  • 41. Data: 2009-10-14 16:43:29
    Temat: Re: dopasowanie impedancji
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > ha ha, czy ty powiedziałeś że chodzi o maksymalne wykorzystanie mocy?:O)
    > toć to ja wałkuje od początki:O)

    To trzeba było napisać że chodzi o generator o mocy 3uW.

    Już padło wcześniej, za mało masz podstawowej wiedzy z fizyki.
    Dla mnie EOT.

    --
    Desoft

  • 42. Data: 2009-10-14 18:11:48
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Papa Smerf napisał:
    > kto ci powiedział ze te 100W wydzieli sie w szeregowym połaczeniu 1om i
    > 100omuf?:O)
    > turbina jest rozkręcona mocą 100W i tyle, jak podłączysz do niej
    > obciążenie 100omowe to tej mocy nie odbierzesz, moze jakieś marne 10%,
    > ale jak ją obciążysz obciażeniem 1omowym to odbierzesz 50% mocy:O)

    Załóżmy, że ma Kolega generator (prądnicę) o znamionowej mocy wyjściowej
    100W i teraz niech kolega spróbuje doprowadzić do wału tej prądnicy moc
    mechaniczną na poziomie 100W w sytuacji gdy prądnica obciążona jest na
    wyjściu mocą 10W lub wręcz hula na biegu jałowym bez obciążenia
    elektrycznego...

    Zobaczymy, czy się to Koledze uda ? :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 43. Data: 2009-10-14 18:17:10
    Od: Wmak <w...@g...pl>

    > Już padło wcześniej, za mało masz podstawowej wiedzy z fizyki.
    > Dla mnie EOT.
    > --
    > Desoft

    To jeszcze gorszy przypadek - nie dosyć, że nie ma pojęcia o fizyce
    (o ortografi nie wspominając)
    to w dodatku z maniackim uporem broni się przed wiedzą, którą
    cierpliwi fachowcy próbują mu przekazać.
    Niewyuczalny.
    Szkoda zdrowia.

    EOT

    Wmak

  • 44. Data: 2009-10-14 19:22:23
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Wmak" napisał :
> [...]
    > broni się przed wiedzą, którą cierpliwi fachowcy próbują mu
    > przekazać. Niewyuczalny. Szkoda zdrowia.

    ha ha, i wy przygłupy zażucacie komuś brak wiedzy z fizyki podczas gdy nie
    popisaliście się nawet wiedzą z elktroniki, o fizyce nie wspominając,
    spadajcie na drzewo i nie wpier*** się cioty!:O)

  • 45. Data: 2009-10-14 19:29:10
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Grzegorz Kurczyk" napisał:
> [...]
    > mechaniczną na poziomie 100W w sytuacji gdy prądnica obciążona jest na
    > wyjściu mocą 10W lub wręcz hula na biegu jałowym bez obciążenia

    eeee... i co ma się niby stać?:O)
    żadnego problemu nie widzę w napędzaniu prądnicy jakąś stałą mocą
    i pracującą bez obciążenia jak i z obciążeniem, więc jaki z tego morał?:O)

  • 46. Data: 2009-10-15 08:20:18
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    > eeee... i co ma się niby stać?:O)
    > żadnego problemu nie widzę w napędzaniu prądnicy jakąś stałą mocą
    > i pracującą bez obciążenia jak i z obciążeniem, więc jaki z tego morał?:O)

    A ja widzę problem. Czy rozumie Kolega pojęcie "doprowadzić moc
    mechaniczną na poziomie 100W" ? Bo obawiam się, że upraszcza Kolega
    problem do podłączenia ośki prądnicy z ośką silnika o mocy wyjściowej 100W.

    Krótka podpowiedź. Moja bryka ma 120KM pod maską (czyli ok 88kW). Czy
    jak jadę pod stromą górę, a po chwili z górki i z wiatrem, to wał
    napędowy przenosi cały czas moc 88kW ? Czy uda mi się wycisnąć z silnika
    te 88kW przy naciśniętym pedale sprzęgła ? Jak rozumieć, że silnik w
    samochodzie "ma 88kW" ?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

    P.S. Coraz mniej błędów ortograficznych... Tak trzymać :-)
    Poprawi tylko Kolega w czytniku tego "Órzytkownika" ;-)

  • 47. Data: 2009-10-15 09:34:41
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:hb4rir$3e8$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > obciążenie 100omowe to tej mocy nie odbierzesz, moze jakieś marne 10%, ale
    > jak ją obciążysz obciażeniem 1omowym to odbierzesz 50% mocy:O)
    Twoje własne założenia mi to powiedziały.
    Skoro przyjmujesz, że w rezystorach 1+1 wydzieli się 100W to zakładasz 0
    innych strat.
    Skoro inne straty są 0, a moc (z założenia ma być 100W) to przy 1+100 te
    100W wydzieli się właśnie w nich.
    Sorry, że ubliżam twojej inteligencji wypisując tak oczywiste rzeczy.
    Już nie będę.
    P.G.

  • 48. Data: 2009-10-15 12:25:21
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    Apel - nie wyciągajcie trolli z killfajla. Tam ich miejsce, niech
    spoczywają w spokoju. Szkoda nerwów, jak sami widzicie.
    Dziękuję uprzejmie z góry :)

    --
    DJ

  • 49. Data: 2009-10-15 18:55:35
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

> [...]
    > mechaniczną na poziomie 100W" ? Bo obawiam się, że upraszcza Kolega
    > problem do podłączenia ośki prądnicy z ośką silnika o mocy wyjściowej

    w czym widzisz problem?:O)
    więc wypijam napoja energetycznego redbula, biorę prądnicę, chwytam za
    korbkę i kręcę ile mam pary w łapach z pełną mocą (100W:O), jak brądnica
    będzie nieobciążona to będzę nią kręcił szybko, a cała moc pójdzie w straty
    na łożyskach, jak ją obciąże to będą nią kręcił woniej i tyle, pytanie
    brzmi: jak ją obciążyć aby odebrać z niej maksymalną moc?:O)
    ponieważ moc jest skorelowana z energią więc odnosi się to również do
    energii:O)

    zamieszałeś inie wiem o so chdzi?:O(

  • 50. Data: 2009-10-15 19:07:21
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Piotr Gałka" napisał:
    > Skoro przyjmujesz, że w rezystorach 1+1 wydzieli się 100W
    > to zakładasz 0 innych strat.

    nieprawda, żadnych zerowych strat nie zakładałem, tyl;ko dla uproszczenia
    ich nie policzyłem, więc straty istnieją a perfetum mobiel nie!:O)

    > Skoro inne straty są 0, a moc (z założenia ma być 100W) to przy 1+100 te
    > 100W wydzieli się właśnie w nich.

    prawo łoma się kłania:O) dlaczego zakładasz że przy wzroście impedancji
    obciążenia napięcie na prądnicy będzie wzrastać w nieskończoność aby
    wydzieliło się te 100W?:O)

    > Sorry, że ubliżam twojej inteligencji wypisując tak oczywiste rzeczy.
    > Już nie będę.

    mnie,niby dlaczego?:O)
    co najwyżej ubliżyłeś sobie:O)