zwiekszania ilosci tarcz hamulcowych.

    > Podobnie jak ABS w samochodzie: pozwala laikowi zahamowac niemal tak skutecznie jak

    > kierowcy rajdowemu ale oczywiscie drogi hamowania (pojazdu) nie skraca.

    No wlasnie ABS czesto wydluza droge hamowania. On nie ma za zadanie
    hamowania skrocic, ma odciazyc kierowce i umozliwic sterowalnosc pojazdu
    nawet przy hamulcu wcisnietym do oporu.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!