  • 31. Data: 2009-10-13 21:58:42
    Temat: Re: dopasowanie impedancji
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "J.F." napisał :
    > Ale to jest 10% mocy znamionowej. A moc znamionowa tez nie jest przy
    > dopasowaniu rezystancji 1:1, tylko zapewne rzedu 1:10.

    pomyłka, chodziło mi o moc maksymalną:O)

    > Z generatorami AC jest o tyle zle, ze maja jeszcze spora reaktancje.

    orientujesz się mniej wiecej jaki jest stosunek tej reaktancji do
    rezystancji?

    ok, wiesz jak policzyć to dopasowanie? bo o to tylko mi chodzi:O)

    p.s. w jakimś wątku pisałeś że komurka w mikrofalufce odbiera sygnał mało
    stłumiony, moze problem w tym że ta kaltka faradaja powinna być odizolowana
    od ziemi?:O)

  • 32. Data: 2009-10-13 22:55:12
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Papa Smerf napisał:

    > spalone paliwo to niewykorzystana energia, w baku agregatu masz litr
    > paliwa, jak chcesz uzyskać z nigo najwieksza energię?:O)

    Dobrać takie obciążenie prądnicy, aby ta obciążyła mechanicznie silnik
    spalinowy takim momentem, dla którego ma on największą sprawność. Straty
    i sprawność prądnicy mają tu znaczenie drugorzędne, bo pies pogrzebany
    jest w kiepskiej sprawności silników cieplnych.

    > jak chcesz to przykład mogę zmienić: masz akumulator o impedancji
    > 10miliomuf i obciażenie o impedancji 1miliom, co teraz zrobisz?:O)

    Przetwornicę obniżającą napięcie.

    > skoro wężyki ci przeszkadzają to je wyłącz!:O)
    > po co mam instalować coś złego z założenia?:O)

    Widzę, że do ortografii podchodzi Kolega od przysłowiowej "dupy strony"
    podobnie jak do tytułowego problemu. Na zasadzie: lekarz zdiagnozował
    wstydliwą chorobę, to zamiast się leczyć proponuje Kolega zabić lekarza.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 33. Data: 2009-10-13 23:41:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Oct 2009 14:42:01 -0700 (PDT), Wmak wrote:

    >Bredzisz....
    >Nikt przy zdrowych zmysłach nie buduje generatorów energii
    >elektrycznej (napędzanych silnikiem spalinowym, turbiną parową lub
    >wiatrem albo procesem chemicznym - np akumulatory) O STAŁEJ MOCY
    >WEJŚCIOWEJ .

    Stalej jak stalej - jesli sie nie myle to elektrownia parowo-weglowa
    regulacje mocy w dolnym zakresie ma utrudniona.
    Inaczej czemu prad nocny bylby taki tani ?

    >Porządny wiatrowy generator prądu zmiennego w takiej sytuacji zmieni
    >kąt natarcia śmigła, by zachować stałą prędkość obrotową - będzie
    >mniej energii wiatru pobierać
    a porzadny generator nie podniesie wzbudzenia zeby utrzymac moc ?
    Wszak on jest jeden, a siec taka wielka, na pewno ten megawat sie
    zmiesci :-)

    J.

  • 34. Data: 2009-10-14 06:31:58
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Dla mnie nie są - z tego wniosek, że jestem amatorem.

    Nie uważam że zawsze świadczy to zawsze o amatorstwie.
    Te wzmachole kondziory i inne to w użyciu młodzieży często. Tak samo jak
    spoko, luzik, siema, nara itp.
    To ich świat z którego z czasem wyrastają (z paroma wyjątkami np. Owsiak)
    Niemcy uwielbiają skróty. Oni mają przydługawe nazwy i prawie zawsze stosują
    skróty nawet w pismach fachowych.
    Ale nie są to skróty slangu środowiskowego tak jak u nas.

    Jest jeden skrót który jednak się u nas przyjął - trafo.

    Marek

  • 35. Data: 2009-10-14 06:48:41
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > zapomioałęś dodać ze jak do tego 1kW generatora podłączysz wiertarkę 100W
    > staraty wyniosą około 0.9kW czyli 90% !:O)

    Źle kombinujesz, ale ciepło. Cos fi się kłania.

    > mylisz się bardzo, ja osobiście nie raz byłem świadkiem jak to domorośli
    > melomani puszczali z dymem wzmacniacze wysokiej klasy podpinając do nich
    > kolumny o mniejszej impedancji (wzmacniasz siadał nawet przy cicho
    > grajacej muzyce:O)

    Popatrz, a mój gra już 8 lat pomimo że niedopasowany.

    > w każdym razie gdyby impedancja wzmacniacza była o rząd wielkości mniejsza
    > niz głośników, to takie wzmacniacze nie potrzebowały by ogromnych
    > radiatorów, z tym oczywistym faktem chyba sie zgodzisz?:O)

    Już pisałem o sprawności.

    zego

    > nic tam nie widzę o dopasowaniu impedancyjnym!:O(

    A widzisz!!
    I nie zobaczysz dopóki nie zrozumiesz, że dopasowanie ma sens tylko przy
    słabych sygnałach, gdzie potrzebujemy maksymalnie wykorzystać moc. Głównie
    to układy antenowe.

    --
    Desoft

  • 36. Data: 2009-10-14 07:38:46
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości
    > I nie zobaczysz dopóki nie zrozumiesz, że dopasowanie ma sens tylko przy
    > słabych sygnałach, gdzie potrzebujemy maksymalnie wykorzystać moc. Głównie
    > to układy antenowe.

    Nie koniecznie. Nie jeden się spotkał ze zjawiskiem niedopasowania uwalając
    stopień końcowy w nadajniku radiowym :)
    Prędzej uwalisz niedopasowaniem końcówkę wcz 500W niż 0,5W.

    Marek

  • 37. Data: 2009-10-14 08:47:54
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > więc teraz zobacz w jakim jesteś wielkim błędzie:O)
    > para dmuchajaca w turbinę ma jakąś tam moc, załóżmy że wali włopaty z mocą
    > 100W a turbina ma impedancję 1om, obciążając taką turbinę 1omowym
    > odbiornikiem mozna z niej odebrać maksymalną moc równą 50W, czyli połowę
    > mocy, druga połowa wydzieli sie w postaci ciepła na turbinie:O)
    > teraz wytłumacz mi proszę ciebie jaki sens ekonomiczny ma obciążanie
    > takiej turbiny sporo większą impedancją np: 100omów żeby odbierać z niej
    > jedynie 2W energii, podczas gdy para bucha cały czas z mocą 100W?:O)

    Jak wyliczyłeś te 2W ?
    Jeśli 100W wydzieli się w szeregowo połączonych rezystorach 1om i 100om to w
    rezystancji 1om wydzieli się 0.99W, a w 100om 99,01W.
    Sprawność wyniesie 99,01%.
    Jeśli (w co wątpię) szukasz sensu ekonomicznego to w tych 99,01% łatwiej go
    znaleźć niż w 50%.
    P.G.

  • 38. Data: 2009-10-14 14:58:34
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Piotr Gałka" napisał:
    > Jak wyliczyłeś te 2W ?
    > Jeśli 100W wydzieli się w szeregowo połączonych rezystorach 1om i 100om to
    > w rezystancji 1om wydzieli się 0.99W, a w 100om 99,01W.
    > Sprawność wyniesie 99,01%.

    kto ci powiedział ze te 100W wydzieli sie w szeregowym połaczeniu 1om i
    100omuf?:O)
    turbina jest rozkręcona mocą 100W i tyle, jak podłączysz do niej obciążenie
    100omowe to tej mocy nie odbierzesz, moze jakieś marne 10%, ale jak ją
    obciążysz obciażeniem 1omowym to odbierzesz 50% mocy:O)

  • 39. Data: 2009-10-14 15:01:21
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Desoft" napisał:

    > A widzisz!!
    > I nie zobaczysz dopóki nie zrozumiesz, że dopasowanie ma sens tylko przy
    > słabych sygnałach, gdzie potrzebujemy maksymalnie wykorzystać moc.

    ha ha, czy ty powiedziałeś że chodzi o maksymalne wykorzystanie mocy?:O)
    toć to ja wałkuje od początki:O)

  • 40. Data: 2009-10-14 15:07:07
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Grzegorz Kurczyk" napisał:
> [...]
    > sprawność prądnicy mają tu znaczenie drugorzędne, bo pies pogrzebany jest
    > w kiepskiej sprawności silników cieplnych.

    ale tu nie idzie o sprawność silniak spalinowego, ani o straty na
    przełozeniach, daj sobie z tym narazie spokówj, do proądnicy dociera
    konkretan moc z silnika i pomyśl kiedy jesteś w stanie odebrać z niej jak
    najwiecej i ile to bedzie procent?:O)

    > Przetwornicę obniżającą napięcie.

    przetwornice też musisz jakoś dopasować, jaką dasz jej impedancję wejściową
    i wyjściową?:O)

    > Widzę, że do ortografii podchodzi Kolega od przysłowiowej "dupy strony"

    ale to nie jest drupa o ortografi!:O)